Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer 5810T ingen hdmi deteksjon w7

Anbefalte innlegg

Hei!

sitter her med en Acer Aspire 5810t laptop og prøver å koble til tven med en hdmi-kabel, og får ikkeno bilde.

Kjørte windows vista før , og hadde ingen problemer med å koble tven opp med hdmi-kabelen. kjørte senere inn windows 7 (høgskolen delte ut, så hvorfor ikke?) og har da deretter fått opp hdmi-input under playback devices, men når jeg kobler inn hdmi-kabelen står det "not plugged in", og ingenting skjer.

under Device Manager (Computer--> [Right-Click] properties --> Device Manager) så står det Radeon Mobility HD Radeon 4300 series med en varselstrekant.

Feilmelding: This device cannot start (Code 10).

Code 10 er roughly windows sitt leetspeak på at driverne ikke er korrekte til skjermkortet, men problemet er at jeg vet ikke om dette skjermkortet har drivere som er støttet til windows 7.

Jeg finner en driverpakke på ati sine supportsider som støtter alt opp til 4200 series, og hopper videre til 4500, så jeg lurer på hva problemet kan være?

Jeg har kjørt inn nye chipset drivere og prøvd å kjøre andre drivere til ati kortet, men jeg får en ATI feilmelding om at skjermkortet ikke støttes av driverne.

Hvis jeg avinstallerer intel chipset driverne så blir HDMI-inputet borte under playback devices.

Dette er det jeg har funnet ut, all hjelp hadde vært til _stor_ hjelp

MVH

-Liad

Endret av Liad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har to grafikkort i din maskin. Derfor må du ha en driver som støtter switchable-graphics. Denne finner du på Acer sin hjemmeside. Du kan ikke bruke den du finner på Ati sin nettside.

Men det er ikke bare å innstallere driveren du laster ned fra Acer. Først må du sette display mode i BIOS til Discrete. Når du har installert Ati driveren må du sette Display mode tilbake til Switchable i BIOS.

Hvis du har en eldre 5810 så heter det nok hybrid og discrete i BIOS. Dette endrer dog seg om du oppdaterer til nyeste BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...