NeEeO Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei, har windows7. Vil ikke bruke "parentalcontrols" til å blokkere programmer fordi da kan jeg bare velge de programmene man kan bruke, fordi hva om lillebroren min installerer et program, da får han ikke brukt det. Jeg vil ha et program som jeg kan bestemme hvilke programmer(spill) skal blokkeres. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Dette er så typisk tabbe av folk. Ikke la lillebroren din ha admin rettigheter. Gi han en Guest konto å bruke. På den måten er det du som må installere programmer og gi rettigheter for han å bruke de. Endret 21. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Han r ikke admin, men standard bruker. Jeg lar han installere hva han vil, men noen ganger er jeg nødt for å blokkere GTA San Andreas Online, uten å måtte slette den. Noen mulighet? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Bare gå inn på local security policy, software restriction policies og legg inn en regel for de programmene du vil blokke. Du kan også google windows 7 applocker. Men er litt usikker på om man trenger group policy. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det kan vel enklere gjøre ved å fjene hans konto fra Permissions under selve programmets icon. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jo. Men når ting oppdateres så kan filrettighetene bli endret. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Bare gå inn på local security policy, software restriction policies Tror jeg går for den ideen , hmmhvor finner jeg local...? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 du kan skrive gpedit.msc på start-søkefeltet. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Jo. Men når ting oppdateres så kan filrettighetene bli endret. Det har jeg aldri opplevd og ikke hørt om da jeg tok MS kurs. Hadde vært sykt rart om de kjedde. Hvis det var tilfelle ville også rettighetene i Security Policy blitt nullet ut når MS kommer med oppdateringer der...noe som også ALDRI har skjedd og ville vært katastrofalt for bedrifter om det var tilfelle. Dessuten er Permission knuttet opp mot local sercurity/ Active Directory og er ikke berørt om et program oppdateres. Endret 22. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Jo. Men når ting oppdateres så kan filrettighetene bli endret. Det har jeg aldri opplevd og ikke hørt om da jeg tok MS kurs. Hadde vært sykt rart om de kjedde. Hvis det var tilfelle ville også rettighetene i Security Policy blitt nullet ut når MS kommer med oppdateringer der...noe som også ALDRI har skjedd og ville vært katastrofalt for bedrifter om det var tilfelle. Det går jo ann å tenke selv. Prøv lag ei txt-fil. Endre rettighetene. Slett den, og opprett en ny med ca samme innhold. Tror du rettighetene holdt seg? Jeg snakker ikke om windows-oppdateringer, men oppdateringer av det gjeldene programmet. edit: permissions er knyttet opp mot NTFS sitt ACL med pekere til active directory. Endret 22. september 2010 av arnizzz Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 du kan skrive gpedit.msc på start-søkefeltet. Fant ikke no, prøver på bærbaren min(vista) Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 %windir%\system32\secpol.msc evt Local Security Policy under Control Panel\System and Security\Administrative Tools Er fra windows 7 dette, men er vel det samme i vista tenker jeg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 (endret) Det går jo ann å tenke selv. Prøv lag ei txt-fil. Endre rettighetene. Slett den, og opprett en ny med ca samme innhold. Tror du rettighetene holdt seg? Jeg snakker ikke om windows-oppdateringer, men oppdateringer av det gjeldene programmet. edit: permissions er knyttet opp mot NTFS sitt ACL med pekere til active directory. Setter du ACL på rotmappa til spillet (som jeg vil anta de fleste vil gjøre) tror jeg du skal ha et rimelig sært spill for at ditt scenario skal inntreffe. Rettigheter på enkeltfiler er ikke akkurat best practice. Endret 25. september 2010 av enden Fjernet litt sitatsuppe Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Jepp. Det er jeg enig. Men føler også det blir uoversiktlig på lang sikt så derfor jeg ikke nevnte det. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Hva med å blokkere de portene spillet bruker i Windows firewallen under outgoing connections? Da blir den enkel å åpne/stenge også. Lenke til kommentar
Strend Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei, har windows7. Vil ikke bruke "parentalcontrols" til å blokkere programmer fordi da kan jeg bare velge de programmene man kan bruke, fordi hva om lillebroren min installerer et program, da får han ikke brukt det. Jeg vil ha et program som jeg kan bestemme hvilke programmer(spill) skal blokkeres. Hva med: AppAdmin ? ikke testet den selv men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå