P|zZa Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hei! Min Golf 1.6 fikk byttet nye girkasse av forrige eier. Ca 20k km siden. Nå har giret begynt å bli litt treigt å flytte fra høyre<>venstre. Opp og ned går helt fint (1-2,3-4), og er ingen problem. Virker som den "henger" igjen og ikke glir lett tilbake til "nullpunktet"... Har også nettopp byttet girolje (møller sin orginale). Noen som vet hva dette kan være? Takk på forhånd Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kan tenke meg at problemet ligger utenfor girkassen, altså i overføringen. Dersom det er stagoverført kan det være et ledd som er tørt og trenger smøring, eller dersom det er wireoverført kan det bety at en wire er i ferd med å flises opp. Sistnevnte vil isåfall bety at wiren vil ryke før eller senere. Lenke til kommentar
P|zZa Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Hei og takk for svar Er ganske sikker på at det er stagoverføring ja.. Smurte godt med flytende-grease på leddet som ligger rett utenfor girkassa, uten at det hjalp noe spesielt. Det andre leddet ligger bak et varmeskjold rett oppunder giret. Og slik som jeg ser det, så må vi ut med interiøret og teppe for å få tilgang til festene for varmeskjoldet :/ Så vet ikke helt om vi skal gjør det arbeidet "bare" for dette problemet... Er det noe "farlig" som kan skje da? Eller blir det bare like treigt for alltid...? Og er det kanskje en annen måte å nå tak i det leddet på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå