Pepsi Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Da har jeg hentet min nye Ibook og er vel sånn passe fornøyd. Men, lurer på en ting: Hvordan kan jeg lagre bilder som jeg f.eks finner på nettsider, hvordan lagrer jeg de?? På pc var jo det ganske enkelt. Bare høyre klikke og velge largre bilde som..... Noen som vet hvordan jeg kan gjøre det på ibooken? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Det er høyre musknapp og save picture as der også. Hvis du ikke har mus med to knapper så holder du inne ctrl + musknapp, da er det et slags høyreklikk... Eller du kan enkelt og greit bare dra bildet til skrivebordet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Da har jeg hentet min nye Ibook og er vel sånn passe fornøyd. . har du 12" skjerm? og kan du være så snill å skrive opp en liste hva du er fornøyd og ikke fornøyd med? Jeg vurderer i disse dager kjøp av ibook 900 combo 12" + 512 Ram Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Da har jeg hentet min nye Ibook og er vel sånn passe fornøyd. . har du 12" skjerm? og kan du være så snill å skrive opp en liste hva du er fornøyd og ikke fornøyd med? Jeg vurderer i disse dager kjøp av ibook 900 combo 12" + 512 Ram For å være helt ærlig, så er maskinen en fryd bare å se på. Klart du merker overgangen fra evt. PC, men etter en stund så går alt som smurt. Jeg kjøpte meg en 900 Mhz combo + office pakken og jeg angrer ikke et sekund. Den lille "store" 12" skjermen er helt nydelig. Så en DVD på den i går og bilde er faktisk bedre på ibooken enn på vanlig tv. Er fornøyd med det aller meste. Skal jeg sette fingern på en spesifik ting, så må det være at skjermen i visse tilfeller blir for liten, men bærbar er bærbar. Ellers har jeg ikke noe å utsette i det hele tatt. Skal få meg litt mer RAM i maskinen. Har foreløpig bare 128, så jeg trenger nok litt til. Anbefaler Ibook på det varmeste. Hvilken bærbar pc kan konkurrere med en pris på 11990,- ?? (og da mener jeg ikke Celeron CPU) Mitt råd til deg: Løp å kjøp og skriv gjerne hvordan DU er fornøyd med maskinen når den tid kommer. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 det står mellom ibooken (+512 mb ram) og denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...35&l=2&lantall= i tillegg er jeg tilhenger av linux og ser at ibook og powerbook er nominert til beste linux-hardware. (se nyheter på apple.no) Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 er bare å dra bildet over ja, drag and drop er mye mere gjennomtenkt i os x enn i windows. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 det står mellom ibooken (+512 mb ram) og denne: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...35&l=2&lantall= i tillegg er jeg tilhenger av linux og ser at ibook og powerbook er nominert til beste linux-hardware. (se nyheter på apple.no) Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt. Ibooken gir deg alt du trenger + litt til..... Alle maser om at det ikke finnes programmer og spill til Mac, det er bare tull. De aller fleste prog og spill finnes og til akkuratt samme pris som til PC. Ønsker deg lykke til med hva du enn måtte velge. 8) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 trippel post Pepsi 1.Hva sto det mellom når du skulle kjøpe? (har du hatt mac før?) 2.Hva bruker du ibooken til? (favorittprogrammer?) 3.og bråker vifta mye og går den på ofte? (det er viktig for meg, skal ha den på lesesal bl.a) Lenke til kommentar
EC Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 For ordens skyld: nå er www.amac.no lansert med tilhørende forum: http://forum.amac.no/ Forumet er for øvrig det samme som dette (alle søstersidene og Hardware har samme forum). Lenke til kommentar
larseko Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 trippel post Pepsi 3.og bråker vifta mye og går den på ofte? (det er viktig for meg, skal ha den på lesesal bl.a) Tillater meg å svare her. Det du kan høre på iBooken er tastaturet, og den lyden er det vanskelig å komme unna, selv om det nok finnes roligere tastaturer der ute. Du har ikke mulighet til å dra på en Mac-butikk og prøve en maskin før du kjøper? Jeg dro f. eks. til Mac & Carry i Oslo og testet denne i forhold til en PowerBook. Jeg skal ha denne maskinen til samme bruket som deg, tror jeg (lesesalsbruk), og det tror jeg den passer til. Altså, vifta går så godt som aldri. Når den går kan man høre den, men da skal du ha holdt på med andre ting enn Word og Safari! Vifta har slått seg på når jeg har holdt på mye med sit-arkiver etc. Ved spilling av Warcraft III har jeg ikke merket noe til den. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 ooooooo har lyst på mini-powerbooken med en 20' apple lcd til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå