hazerd Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei jeg er nå lærling på en Videregående skole som IKT-Lærling. Lærlingstiden begynte 2 August, og jeg vil si at jeg allerede er godt i gang med arbeidet! Men som så mange vet, så er det "dau" tid, på skolene innimellom, og da kommer fristelsen, av msn/facebook/sløve, ja... you name it Men for at jeg selv skal få ut så mye som mulig av lærlingstiden, så vil jeg helst ha noe og jobbe med i "dau" tiden som alltid spretter frem innimellom Jeg jobber en del med Nagios, og Microsoft Visio, fordi jeg synes det er ganske spennende men det jeg lurer på er om, evt. andre her inne som er IKT-Lærlinger eller andre som jobber innen IT, hva dere jobber med når det ikke alltid er så mye og gjøre/fikse på skolen/bedriften? (programmering/Nagios/Visio/Linux/Windows eller andre ting? Noe og anbefale? Mvh Even Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Leke deg med servere? Sett opp en server i VMWare, lag caser og løs de, perfekt forberedelse til fagprøven. Dokumenter nettverket, lag tegninger over hvordan ting er. Jobb med å forbedre nettverk og servere som er der nå. Det første tipset har jeg brukt aktivt på mine lærlinger Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Takker for svar, forventa litt fler svar en kun 1 hehe. For tiden, jobber jeg en del med og sette opp egen server, overvåke et eget (IKT-nett) til en IKT-klasse osv har masse ting jeg kan jobbe og styre med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå