Gjest Lei av alopecia Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Starta som en liten femkroning på bakhodet mitt i februar, og nå er den kanskje 10x6 cm bred. Jeg ser at flekken har utvidet seg fra bare i sommer, noe som er så utrolig frustrerende å se på. Skal det aldri ta slutt??? Det står skrevet overalt at håret skal være tilbake i løpet av ett år, men siden håret fortsatt forsvinner må jeg jo bare håpe og be... Riktignok prøvde jeg minoxdil, men slutten med det etter 3-4 uker når jeg fant ut at dette bare skulle funke på arvelig alopecia, altså menn som får måne. Pussig nok har det vokst ut hår i midten av flekken, kanskje 3x3cm. Håret kan ikke "røskes" ut, virker som det sitter fast, men er uten pigmenter. Har prøvd aloe vera juice uten noen nytte. Finnes det ikke noen hårextensions for menn som kan klipses fast i håret en allerede har, bare for å dekke over? Lenke til kommentar
Dr.Pepper Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det er slettes ikke alle som får håret tilbake. Kjenner en som har alopecia universalis, det vil si at han har mistet alt av hår. Til og med øyenvipper, øyenbryn og alt av kroppshår er borte vekk. Han begynte å miste håret for 10 år siden, og det er dessverre ingen tegn til gjenvekst heller. Det tragiske er at man ikke vet årsaken til denne forferdelige tilstanden, og derfor har man heller ikke noe effektiv behandlingsmetoder. Men det er håp, det forskes for harde livet i blant annet USA. Og i følge LAA har forskere kommet frem til noe spennende som kan bidra til å finne en kur. “…et team av forskere fra Columbia University Medical Center funnet åtte gener som bidrar til alopecia areata, hvorav den ene har en mulig rolle i utbruddet av sykdommen…” Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Har en kompis jeg også som fikk totalis-tilstanden og mistet ALT hår iløpet av svært kort tid. Det skjedde sannsynligvis som følge av et enormt stress, men legene er ikke helt sikre på det. Flere har en lignende tilstand som kommer og går, tilsynelatende spontant. Autoimmune sykdommer er vel følge av et absurd aktivt immunforsvar såvidt jeg har forstått det. Eller at immunsystemet reagerer på sine egne celler og "tror" det er "foreign dangers". Mitt tips, prøv å stresse ned. Drikk en kopp te og slapp helt av. Du kan sannsynligvis ikke gjøre stort med det selv, så det hjelper ihvertfall ikke å bekymre seg! Det vil sannsynligvis gjøre vondt verre. Det kan også hjelpe å snakke med folk om det, sett at de gidder å høre på.. Der har du forumet igjen da som et fint sted å få ut sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå