Zamot Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Håper noen kan skrive, eller linke til, en (eller flere) step by step guider for å gjøre følgende i Photoshop CS5: -Hvit ramme, med en bredere side (nederst) -Legge til en logo, samt tekst -Sørge for at det er mulig å gjøre likt på flere bilder (både samtidig, og senere) -Gjøre det ovenstående mest mulig enkelt/automatisert, og helst via Lightroom - men må jeg da redigere ett og ett bilde i CS5 via edit in photoshop? Har lite erfaring med photoshop, så setter pris detaljert trinn for trinn... Har forsøkt å google og sett endel videoer på youtube, men ikke funnet noe helt relevant. Tekst og logo skal jeg vel få lagt inn, mer usikker på hvordan jeg lager en hvit ramme som er like stor selv om oppløsning på bilde skulle variere, og en side større, samt usikker på hvordan batch fungerer, spesielt iom. at jeg er vant til å jobbe i Lightroom. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Du kan kanskje få gjort alt saman via LR/Mogrify-pluginen for LR. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Du kan kanskje få gjort alt saman via LR/Mogrify-pluginen for LR. Det så ikke dumt ut, takker. Hvis det funker med å legge ramme rundt, og nederste kant bredere er det nok det jeg trenger. Det gikk ikke helt klart frem der men, får teste. Men også kjekt med photoshop tips. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Den fungerer veldig bra, men det er litt tricky og tungvindt hvis jeg skal endre ut-oppløsningen på bildene, da ting kan endres %vis men noe er pixel-basert (skrift). Skulle hatt noen faste forhold for alt, så om jeg ville ha bildet i 600 eller 1024 oppløsning så hadde det ingen ting å si, men at ramme og skrift ble samme forholdsstørrelse om man i etterkant sammenligner bildene skalert ned.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå