Ljóseind Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Heisann, (jeg er gutt (blir 17 i begynnelsen av des., går på en videregående skole med omtrent åtte klasser per trinn) I løpet av den siste uka har jeg plutselig begynt å fatte interesse for ei jente som jeg egentlig aldri tok noen serlig notis av før. Men hun virker som en veldig interessant person, med et utseende jeg ikke kan klage på og jeg har en veldig stor trang til å få meg ei kjereste eller noe i den stilen. PROBLEMET er at det er, som jeg ser det, ingen naturlig måte jeg kan komme i kontakt eller prat med henne på. Vi går ikke i samme klasse, har aldri snakket sammen, jeg kjenner ingen som kjenner henne og så videre. De stundene jeg faktisk ser henne, er de gangene jeg sitter i et ganske stort arbeidsrom rett utenfor biblioteket på skolen. Her sitter jeg og en god venn alltid i våre helt unyttige 4-timers pauser mellom enkelte timer (GUDSKJELOV har vi noen lekser å holde på med). Ved et annet bord her har jeg sett henne også sitte ved flere anledninger, sammen med tre-fire andre venninner. Jeg vil mene at min beste sjangs til å faktisk opprette noen som helst kontakt med henne, er å gå rett bort til henne og spørre rett ut om hun vil bli med meg ut på byen eller noe etter skolen. Men... Det er jo en veldig direkte måte å gjøre det på, da ... og jeg vet at hvis jeg skal gjøre dette, vil det kreve minst ti tusen ganger den viljestyrken som jeg ville mobilisert før jeg la meg under ei dyne fylt til randen av brennesler... OG jeg aner ikke hva folk tenker om en sånn framgangsmåte... er det helt tullete og merkelig, eller kan denne fremgangsmåten faktisk lede til til noe? (- gitt at hun faktisk fatter noen som helst interesse for meg da, selvsagt. Jeg tror jeg har fanget blikket hennes gjennomsnittlig ved litt flere anledninger enn andre jenter (som jeg også har hatt interesse for) sine blikk. Men det ville jo være vagt å basere seg på noe sånt) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Den som intet våger intet vinner. Be med frøkna på kino eller pizza du, det er god gammeldags sjekking og du skal ikke se bort fra at du kan ha flaks. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Det er sant. Jeg er bare så vant til å se folk bli sammen fordi de kjenner hverandre fra klassen, eller andre sammenhenger. Da blir man bare så usikker på å prøve "the good ol' way" Og når det kommer til å snakke med hu, så føler jeg at det kan bli litt keitet - først må jeg jo selvsagt presentere meg på en eller annen måte . "Hei, du (...), øhm jeg heter (...) og jeg lurer på om du (...) Noen forslag? Endret 21. september 2010 av Norvegisk Lenke til kommentar
Gjest Kryle Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 hva med en lapp ^^ skriv "kino? og tlf nr ditt under" f.eks ;D 1 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Næh, da snakker jeg heller med henne ansikt til ansikt. Jeg antar jeg skal kunne manne meg opp til det... Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Haha.. ikke prøv de lappene da, hun må tro du er syk og fortsatt har hjernen til en ifra barneskolen. Følte det på samme måte som deg en gang, gikk bort til hun, som satt der med en vennine og en kompis, og bare spurte om div. ting.. "Hva gjør dere?" (de jobba med ting på PC'ene), og de var like med de.. Men joa, jeg er nok litt annerledes enn deg. Alltid fått høre jeg er irriterende.. Mista kontakten med de uansett, men de var faktisk hjemme hos meg en gang Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Først og fremst handler dette om selvsikkerhet. Du kan få så mange råd du bare vil og folk kan prøve å overtale deg til de blir grønn, men uansett vil du ikke komme noen veg uten nøkkelen - selvsikkerhet. Grunnen til at du spør om råd her er rett og slett fordi du mangler den viktige ingridiensen. Ikke det at det er noe dårlig av deg eller noe i den stilen, for det er ganske normalt. Løsningen finner du ved å bare manne deg opp, samle opp en god dose selvtilitt og tenke "jeg er en ganske kul fyr som hun vil bli kjent med" dersom du klarer å "tune" inn denne stemmen i hode ditt, vil jeg garantere deg at du vil komme langt. Ikke bare med denne jenta, men med de aller aller fleste jenter Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, nei, bluechamp, ingen lapper fra min side! Jeg var bare usikker på om det ville vært galskap å bare gå så rett på, men det virker ikke som om noen her mener det. Da er det bare å vente til en dag jeg føler meg tip top, så kan jeg samle den selvsikkerheten jeg har og så prøve meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hvis det hadde kommet en random fyr bort til meg som jeg aldri hadde hilst/snakket med før og spurt meg med ut hadde jeg blitt ganske så skeptisk og antagelig funnet hele situasjonen ubehagelig. Prøv og snakk litt, trenger ikke være så mye. Neste gang dere sitter der spør om hun har en penn å låne bort eller noe, så bla bla, takk, ops du glemmer å levere tilbake penna så da blir det hei jeg glemte vist penna bla bla bla, neste gang dere møtes. Så er dere plutselig på hilsefot og blablabla, så spør du ho med ut når dere har snakket en stund,hvis det er stemning for det. Lenke til kommentar
largem Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 er ikke noe problem å komme i kontakt med andre mennesker. si at du røyker da for eksempel, er det bare å gå bort å spørre om å bomme en røyk. eller du kan bare spørre om hvor feks bibloteket ligger. og i samme slengen sier du at du foresten heter "navnet ditt" også har dere hilst også starter det med hei gangene og sånn:) også bli det samtale, også kan du si til hun det hadde vært gøy å finne på noe en gang funker 99% av gangene enten du er ute etter en venninde eller kjæreste men ikke gå for fort frem, bli litt kjent med henne før du liksom "make youre move" good luck Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Flott å få flere innspill på dette! Når du sier det slik, Gypsy, må jeg innrømme at det kanskje kan bli litt ubehagelig for jenta... Men jeg greier egentlig ikke å se for meg hvordan jeg skal greie å komme på talefot med henne bare sånn poff, ut fra scratch. Som sagt møtes vi aldri i skolesammenheng utenom at jeg ser henne i enkelte friminutt, og da pleier som oftest jeg og gjengen å sitte på bestemte steder. @Iargem, Forslagene kunne sikkert vært gode de, men vil ikke funke. Når jeg selv nesten ser ned på røykere, og dessuten så har hun garantert sett meg mange ganger siden jeg startet på skolen for ett år siden nå, så det er ikke bare å leke uvitende o.l. Endret 22. september 2010 av Norvegisk Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) . Endret 23. februar 2012 av Diskutert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå