abene Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Programmet Linux Live USB Creator kan brukes til å opprette oppstart-CD med Linux. Les mer Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er det der brukergrensesnittet til programmet? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hvis det er det, så er det noe av det styggeste jeg har sett på år og dag. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Tullete artikkel når det først skal skrives om Linux, men likevel, fint å se noe Linux nyheter her for en gangs skyld. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Tullete artikkel når det først skal skrives om Linux, men likevel, fint å se noe Linux nyheter her for en gangs skyld. Er forsovet enig. Regner dog med at det er MANGE lesere av hw.no som tenker på og prøve Linux, men aldri har orket stresset. Da er det bra at noen opplyser om muligheten for live cd/usb Unetbootin: http://unetbootin.sourceforge.net/ gjør forøvrig det samme (og har gjort det i mange år.) Hilsen lykkelig 3 års linux bruker Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Fedora har også en slik en som er ganske grei. Link Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Er det der brukergrensesnittet til programmet? Ja dessverre. Utrolig glorete, men faktisk ganske brukervennlig når man får flyttet det til en plass med ren hvit bakgrunn. Hvis man klarer å se bort i fra at det ser ut som et juletre på syre så gjør det jobben, enkelt og greit. Det må jo være hovedpoenget. La oss for all del håpe de finner en mindre ruset apekatt å sette i design-stolen. Endret 22. september 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Skjønner greia med å lage fancy mediaspillere og den slags, hvor man faktisk tilbringer en del tid i brukergrensesnittet.. men når det gjelder sånne ting som dette, vil man bare ha jobben gjort. Trenger kanskje noe sånt som dette en eller to ganger i året. For all del, positivt at sånt lages, men selv har jeg såpass sterke aversjoner mot sånne blodharry greier at jeg nok vil velge noe annet. Lenke til kommentar
uburku Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kult nok, bare nevner at Ubuntu har som standard et verktøy for å lage oppstartsdisk på USB (som jeg har installert Linux mint og Xubuntu via USB uten problemer). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 unetbootin gjør bestandig jobben for meg uansett plattform. Får vel teste dette programmet også da. Lenke til kommentar
Gusj Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Unetbootin som er nemnt før har vore ein god venn i mange år. Gjer jobben kjapt utan noko tull. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hiver meg på unetbootin skryten. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hva er egentlig greia med dette programmet? 'Alle' distroer har jo en .iso som kan kjøres som live-cd. Er poenget å kunne lage en bootbar usb i windows, uten å ta veien om verktøyene som vanligvis kan startes fra live-cden? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Er jo nyttig om man ikke har CD-ROM, f.eks. Lenke til kommentar
IllSkilZ Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Ja, hvorfor står det Programmet Linux Live USB Creator kan brukes til å opprette oppstart-CD med Linux. når programmet er til for å lage bootbare USB minnepenner og på den måten ha en portabel linux distro? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Er jo nyttig om man ikke har CD-ROM, f.eks. Det er nyttig om man har CD-ROM også. Det går mye kjappere å installere fra USB-penn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå