cowboy bob Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Oi shiiit holy crapz. Gleder meg!! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Da er det bare å gjøre klar forhåndsbestillingen! Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Håper datoen kan stoles på! Jeg vet at Martin har kommet med datoer selv de siste årene, uten at de har holdt stikk. Håper vi kan stole mer på en dato fra forlaget! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Dette er første boken i serien? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Jepp! GRRM er ferdig med å skrive Dance with Dragons, btw. Tror datoen blir overholdt. :-) http://grrm.livejournal.com/ Endret 28. april 2011 av eskhyo Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Er vell bare å forhåndsbestille fra amazon da 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 GRRM er hinsides treg. Jeg følger også Malazan-serien til Steven Erikson og de kommer ut jevnt og trutt hvert eneste år til tross for at de er lengre og langt mer infløkte. Jeg forstår heller ikke hvorfor Martin føyer til nye karakterer i Feast for Crows når han allerede har så mange løse tråder å forholde seg til, pluss at boken som helhet ikke var på nivå med de tre tidligere. Min mistanke er at Martin har kjørt seg litt fast og begynner å gå lei, og jeg har mine tvil om han noensinne vil kunne fullføre ASoIaF på en tilfredsstillende måte. Selvfølgelig best om jeg tar feil. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Skrivesperre tipper jeg. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Forhåpentligvis blir han inspirert av tvserien og kjører på videre. Og lever lenge nok til å skrive ferdig. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Tja, sånn ved første øyekaste slår han meg ikke akkurat som en spesielt disiplinert eller sunn person, så vi får se på det. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det har visstnok bare vært noen få kapitler igjen dritlenge så er vel mulig at han nå kommer til å skrive i dugelig tempo igjen nå da han har komt over den knausen Er ihvertfall lov å håpe. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Bank i bordet, bank i bordet, bank i bordet. Noen som har begynnt å se serien? I så fall hva synes dere så langt? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har sett alle episodene til nå. Er godt fornøyd hittil, blir selvfølgelig på langt nær like bra som boka men. Serien diskuteres forresten her Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det er jo aldri like bra som boka. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Har faktisk vært borti filmer som er bedre enn boka den er basert på. Men det er unntaket som bekrefter regelen, Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Har faktisk vært borti filmer som er bedre enn boka den er basert på. Men det er unntaket som bekrefter regelen, Bladerunner? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Tenkte faktisk på Ghostwriter. Syntes faktisk at filmen var mer informativ enn boka i det tilfellet. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) GRRM er hinsides treg. Jeg følger også Malazan-serien til Steven Erikson og de kommer ut jevnt og trutt hvert eneste år til tross for at de er lengre og langt mer infløkte. Jeg forstår heller ikke hvorfor Martin føyer til nye karakterer i Feast for Crows når han allerede har så mange løse tråder å forholde seg til, pluss at boken som helhet ikke var på nivå med de tre tidligere. Min mistanke er at Martin har kjørt seg litt fast og begynner å gå lei, og jeg har mine tvil om han noensinne vil kunne fullføre ASoIaF på en tilfredsstillende måte. Selvfølgelig best om jeg tar feil. For meg var bok 4 en av de beste. Helt klart mest informativ om hva som skjer i Kings landing, og ikke bare rundt mainchars slik de tidligere bøkene hadde en tendens til å være. I tillegg får vi litt mer bakgrunn om Dorne. Nei jeg likte bok 4, den var litt drygere enn de andre, men at bok 4 var roligere enn bok 3 var forventet når den var så hesblesende som den var. Tror ikke han lider av skrivesperre, han har jo allerede plotlines klar ifølge enkelte fora. Det kom jo også frem når serien nå skulle produseres. Uansett, bok5, kan ikke komme fort nok. Endret 5. mai 2011 av Hyrlen Lenke til kommentar
Licht Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Bok fire (og fem, siden de egentlig var ett verk?) er jo nødvendigvis roligere enn de foregående, siden de store slagene er erstattet med generell lovløshet og kaos. Kanskje det narrative hvileskjæret er tyngre å skrive seg gjennom enn opptakten til en endelig finale - jeg håper iallefall at vi ikke må vente en mannsalder på neste bok også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå