Tom&Jerry Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Nå handler jo egentlig denne tråden om en nettbutikk, men likevell handler den like fult om det å være vernepliktig og å bestille varer gjennom milrab.no med betalingsutsettelse til dimmegodtgjørelsen er på konto. Til saken: Jeg bestilte i går en macbook pro gjennom milrab (andre laptopen min gikk rett i dass og jeg har ikke råd til en ny MAC når jeg er inne til førstegangstjeneste) Etterhvert kom jeg på brosjyrene som lå på velferden om en side som heter milrab.no og jeg kom på at jeg kunne bestille varer gjennom de og betale når dimmepengene kom på konto. Bankers - trodde jeg. Etter en del mailer om jeg kunne bestille mac gjennom de, noe jeg kunne, la jeg inn en bestilling i går formiddag. I dag kom svaret - avvist. Jeg klødde meg litt i hode og leste i mailen hvor det sto at banken ikke kunne godkjenne meg for milrab. Jeg som ikke har en eneste betalingsanmerkning og alltid har betalt regninger i tide Så det jeg rett og slett lurer på er om milrab tar kredittvurdering på vernepliktige og setter en grense på utlevering av varer med betalingsutsettelse basert på inntekt. I såfall fungerer jo ikke systemet overhode. For hvem har vel tjent f.eks 250.000 i året før de dro inn til førstegangstjeneste. De aller ferreste, og det er vel hele poenget med å bestille gjennom milrab også skulle en tro? Er det noen her som har vært inne til førstegangstjeneste og som har bestilt varer gjennom milrab med betalingstusettelse og som har hatt en beskjeden inntekt før de dro inn? Irriterer meg grønn at de reklamerer for noe de ikke kan levere Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Send de en mail å spør da? Edit: http://www.milrab.no/Info.aspx?q=sk:120# Endret 23. september 2010 av Superdan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå