Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pelle seg i nesa, dum uvane?

Gjest anonanon

Anbefalte innlegg

Hei

Leste "Hvorfor biter du negler?"-tråden, og det fikk meg til å tenke over en av mine mange uvaner.

Helt siden jeg var liten har jeg pelt meg i nesa, og spist det jeg fant. Nå er jeg oppi 20-åra, og jeg gjør det enda. Det hele skjer automatisk og jeg tenker i grunn aldri over det. Jeg gjør det ikke fordi det smaker godt eller noe, og forstår folk flest syntes det er ekkelt, men etter å ha hatt denne uvanen i så mange år, får jeg helt noia når jeg ikke har "ren nese".

Er spesielt ille når jeg er på vei hjem fra jobb, etter en lang og slitsom dag. Da har det samlet seg masse drit i nesen som har størknet, og da er det svært tilfredsstillende, ikke seksuelt, men på en helt vanlig måte.

For meg har dette blitt en rutine, og siden jeg aldri gjør det i offentlighet, og ingen noen gang ser det, har jeg aldri vurdert å slutte med det. Har heller aldri gitt meg noen konsekvenser, og jeg er en ellers frisk og renslig kar.

Syntes heller ikke det er spesielt uhygienisk. Sammenlign det med når man er forkjøler, og drar inn snørret i nesen. Hvor pleier du gjøre av dette? Går du virkelig å snyter deg hver gang? Riktignok er dette en litt "ferskere vare" enn størknet snør, men dere forstår hva jeg mener.

Biter også forøvrig negler, og spiser som regel dem også. Noe jeg derimot syntes er utrolig ekkelt er ørevoks. Peller meg aldri i øret.

Hva syntes folk egentlig om dette og er jeg alene om dette? :ermm:

Ønsker seriøse svar.

Velger å poste anonymt, da jeg egentlig skjemmes litt over dette, og vil ikke at folk som kjenner meg skal vite om det i frykt for å bli stemplet som ekkel.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du er ikke alene :) Jeg fjerner drit i nesa så fort det kommer noe der :p Og det skjer som regel ved hjelp av fingrene ja...

Egentlig er det ekstremt kvalmt med tanke på hvis du tar noen i hendene som nettopp har plukka busa :p Men... tenker ikke noe på det :p

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Bare bruk papir eller snyt deg, er ikke verre.

Ekkelt å bare bruke fingrene. Sånt gjør man i barnehagen, ikke i 20-åra.

Tror du man ble født med lommetørkler, eller? Det som er ekkelt er de som finner på å spise busene etterpå. Men det er vel ikke verre enn å trekke snørret ned i svelget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare bruk papir eller snyt deg, er ikke verre.

Ekkelt å bare bruke fingrene. Sånt gjør man i barnehagen, ikke i 20-åra.

Tror du man ble født med lommetørkler, eller? Det som er ekkelt er de som finner på å spise busene etterpå. Men det er vel ikke verre enn å trekke snørret ned i svelget.

Godt poeng, det er jo egentlig like ille å svelge driten som å spise det sånn sett. Er vel bare vår kulturelle forståelse av det hele som påvirker synet vårt på det.

Lenke til kommentar

Interessant å lese hva folk mener om dette.

Er jo som sagt strengt tatt ikke noe eklere rent teknisk å spise busene fra fingeren (gitt rene fingre) enn å dra de ned bakveien.

Si man går på do (eller et annet sted hvor man er alene), peller seg i nesa, vasker hendene, peller seg, og spiser godsakene, for så å vaske seg igjen. Er dette mer ekkelt enn å gå og snyte seg, eller gjøre andre ting man gjør på do?

Selv syntes jeg det strengt tatt er mer ekkelt å putte et lommetørkle man går rundt med i lommen, opp i nesa, for så å legge det ned igjen for gjenbruk. Tenk på alle de bakteriene som samler seg der. Og jeg tviler på om det i det hele tatt finnes mennesker som vasker seg på hendene etter de har brukt et lommetørkle. :ermm:

Lenke til kommentar

Er jo som sagt strengt tatt ikke noe eklere rent teknisk å spise busene fra fingeren (gitt rene fingre) enn å dra de ned bakveien.

Å spise buser må vel likevel være mest for de som er psykisk utviklingshemmede, og gjøres av svært få "normale" folk.

Selv syntes jeg det strengt tatt er mer ekkelt å putte et lommetørkle man går rundt med i lommen, opp i nesa, for så å legge det ned igjen for gjenbruk. Tenk på alle de bakteriene som samler seg der. Og jeg tviler på om det i det hele tatt finnes mennesker som vasker seg på hendene etter de har brukt et lommetørkle. :ermm:

Tøylommetørkler som man pakker tilbake i lomma er bare disgusting! Tenk å putte snørret i lomma og bære det med seg overalt etterpå...eeeeww!! Det verste er at det er mange som gjør det, særlig gamle folk, og de ser ikke noe galt i det. En hel generasjon har altså sett på dette som ok. Verden er gal.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Å spise buser må vel likevel være mest for de som er psykisk utviklingshemmede, og gjøres av svært få "normale" folk.

Siden du kommer med en sånn påstand antar jeg at du har kilder for det også?

Om ikke tror jeg du vet fint lite om hva "normale folk" gjør.

Lenke til kommentar

På mange måter kan denne tråden dra noen likheter med "har du smakt din egen sæd" og "sutte på din egen penis"-trådene. Folk flest ser på dette som svært unormalt, og ikke minst ekkelt, men enda viser det seg at godt over halvparten har gjort/gjør det.

At man ikke ser det overalt/folk ikke snakker om det =/= unormalt.

Lenke til kommentar

På mange måter kan denne tråden dra noen likheter med "har du smakt din egen sæd" og "sutte på din egen penis"-trådene. Folk flest ser på dette som svært unormalt, og ikke minst ekkelt, men enda viser det seg at godt over halvparten har gjort/gjør det.

At man ikke ser det overalt/folk ikke snakker om det =/= unormalt.

Enig. Dette er nok heller ikke på langt nær det værste folk gjør til vanlig heller.

Folk nyser jo, mange uten å dekke med albuen (eller den andre siden.. vet ikke hva det heter), men med hendene isteden, og mange tørker seg ikke etter det. Mange kliner det kanskje av på buksa eller noe, tro meg, dette er ganske vanlig. Synes dette er i hakket værre altså...

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...