Gå til innhold

Hvordan få mer fylde i brystet inn mot midten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedsakelig kroppsbygningen din i ett godt sammarbeid med genene dine er vel oppskrifta. Ellers har du tre typer benk. Vanlig, vinkel opp og vinkel ned. Disse funker fint på brystmuskelen og den ene vinkel øvelsen tar øvre del av muskel mens den andre tar nedre. Foruten dette kan du tenke på å tøye muskelen, noe som vil gi den en "penere" form.

Jeg er ikke noen treningsekspert, men svarer ut fra egne erfaringer. "Slet" med dette selv en stund men kom over det med mere grundige benkøvelser og tøying!

Lenke til kommentar

Hvordan brystet ditt ser ut, og hvordan det kommer til å se ut om 1 år eller 10 år kommer helt an på gennene dine. Vi holder oss til at 1) muskel kan bli større, 2) samme størrelse, 3) mindre.

Brystet er delt inn i øvre del og nedre del, men det er like viktig å trene begge av dem. Du kommer kanskje ikke til å få endret fasongen (spørs jo hvordan kroppen utvikler seg når den blir større) men de vil hvertfall få en størrelse større..

Benkpress, dips, flyes skal nok ta godt på brystet.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke peiling, men har en teori: Hvis man tar korte benkpress/pushups så trener man hovedsakelig midten av muskelen. Hvis man tar lengre benkpress/pushups så vil man ta hele muskelen.

Med lengre så mener jeg at du i f.eks pushups passer på å gå helt ned, ikke 2-3cm over bakken. Tilsvarende med benkpress.

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke peiling, men har en teori: Hvis man tar korte benkpress/pushups så trener man hovedsakelig midten av muskelen. Hvis man tar lengre benkpress/pushups så vil man ta hele muskelen.

Med lengre så mener jeg at du i f.eks pushups passer på å gå helt ned, ikke 2-3cm over bakken. Tilsvarende med benkpress.

Avstanden mellom armene, altså hvor nærme kroppen de er, er viktig og avgjørende for hvilken del av brystkassen som trenes.. både ved armhevninger og benkpress..

Langt fra hverandre - trener yttere del

Nærme hverandre - trener mer mot midten av "kassa"!

Når jeg tar armhevninger, varierer jeg avstanden fra tid til annen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...