Gå til innhold

Kjoep av pc i utlandet - problemer?

Anbefalte innlegg

Ble nettopp paatvunget kjoep av ny pc da den gamle laptopen min sluttet aa fungere. Jeg befinner meg for oeyblikket i Australia og skal vaere her til juni neste aar saa jeg er noedt til aa kjoepe ny pc her. Derfor lurer jeg paa om det er andre problemer enn dvd-spilleren(soner) og stoepselet(annen type enn norsk) jeg kan komme over naar jeg returnerer til Norge mtp at den er kjoept her. Og bruker garantien aa vaere 'worldwide' slik at den gjelder i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om garanti er worldwide eller ei, kommer helt ann på hva du kjøper og hvor du kjøper det i fra, så det er noe du må sjekke selv når du kjøper.

Ellers skal det ikke være så mye problemer. Kjøpe nytt keyboard med norske taster når du kommer hjem bare. :)

PSU klarer begge typer, evt. har den en bryter bakpå der du velger.

Lenke til kommentar

En adapter for støpsel og et engelsk tastatur er vel egentlig den største forskjellen. Tastatur kan du sikkert få byttet hvis det skulle bli aktuelt.

Du bør kontakte en butikk/produsent for å høre hva slags rettigheter du har mtp garanti/service.

Broren min kjøpte seg en laptop (HP eller Acer) i USA og den ble sendt på service i Norge med feil på skjermen. Han hadde ingen problemer med å få den reparert, med unntak av lang ventetid pga deler som måtte bestilles fra USA.

Du kan jo evt. kjøpe fra en norsk butikk og få det sendt til Australia.

Lenke til kommentar

Har vurdert aa kjoepe i Norge og faa den tilsendt, men det koster fort 5-600 kr ekstra. Sendt mail til Asus naa for aa hoere hvordan det er med garanti og tastatur.

De 5-600 kronene sparer du på at du kan bestille den på utførsel. Da slipper du 25% norsk moms. Men da må du også undersøke Australske fortollingsregler og avgifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...