Gå til innhold

Koble TV, projektor, PC, PS3, dekoder, ... hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

I min leilighet har jeg en projektor,ps3, en tv, et logitech anlegg, canal digital dekoder, og en pc.

Koblinger:

Fra projektor: En hdmi kabel til pc-en, en hdmi kabel til en hdmi switch (som er koblet til canal digital dekoderen)

Fra Tv: En hdmi kabel til hdmi switchen

Fra pc: En optisk lydkabel som går til en optisk switch

Fra PS3: en optisk kabel som går til en optisk switch, en hdmi kabel til hdmi switch

Fra Logitech anlegg: ( https://www.deal.no/deal/default.asp...ID=970115-0914 ) En optisk kabel til optisk switch, en coax kabel til canal digital dekoder.

Fra canal digital dekoder: En hdmi kabel til hdmi switch, coax kabel til logitech anlegg.

Nå er det slik at skal jeg se på tv på enten tv eller projektor, må jeg skrifte på hdmi switchen for hvilken ingang den skal vise. Skal jeg høre på ps3 lyd, eller pc lyd, må jeg skifte mellom de optiske inngangene.

Jeg synes dette er veldig tungvindt, så jeg lurer på om det finnes noe som det er mulig å koble alt til som kan fordele dette på en enklere måte? Jeg kunne f.eks tenkt meg å få samme bilde på både projektor og tv, men det får jeg ikke til nå, må ha enten eller.

Som sagt jeg har lyd fra pc og ps3 via optisk kabler, lyd fra canal digital dekoder med coax kabel, og hdmi kabler fra pc, canal digital dekoder, ps3.

Finnes det en boks etc som kan motta alle disse signalene og fordele dem på en lettere måte en det jeg har nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...