AnaXyd Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Heisann! Driver å koder opp en nettbutikk nå, og støter på et lite fiffig problem ang selve oversikten eller gridden med produkter. Det ser altså sånn ut: Det som er problemet her, er at det må være mulig å ha forskjellig høyde på hver produkt-div. Bildet har fast høyde, men tekst og lignende forandrer seg jo gjerne. Dette viser seg å være vrient. Derfor uten noe særlig fiksing i dette bildet, så hopper den fjerde produkt-div boksen ned og litt mot høyre. Dere ser ikke hele, men dere ser at den ikke er på sin rette plass. Jeg har prøvd følgende: - Gi hele produkt-diven en fast høyde. Dette funker jo egentlig meget bra, men da blir utseendet litt rart på de som ikke har fullt så mye innhold. - Jeg har prøvd med en clear:both fix, uten nytte. Da listet alle produktene seg nedover istedet for bortover Så jeg vet ikke om noen av dere har forslag? Er det mulig å få til? Eller MÅ man ha en fast høyde på produkt-diven? Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Nå kommer det litt an på hva du ønsker å få til. Det mest opplagte alternativet er kanskje å ha clear: both på hvert tredje objekt. Dette kan ofte være gunstig, og gi en ryddig effekt (Alle bildene vil på hver rekke komme på linje). Det samme oppnår du forsåvidt med å sette inn hver linje i en egen divider med clearfix- klasse (eller tilsvarende) på. Eller så kan du benytte f.eks. jQuery Masonry, noe som gir deg en annen effekt, hvor blant annet mellomrommene blir benyttet mer effektivt. Edit: skrivefeil. Endret 23. september 2010 av bardoien Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Masonry så ut som det perfekte for meg! Da skal jeg prøve meg på å implementere dette! Takk! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 Må bare si det, WOW! For et utrolig konsept! Det funket jaggu meg 100%, og var lett å implementere. Takk for tipset om Masonry! Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Må bare si det, WOW! For et utrolig konsept! Det funket jaggu meg 100%, og var lett å implementere. Takk for tipset om Masonry! Dårlig løsning. Lesere må ha aktivert javascript for å se siden korrekt.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Ja, det er jo sant... Har du noe bedre forslag til hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Sikkert litt tungvindt, men det er mulig å lage tre wrappere ved siden av hverandre, da vil innholdet i hver kolonne kunne bevege seg uavhengig av den andre kolonnen. Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Må bare si det, WOW! For et utrolig konsept! Det funket jaggu meg 100%, og var lett å implementere. Takk for tipset om Masonry! Dårlig løsning. Lesere må ha aktivert javascript for å se siden korrekt.. Hvis ikke brukere har javascript, vil jo strukturen likevel fungere, men boksene vil ikke bli plassoptimalisert. Brukere vil derfor ikke miste noe som helst informasjon, men få en noe annerledes presentasjon. I mine øyne er dette en fullgod erstatning for css, da det pr. dags dato ikke går an å lage tilsvarende uten å benytte tilsvarende teknikk. Ta også i betrakting prosentandel som browser uten javascript, uten at dette er en ren tekstbasert nettleser (som heller ikke støtter css). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå