Gå til innhold

Bruke ubrukt OEM key fra en ny Dell PC på en annen

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er litt på kanten, men jeg lurer selvfølgelig på om det er mulig :)

På jobb bruker vi pc-er fra Dell, levert med XP installert (vi bruker fortsatt XP), men de nye PC-ene har nå en Win 7 etikett med nøkkel klistret på seg. Altså går jeg ut i fra at denne ikke er registrert/ i bruk.

Er det mulig å installere Win 7 med den nøkkelen som står på maskinen på en maskin jeg har hjemme? Det er også en Dell maskin, men et par år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Dette er litt på kanten, men jeg lurer selvfølgelig på om det er mulig :)

På jobb bruker vi pc-er fra Dell, levert med XP installert (vi bruker fortsatt XP), men de nye PC-ene har nå en Win 7 etikett med nøkkel klistret på seg. Altså går jeg ut i fra at denne ikke er registrert/ i bruk.

Er det mulig å installere Win 7 med den nøkkelen som står på maskinen på en maskin jeg har hjemme? Det er også en Dell maskin, men et par år gammel.

jeg tviler på det, jeg prøvde dette med en oem fra en tidligre pc å overføre den til en nye men det gikk ikke.

men du må bare prøve det ut:thumbup:

lykke til

Lenke til kommentar

Det kan faktisk gå. Siden begge pcene er Dell. Men de nøklene som står på pcene er COA nøkler og du må nok ringe inn for å få aktivert den, og da kan det være du må snakke med en person for å få den aktivert. Og da kan du jo ikke akkurat si at du har tatt den fra jobben...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...