Gå til innhold

hvordan blokkere programmer?

Anbefalte innlegg

Hei, har windows7. Vil ikke bruke "parentalcontrols" til å blokkere programmer fordi da kan jeg bare velge de programmene man kan bruke, fordi hva om lillebroren min installerer et program, da får han ikke brukt det.

Jeg vil ha et program som jeg kan bestemme hvilke programmer(spill) skal blokkeres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo. Men når ting oppdateres så kan filrettighetene bli endret.

Det har jeg aldri opplevd og ikke hørt om da jeg tok MS kurs. Hadde vært sykt rart om de kjedde. Hvis det var tilfelle ville også rettighetene i Security Policy blitt nullet ut når MS kommer med oppdateringer der...noe som også ALDRI har skjedd og ville vært katastrofalt for bedrifter om det var tilfelle.

Dessuten er Permission knuttet opp mot local sercurity/ Active Directory og er ikke berørt om et program oppdateres.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jo. Men når ting oppdateres så kan filrettighetene bli endret.

Det har jeg aldri opplevd og ikke hørt om da jeg tok MS kurs. Hadde vært sykt rart om de kjedde. Hvis det var tilfelle ville også rettighetene i Security Policy blitt nullet ut når MS kommer med oppdateringer der...noe som også ALDRI har skjedd og ville vært katastrofalt for bedrifter om det var tilfelle.

Det går jo ann å tenke selv. Prøv lag ei txt-fil. Endre rettighetene. Slett den, og opprett en ny med ca samme innhold. Tror du rettighetene holdt seg?

Jeg snakker ikke om windows-oppdateringer, men oppdateringer av det gjeldene programmet.

edit:

permissions er knyttet opp mot NTFS sitt ACL med pekere til active directory.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Det går jo ann å tenke selv. Prøv lag ei txt-fil. Endre rettighetene. Slett den, og opprett en ny med ca samme innhold. Tror du rettighetene holdt seg?

Jeg snakker ikke om windows-oppdateringer, men oppdateringer av det gjeldene programmet.

edit:

permissions er knyttet opp mot NTFS sitt ACL med pekere til active directory.

Setter du ACL på rotmappa til spillet (som jeg vil anta de fleste vil gjøre) tror jeg du skal ha et rimelig sært spill for at ditt scenario skal inntreffe. Rettigheter på enkeltfiler er ikke akkurat best practice. Endret av enden
Fjernet litt sitatsuppe
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, har windows7. Vil ikke bruke "parentalcontrols" til å blokkere programmer fordi da kan jeg bare velge de programmene man kan bruke, fordi hva om lillebroren min installerer et program, da får han ikke brukt det.

Jeg vil ha et program som jeg kan bestemme hvilke programmer(spill) skal blokkeres.

Hva med: AppAdmin ? ikke testet den selv men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...