tiboine Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Nå har jeg prøvd Radeon 9500 uten at den funka på maskina mi. Fikk ett Abit TI4600. funka også heller dårlig. (begge demovarer) Så nå tenkte jeg å investere i ett nytt og ikke minst kraftig kort. Så på Gainward sin FX5900 til 4400 noe på komplett. Men vet ikke hvor mye jeg skal legge i ett skjermkort. Tviler på at noen ATI kort virker i maskina mi, siden Radeon kortet ikke ville funke. selv etter Bios update. Er det sjangs for at skjermkortene vil falle ned i pris i de nærmeste ukene tro? Og hvilke av Geforce 4 kortene er raskest egentlig? Og er Geforce FX verdt penga pr. idag? pris/ytelse Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Tviler egentlig ikke at noen av GeForce FX korta er verdt penga. Tror likevel at best pris/ytelse innen FX korta er 5900 standard utgaven... Den er endel rimligere enn Ultra versjona, og det er endel som tyder på at den kan klokkes til samme hastighet...minst... Har ikke mulighet til å teste det selv, så jeg må stole på det som skrives i tester rundt omkring på nettet. Fristende med MSI sitt kort med stillegående kjøler... Men, det koster jo ganske mye Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Er eier av et FX5800 Ultra; forløperen. Veldig bra kort, veldig høy pris! Oppgraderte fra TI-200 Stor overgang med andre ord, har dessverre ikke testet et Radon kort så jeg vet ikke hvor stor forskjellen er. Scorer ca. 16700 i 3dmark 2001SE og 5700 i 3dmark 2003. Ikke det at benchmark er så relativt, men det gir en viss indikasjon; systemet ellers er en A7N8X DX; XP2500@190x11, 1024 DDR3200. Tror kansje at R9700PRO er det mest "prisgunstige" i High End klassen?? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Tror kansje at R9700PRO er det mest "prisgunstige" i High End klassen?? jeg ville nok si det.... 9700np ligger vel mellom value og high-end og det er mye vanskligere å få tak i. Eneste måten (jeg vet om) er å bestille fra Komplett veldig snart, men de leveres ikke før 31.juli Lenke til kommentar
Colin Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Hva var probleme du hadde på maskina di med de korta? Klarer ikke å se hvorfor det skulle være noe problem.........strømforsyning? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Liker 9700pro godt, skulle jo virke på din maskin da :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå