FranzJosef Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Funderer litt på hvordan jeg løser det med utskriftene fra måleboka og formatet i forhold til å få det med i rapporten. Nå er jo disse digitale og fine, så det ville jo være veldig synd å måte skrive de inn/editere de på nytt. Hvis jeg kopierer direkte inn i tekstbehandlingsprogram så kommer jo ikke ting på rekke og rad fint i sync som i notepad. Forsøker å kopiere rett i regneark og håpte å få ting fint rett i sine celler, men så heldig var jeg ikke (har funket noen ganger før). En mulighet er jo rett og slett å skrive ut et ark og så scanne dette inn og legge inn et bilde i tekstfilen, svært tungvint og rart, men vil vel funke og se noenlunde ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Gå inn på data > importer eksterne data > importer data. Der kan du importere det du har, sette opp slik at det blir riktig i excel. Det er ganske selvforklarende sak Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Dette er i open office writer, finner ikke de valgene der. Forsøker help, men finner ikke så mye der.. Det skal ut i pdf etterhvert uten at det nødvendigvis er så viktig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 De valgene er ikke der fordi jeg antok du hadde Microsoft Office ettersom du ikke spesifiserte noe i første tråden. men, skift etternavn på filen til .csv, velg fil > åpne og velg "tekst CSV" under "filtype" og åpne filen. Da skal i teorien text-import vindu komme opp re. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå