Bruno Mars Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Mener å ha sett Apple-logoen som tekst, altså en special character, på samme måte som ( r ) = ®. Noen som vet hvordan jeg får den fram? Endret 21. september 2010 av iHouse Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 prøvd http://www.google.no/#hl=no&q=apple+logo+unicode&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=6c1c207493860546 ? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 hmm, virker som en er avhengig av et Apple- produkt for å se det? I så fall er det ikke like interessant... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Er det du tenker på? Dette er en egen tast (kombinasjon riktignok) på tastaturet mitt, så ascii-kode og slikt er jeg dessverre usikker på. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Bortsett fra at det ser ut som en firkant her, så er det nok det. Kan nok bare sees på Apple-produkter. Med andre ord, ingen mulighet for å putte inn en liten eplelogo i signaturen... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) ....... .. . . . . DDDN ............. ..... . . . DNDDDD$ . ............. ... .. .... .. ........ .. ..$DDDDDDD .. ............... ... ... .... NDDDDDDDD ............. ... ...... .. . .. ... . ..NDDDDDDDD.. ... ............. ...... .... . .... ... .....DDDDDDDN .... ............... ... .. . ODDDDDD. ............. ... . .... NDDDN.. ............. ... . ... . ~O+.. ..:MDDD... ............. ..... . .. . ..DDDDDDDDDDND. ..NDDDDDDDDDDDNO............. ... .. ....NDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDM........... ... ..DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.......... ... . .=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD........... ... ..DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDN............ ... . ..NDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.............. ... $DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDO ............. ... ..DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD. ............. ... DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ............. ... .DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ............. ... . .DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ............. ... . .DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD............... ... ...DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD? ............. ... NDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.............. ... . DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD~............ ... . .NDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD .......... ... .DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD......... ... . . .DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDN........ ... . . ..DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD ........ ... . . ...DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.......... ...........?DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD7.......... ............ZDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD$........... .............,DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDI........ . . ...............DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD . . . .. ................DDDDDDDDDDDDDNNNDNDDDDDDDDDDD.. . . . . ..................DDDDDDN..........,NDDDDDN ...... ........ Jeg ser forøvrig også eplet til Runar, og jeg bruker linux. Endret 21. september 2010 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 "Litt" mindre... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Firkant? Da har jeg lært noe nytt. Hva med denne? Du skal få den frem ved å skrive + 63743; Endret 21. september 2010 av Runar Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Nope... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Stemmer det, 0xF8FF / 63743 Unicode. Den vises ikke i terminal (der blir den en firkant), men jeg ser den uten problemer i browseren. Når jeg tenker meg om, kan det kanskje ha noe med at jeg har installert alle fontene fra OSX. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Vel, symbolet finnes i UTF-8 tabellen (med mindre jeg har misforstått noe). Sikker på at nettleseren din bruker riktig tegnsett? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Ikke alle fonter implementerer alle tegnene i UTF8 heller. Mener de som følger med Vista/Windows 7 har blitt bedre på dette enn XP. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Godt poeng, det tenkte jeg ikke på. Det finnes altså ingen sikker måte å vise eplet på? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Samme i alle nettlesere (FF, IE8, IE9, Opera, chrome). Tror dette har noe med hvilke fonter bruker har installert, ja. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg opplever noe rart, jeg ser logoen i iPhone 4 kafé-tråden, men ikke i Mac Kafé-tråden. Enda jeg så den der før. Nå ser jeg bare en firkant. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ser kun firkant jeg også. Bruker Vista og har prøvd både ISO8859-1 og UTF-8 i FF. Mulig denne tråden kan komme til nytte: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1259080 Ellers er nok det enkleste å bruke et lite bilde. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ser kun firkant jeg ogsÃ¥. Bruker Vista og har prøvd bÃ¥de ISO8859-1 og UTF-8 i FF. Mulig denne trÃ¥den kan komme til nytte: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1259080 Ellers er nok det enkleste Ã¥ bruke et lite bilde. Du bør nok resette tegnsettinnstillingene dine nå, for dette ble feil. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jepp, så det Slik ser unicode-æ, -ø og -å ut på en nettside som kjører iso-8859-1. Diskusjon.no kjører iso-8859-1. Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ser den ikke på en fullt oppdater W7 maskin med FF 3.6.1 ihvertfall. Forsåvidt ikke så overraskende, Microsoft er ikke akkurat berømte for å implementere features som hjelper konkurrenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå