EB_Veyron Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ble nettopp paatvunget kjoep av ny pc da den gamle laptopen min sluttet aa fungere. Jeg befinner meg for oeyblikket i Australia og skal vaere her til juni neste aar saa jeg er noedt til aa kjoepe ny pc her. Derfor lurer jeg paa om det er andre problemer enn dvd-spilleren(soner) og stoepselet(annen type enn norsk) jeg kan komme over naar jeg returnerer til Norge mtp at den er kjoept her. Og bruker garantien aa vaere 'worldwide' slik at den gjelder i Norge? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kan bli problemer med Retur o.l når du kommer til Norge. Noen andre broblemer tror jeg ikke treffer på Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Om garanti er worldwide eller ei, kommer helt ann på hva du kjøper og hvor du kjøper det i fra, så det er noe du må sjekke selv når du kjøper. Ellers skal det ikke være så mye problemer. Kjøpe nytt keyboard med norske taster når du kommer hjem bare. PSU klarer begge typer, evt. har den en bryter bakpå der du velger. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Takk for svar. Skal ha laptop saa det er vel ikke bare aa bytte keyboard? Hva om jeg eksempelvis kjoeper en asus, kan den da returneres til en asusforhandler i Norge om jeg skulle faa problemer med den, gitt at garantien er worldwide? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Send en mail til Asus og spør, det er alltid fint å få slikt skriftlig Apple vet mener jeg har en verdensgaranti hvis det kan være av interesse. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ah laptop ja. da er det værre. Høre med asus i samme slengen om det er mulig å få kjøpt norsk tastatur løst til den modellen og bare kjøpe det samtidig? Er ofte smal sak å plugge inn nytt keyboard på dem. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hør med Dell, tror det skulle gå greit med garanti hos dem. Og keyboard, bare bestill med Norsk tastatur. Du trenger jo ikke noe annet. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 En adapter for støpsel og et engelsk tastatur er vel egentlig den største forskjellen. Tastatur kan du sikkert få byttet hvis det skulle bli aktuelt. Du bør kontakte en butikk/produsent for å høre hva slags rettigheter du har mtp garanti/service. Broren min kjøpte seg en laptop (HP eller Acer) i USA og den ble sendt på service i Norge med feil på skjermen. Han hadde ingen problemer med å få den reparert, med unntak av lang ventetid pga deler som måtte bestilles fra USA. Du kan jo evt. kjøpe fra en norsk butikk og få det sendt til Australia. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Har vurdert aa kjoepe i Norge og faa den tilsendt, men det koster fort 5-600 kr ekstra. Sendt mail til Asus naa for aa hoere hvordan det er med garanti og tastatur. Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har vurdert aa kjoepe i Norge og faa den tilsendt, men det koster fort 5-600 kr ekstra. Sendt mail til Asus naa for aa hoere hvordan det er med garanti og tastatur. De 5-600 kronene sparer du på at du kan bestille den på utførsel. Da slipper du 25% norsk moms. Men da må du også undersøke Australske fortollingsregler og avgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå