Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Små inngrep som kan gjøre en person sunnere / bedre form?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har et spørsmål til dere.

Jeg lurer på om det finnes noen små inngrep som kan forbedre helse.

Jeg er en av dem som gjerne skulle gått ned i vekt, men ikke helt klarer å starte, da jeg er redd for at jeg ikke kommer til å se noen / merke noen resultater.

Jeg spiser ikke noen vitaminer (altså utenom det som er i mat, som heller ikke er så sunt), fungerer "vitaminbjørner" bra da?

Jeg har ingen fysisk aktivitet jeg driver med, jeg trente før, men etter en hjerteoperasjon, så har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal hardtrene, men moderat trening. (Jeg får heller ingen definasjon på hva "moderat trening" vil si.)

Kostholdet er så som så, er glad i Nugatti på brødskiven, men drikker da uherdelig mye melk(lettmelk vel å merke). Og jeg er ikke den som er mest ute å tukler.

Derfor lurer jeg, er det noen små inngrep som ikke forutsetter at man skifter hele livsstilen sin for å føle seg bedre? Kall meg gjerne "lat" eller "Trangsynt", men jeg har en negativ tanke til alt, og da værtfall at jeg ikke kommer til å klare å skifte livsstilen min.

Kanskje feilformulert mye her, men har hastverk, så må løpe!

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde du ikke nevnt det med hjerte operasjon ville jeg bare anbefalt deg å få tak i lette vekter og å finne et program med disse som fungerer for deg.

men slik som du skriver ville jeg rett og slett begynt med en samtale med legen, for å se om h*n vil sende deg til en fysioterapaut for å komme i gang med slik trening som er bra for/ikke farlig for deg.

og spis mange små sunne måltider ikke store usunne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...