MrLuni Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Holder på med lydbøkene og er på bok4 17/45 deler av boka. Får vi se noe av Jaqen H'ghar? http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Jaqen_H'ghar Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Holder på med lydbøkene og er på bok4 17/45 deler av boka. Får vi se noe av Jaqen H'ghar? http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Jaqen_H'ghar Kanskje. Spørs litt hvor godt øye du har for detaljer (Vel, Jaqen er borte, men han ble en nye person som... hehe). 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Da har jeg gått glipp av noe. Hvem er han i bok 4? Svar i spoiler om nødvendig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Da har jeg gått glipp av noe. Hvem er han i bok 4? Svar i spoiler om nødvendig. For å gjere det enkelt: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jaqen_H'ghar#A_Feast_for_Crows Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Så klart. Det ante meg, men jeg hadde glemt det. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Det der hadde jeg glemt, faktisk. Synd broren min har bøkene mine. Kunne tenkt meg å lese litt på ny. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Har ikke lest gjennom alle 15 sidene her, men fint om noen kan hjelpe meg. Er denne samlingen her med alle bøkene som er utgitt så langt? http://cdon.no/b%C3%B8ker/martin%2c_george_rr/a_song_of_ice_and_fire_-_a_game_of_thrones%3a_the_story_continues-18555425 Klarer bare ikke vente helt til april neste år for å få med hva som skjer videre. Regner med at jeg burde lese de engelske bøkene istedet for det som er oversatt til norsk? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Ja, det er alle. Og ja, det er bedre å lese på originalspråket i tillegg til at du ikke trenger å vente lenger på oversettelsene. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Takker. Ikke dårlig pris på samlingen heller. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Den der inneholder alle bøkene som har kommet så langt ja Vil absolutt anbefale å lese dem på engelsk. Gjorde det selv, og har lest noen utdrag fra den norske oversettelsen, men det gir virkelig ikke samme følelsen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Klarer bare ikke vente helt til april neste år for å få med hva som skjer videre. Regner med at jeg burde lese de engelske bøkene istedet for det som er oversatt til norsk? Kjøpte denne selv i sist uke. Men gikk til bokhandel i stede. Måtte ut med 299,- Begynte å lese i dag. Satser på å være ferdig med bøkene før SS4 begynner Ser forøvrig at denne også selges. Men jeg regner med at det bare er bok 5 i 2 deler? Eller får man med mer av historien der? Endret 16. juni 2013 av Hille Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 I den er både Storm of Swords og Dance With Dragons delt i to, for å gjøre de mer leservennlig. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Ah. Ser det nå. Men jeg regner ikke med at det er mer til historien? Mener det var noen som nevnte at jeg måtte passe på å ikke kjøpe den "forenklede" utgaven av bøkene. Endret 16. juni 2013 av Hille Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Neida, så langt jeg vet er det ikke noe ekstra i noen av de versjonene. Mulig det er små endringer om det er US/UK, men neppe noe viktig. Tror forøvrig det er UK som deler opp bøkene. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Leser nå A Game of Thrones igjen, og det er en ting jeg lurer på. Da Catelyn er i Kings Landing og møter Littlefinger og Varys, sier Varys til Cat: " to see you again after so many years is such a joy " Når var det Cat møtte Varys først? Lenke til kommentar
Fjellrapp Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) De vokste opp sammen. Edit: Ser jeg leste feil. Endret 29. april 2014 av Fjellrapp Lenke til kommentar
Franco. Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Jeg synest at denne tråden bør bli mer aktiv. Selv om det nå er en stund siden jeg har lest bøkene, liker jeg absolutt å diskutere terorier. Så kjør på! Spesielt er jeg veldig nysgjerrig på hva som vil skje i Winterfell og Kings landing. I wWnterfell er det en del muligheter, men jeg tipper i hvert fall at Littlefinger vil ha en viktig finger med i spillet, på samme måte som Varys er en viktig brikke i Kings Landing. Spennende å se hva som skjer, synd det er en stund til vi får vite mer. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Jeg har samme problemet med Varys og Littlefinger som jeg har med R'hllor og guden til the others. Jeg klarer ikke å se at noen av dem kan være good guys. Så kanskje de ikke er det heller. Det er åpenbart at Varys har en agenda selv om den er ganske godt skjult. Det kan virke som han jobber på vegne av andre sammen med Illyrio. At Littlefinger bare er ute etter å klatre stadig høyere på status-stigen for egen del virker opplagt. Hans ultimate mål finnes ikke. For hvert mål han oppnår finnes det alltid er høyere trinn. At de begge er svært viktige er helt opplagt. De er faktisk de to mest opplagte spillerne (i motsetning til brikker) i hele serien. Og jeg tror alltid de vil være viktige. Men ved avslutningen av serien tror jeg det vil være noen markante tapere og en av taperne tror jeg vil være Littlefinger. Det betyr ikke nødvendigvis at Varys/Illyrio vil seire. Det finnes andre spillere også og jeg er ikke overbevist om at Varys spiller for det rette laget. Det er litt klisjé, og GRRM er ikke glad i klisjeer, men jeg tror både Starks og Targaryens vil gå seirende ut til slutt. Starks har aldri hatt noe ambisjoner om the iron throne, men jeg tror de vil vinne den indirekte likevel og det er to muligheter som begge er sannsynlige: 1) Jon Snow viser seg å være ektefødt sønn av Lyanna og Rhaegar, og dermed faktisk en Targaryen med mer krav på tronen enn det til og med Daenerys har. Men siden han er vokst opp i nord er han jo vel så mye Stark som Targaryen. 2) En annen Targaryen blir konge, men gifter seg med Sansa, slik at hun faktisk blir dronning som hun opprinnelig ville, men med en konge som behandler henne slik hun fortjener. Jeg tror Daenerys er et viktig instrument som til slutt blir avgjørende både for kampen om tronen og kampen mot the others. Men jeg tror hun dør i siste bok, før hun har rukket å bli dronning. Eller muligens rekker hun å bli dronning, men rekker ikke å faktisk regjere lenge som dronning. Hun kan jo ikke få barn (jeg velger å tro på profetien) så om hun overlever vil uansett ikke hennes etterkommer bli konge/dronning. Derfor har jeg mer tro på at andre vil få gleden av lang regjeringstid etter krigen enn henne. Hva skjer med Winterfell? Min beste gjetning er Rickon. Hva er poenget med Rickon? Alle hans søsken er viktige, men ikke han. Hvorfor er han i det hele tatt med? Jo... Fordi han blir warden of the North når historien tar slutt. Ned er død, Robb er død, Bran er den nye treøyde kråka som blir kjempeviktig etterhvert, men som likevel er "stuck up north". Rickon er neste i arvefølgen. (Han er foråvidt også viktig rett og slett som levende bevis på at Starks er alt annet enn utryddet, i og med at de andre tre søsknene er utilgjengelige for å bevise det, av ulike årsaker.) Lenke til kommentar
Paws Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg tror også Rickon blir viktig. Nå ser det jo ut til at han endelig kommer tilbake til historien i bok 6. Blir interessant å høre hva han har holdt på med de siste bøkene, håper vi kan få POV kapitler fra han. Littlefinger har jeg ikke så mye til overs for, men har sansen for Varys. Han er jo på en måte en av de få som faktisk er lojale, med tanke på at han i hemmelighet har støttet Targaryen regimet i alle disse årene (utifra hvordan jeg har fått med meg ting ihvertfall). Noen som har lest noe mer om Winds of Winter? Jeg leste et sted at GRRM satset på utgivelse i slutten av 2014 eller begynnelsen av 2015, men vet ikke hvor troverdig det var. Har troa på at han etterhvert kan få opp dampen litt, har jo vært vanskelige bøker i mellom med mye som må fylles inn for at alle skal være på rett plass til rett tid, og slutten har vel vært planlagt ganske lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå