Gjest Gjest som ikke har peiling Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei! Er en gutt på snart 19, skriver som gjest for å ikke bli gjenkjent. Jeg har aldri vært sammen med noen, jomfru og klarer bare ikke holde samtaler gående. Jeg kan snakke med folk, men blir bare korte samtaler fordi jeg finner rett og slett ikke på noe å si! Kan si ting jeg har gjort i dag feks., men det blir ingen sammenhengende prat! Nå har jeg møtt ei jente på internett, har aldri møtt henne da. Men uansett, hun prater ikke så mye msn, men jeg VIL prate, men finner ikke på noe å si! Ganske frustrerende! Er jeg rar? Hvordan holder man en samtale gående? Er det unormalt å aldri ha vært sammen med noen i en alder av snart 19? Takk for alle svar folkens Lenke til kommentar
atwater Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kjenner meg godt igjen her, har ikke hatt noe særiøst forhold til noen, klarer som regel ikke å holde en samtale levende, så samt jeg ikke trenger hjelp eller personen jeg snakker med trenger hjelp. Så du er ikke den eneste her inne. Så jeg lurer litt på det selv, hvordan man holder en samtale levende litt lenger enn 10 min 1 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Trening. Alle mennesker liker å prate om seg selv, still åpne spørsmål og vær genuint interessert i personen du prater med. Da ledes samtalen inn på mange ulike stier og kan i prinsippet aldri ta slutt om du er god. Det skjer ikke over natta, men sticking point er at alle mennesker liker å prate om seg selv, få dem dermed til å snakke. Relatér det de sier til noe du kan gjenkjenne deg i og led det videre derfra. 4 Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Man må bare la sperrene ligge. Ikke være nervøs for å si det noe "feil". Personlig har jeg aldri hatt problemer med prating, men går man tom for samtaleemner fyller jeg bare tomrommet med tull å fjas, noen morsomme historier jeg har opplevd eller lignende. Eller så kan du ganske enkelt spørre vedkommede du prater med om ting. Men jeg er åpen, til tider litt for åpen tror jeg. Er ikke redd for å gjøre narr av meg selv, eller drite meg ut. Er bare artig, så ikke la noen sperrer hindre deg - hvis det er problemet da Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Har samme problem. Føler nesten alle samtaler jeg har med ukjente mennesker blir så pinlige. Er så mye lettere å snakke med ukjente folk som er litt frampå. Random samtale: random: driver du med om dagen? jeg: blablablabla random: ah, kult jeg: ja. AWKWARD Lenke til kommentar
Gjest Gjest som ikke har peiling Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Men hun jeg snakker med nå, hun skal komme til en naboby som ikke er så langt unna for å besøke en venninne. Jeg har sagt at jeg vil møte henne og hun sier det samme, men vi skriver jo ingenting omtrent til hverandre! Hva skal jeg si? Skal jeg spørre om hun vil bli med på kino? Ut å spise? Sistnevnte går ikke, for jeg klarer jo ikke holde samtaler gående. Blir bare flaut. Jeg er 18 og hun er 16 for å ha det sagt. Jeg gav henne nr mitt og hun sendte meg melding. Hvordan bringer jeg dette videre? Lenke til kommentar
Asken Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Har samme problem. Føler nesten alle samtaler jeg har med ukjente mennesker blir så pinlige. Er så mye lettere å snakke med ukjente folk som er litt frampå. Random samtale: random: driver du med om dagen? jeg: blablablabla random: ah, kult jeg: ja. AWKWARD Hadde du spurt hva h*n drev med så kunne samtalen vart litt lengre. Endret 22. september 2010 av Ashen Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Et tips i starten kan være å bruke mer "big-talk" for å få samtalen til å gå istedenfor å bare snakke "small-talk" som været, hva gjør du for tiden etc. Lettest når du snakker fysisk til personen da. Snakk om politikk, egne meninger, og la hun involvere seg, hvis ikke; trekk henne inn i samtalen ved å spørre "hva stemte du i fjor da?". Om ingen av dere er glad i politikk, snakk om fotball, "alle" kan vel litt fotball? Og så plutselig er dere over på et nytt emne som sprang ut som en gren enten stammen var politikk eller fotball. Ikke spør om kino første gang, det blir kleint og ofte dårlig. Heller ta en kaffe eller ut å spise. Lenke til kommentar
largem Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 det du kan snakke med jenter om er problemer, da finner de også ut at du ikke er en harbanka idiot. men er alltids noe å snakke om. når du rett og slett er tom for ord, og hun smiler, kan du si at hun er så søt når smiler:) btw humor kommer man langt med, jeg liker en jente som får meg til le. jentene jeg har drivi med synes det er positivt at jeg spøker mye. men sikkert en av grunnene til jeg ikke har hatt no seriøst Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Åh herregud jeg har så problemer med dette jeg og. Det er som om jeg ikke klarer å slappe av og bare prate om noe, og det blir awkward! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ærlig talt, litt alkohol så løser dette seg. Og det må jo være face to face da. (Ffs, drit i nettsjekking). Snakk om hva man driver med, hva man vil drive med osv. Det er jo ikke noe problem. Etter hvert kan man riske seg ut på ei liste med spørsmål om favoritt-ditt-og-datt f. eks. Man kan prate om alt. Bare prøv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå