moon_blood Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kan noen gi meg band som spiller musikk lignende Draconian, Swallow the Sun, Novembers Doom etc.? Funnet flere doom-metal band, men jeg "trenger"() growling, mørk, dyster og tung musikk/stemmer. Setter pris på svar! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Slenger meg på her, ble greit hekta på denne metallgreinen etter Novembers Doom Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ahab. Takk for tipset, men de har jeg alt av allerede, hehe. Er så jævla mye "hjemmelaga" doom-metal. Er ikke så lett å finne bra band... Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Black Sabbath, Pentagram, Witchfinder General, , , , Nortt, . Litt forskjellig "typer" doom, burde være noe du liker der. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Black Sabbath, Pentagram, Witchfinder General, , , , Nortt, . Litt forskjellig "typer" doom, burde være noe du liker der. Nortt er gode synes jeg, men blir for høyt syntha gitarer. (Eller hva det nå heter). Swallow the Sun er en god retningslinje synes jeg, veldig tung musikk, gotta love it. Men takk for tips! Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Funeral, det er også norsk. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Elysian Blaze: Australsk Black/Doom Sjekk ut første demoen ''Beneath Silent Faces '' og plate nummer 2, Levitating the Carnal. Endret 22. september 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Elysian Blaze: Australsk Black/Doom Sjekk ut første demoen ''Beneath Silent Faces '' og plate nummer 2, Levitating the Carnal. Vel, godt forslag, men er i grunnen litt kresen. Hvis dere vet hvordan f.eks Swallow the Sun høres ut, så blir det to forskjellige typer musikk. Heavy-doom metal er jeg ute etter, kind of.. Jeg er ikke enkel, hehe. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Ja, jeg vet hvordan Swallow the Sun høres ut. Jeg hater det, derfor du ikke får anbefalt noe som ligner Endret 22. september 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Martinsbl Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Insomnium! Mitt største favorittband ever. Er i likhet med Swallow the Sun fra Finland. Spiller kanskje litt mer melo-death, men verdt å sjekke ut. Vil særlig anbefale de to siste albumene. Barren Earth. Relativt nytt band som bare har gitt ut et album, men de har med seg Mikko Kotamäki fra Swallow the Sun på vokal og andre folk fra bl.a. Amorphis og Moonsorrow. Også verdt å sjekke ut Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Insomnium! Mitt største favorittband ever. Er i likhet med Swallow the Sun fra Finland. Spiller kanskje litt mer melo-death, men verdt å sjekke ut. Vil særlig anbefale de to siste albumene. Barren Earth. Relativt nytt band som bare har gitt ut et album, men de har med seg Mikko Kotamäki fra Swallow the Sun på vokal og andre folk fra bl.a. Amorphis og Moonsorrow. Også verdt å sjekke ut Herlig, thank you, mate! Skulle hatt flere som deg! Lenke til kommentar
Tveity Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Tiamat, dog det er idag mer av doom-rock typen. Men masse av det gammle stoffet er doom metal http://www.youtube.com/watch?v=KPS4HEc8KLQ&feature=channel Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 For dere som vil ha konge doom så MÅ dere sjekke ut The Fall of Every Season! Norsk enmannsprosjekt. Helt rått. Lenke til kommentar
Martinsbl Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Herlig, thank you, mate! Skulle hatt flere som deg! Hehe, bare hyggelig Andre band i omtrent samme sjanger som du bør sjekke ut er: Slumber. Svenske tror jeg og spiller kanskje ikke doom, men kraftig og dyster melo-death med en herlig mørk vokal synes jeg. Doom:VS. Her er vi vel mer over i doom verdenen igjen. Så vidt jeg husker er det et enmannsband fra Finnland. Herlig mørkt og dystert. Forest of Shadows. Også et enmannsband, fra svergie denne gang tror jeg. Tidlig FoS ligner igrunn litt på Doom:VS med mye doom, men det siste albumet har sklidd mer over i melo-death. Men fremdeles knall bra Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Noen av disse jeg lister opp her faller vel litt utenfor dine ønsker, men de er så absolutt verdt å sjekke ut. My Dying Bride kommer vel best inn under det du etterlyser av de jeg lister opp her. =) Opeth My Dying Bride Candlemass Witchcraft Agalloch Endret 25. september 2010 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Mulig Mourning Beloveth faller i smak. Fen liker jeg godt. men er vel mer black metal da. dog atmosfærisk. Syns å huske at The Ruins of Beverast var dystre greier. men mer black enn doom der og kanskje. Endret 25. september 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Må si folk er flinke til å svare og kommentere på diskusjon.no. Det hadde jeg ikke trodd, bare å pøse på med band. Helt nydelig, musikk har jeg på øret hele dagen, så er plass til mange flere band Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Daylight Dies The Foreshadowing Ghost Brigade Mar De Grises October Tide The Prophecy Rapture Saturnus Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Daylight Dies The Foreshadowing Ghost Brigade Mar De Grises October Tide The Prophecy Rapture Saturnus Thank you! Der traff du med alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå