Mitsu3000 Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hey alle o-store dataguruer :smile: Har en 120GB S-ata 8Mb HD som sitter paa et ABIT ic7-g kort. Vurderer aa kjope enda en for aa sette dem i Raid 0. Vil jeg merke noen forskjell paa hastigheten, og hvis saa er tilfelle, ved hvilke type prosesser (spilling, videoredigering etc)? Noen erfaringer? Beklager "skrivefeil", men sitter paa en flyplass i USA akkurat naa, og de mangler som kjent et par tre bokstaver i alfabetet sitt Ha en god dag alle sammen Lenke til kommentar
guso Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hei Ja det vil du, har akkurat koplet opp to WD-Raptor disker i Raid 0 og merker god forskjell. HK mitt er A7N8X. Hadde tidligere kun en Raptor disk og lå under 40000 KB/sekund i skrivehastigheten. Nå ligger jeg på 52000KB/sekund Har ikke fått sjekket dem ut enda, ang. hvordan de er i video-red. + spill. Guso Lenke til kommentar
Mitsu3000 Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Hmm, der sa du noe! Kanskje jeg skal investere i to Raptor disker i stedet, ville kanskje merket enda storre forskjell Er ikke HDn stort sett flaskehalsen i en god pc i dag? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har fått beskjed om at Maxtor sine SATA disker ikke er "ekte" SATA disker. Det er visstnok "vanlige" PATA disker med byttet interface. Så du får ikke 150 MB/sec i overføring. Så spørsmålet er da om det blir noe raskere enn 2 x 120 PATA disker i RAID. Lenke til kommentar
guso Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har fått beskjed om at Maxtor sine SATA disker ikke er "ekte" SATA disker. Det er visstnok "vanlige" PATA disker med byttet interface. Så du får ikke 150 MB/sec i overføring. Så spørsmålet er da om det blir noe raskere enn 2 x 120 PATA disker i RAID. Kanskje ikke raskere med Maxtor sine disker, men med to Raptor så vil du merke forskjell. guso Lenke til kommentar
andreash Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Men nå kommer vel ikke raptor i 120GB eller? Lenke til kommentar
Mitsu3000 Skrevet 25. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2003 Vet ikke helt hvorfor Maxtor kom opp, men jeg har uansett en Segate S-ata disk, og hadde vurdert å kjøpe en slik til. Tror (eller vet ) dere om det er stor forskjell mellom to Segate i Raid0 og to Raptor i Raid0? Skal bruke maskinen til endel videoredigering, så det kan kanskje være kjekt med litt extra plass :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå