TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei, jeg har en ca 3 år gammel gaming pc som komplett bygde for meg. For noen uker siden kræsja den. Har ikke giddi å fikse den før nå, den driver å formaterer nå og jeg satser på at instalasjonen går greit, MEN jeg har mista alle driver cd'ene som fulgte med. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Du har vel noen navn på skjermkort osv? De fleste driverne ligger ute på nett et sted =) Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ja har det, hvilke komponenter MÅ jeg ha drivere til? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Tja. For å få nettverk = nettverksdriveren For å få lyd = lyddriveren For å få bra bilde = skjermkortdriveren For å få evt. webcam til å fungere = kameradriveren Det er en smakssak hva du ønsker at skal fungere. Endret 21. september 2010 av BeFs Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Start med chipsetdriveren. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ok, da har jeg hvertfall innstalert xp, men kommer ikke på nett, med laptopene og ps3 er det jo bare å koble seg på det trådløse, men med stasjonæren som er koplet til modemet med kabel er det tydeligvis litt vanskeligere. Trenger vist en cd, men jeg har mista cd'en jeg fikk av Tele2 da vi bytta til dem, og nå har jo Nextgentel tatt over. Må jeg ringe og bestille cd? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Du trenger ingen CD fra Tele2 eller Nextgentel. Det du trenger er drivere til din hardware (finnes hos produsentene). Uten drivere til f.eks. nettverkskortet vil du ikke kunne koble deg på på lokalnett elelr internett. Dette har BeFs allerede fortalt deg. Kan virke som du ikke har lest innlegget hans. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Kanskje du kan logge deg på komplett, finne ordren din gi oss link eller kopiere inn informasjonen om hvilke spesifikasjoner maskinen har.Eventuellt kan du laste ned CPUzhttp://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.htmlog gjengi navnet på hovedkort og skjermkort.(mainboard og grapichs) Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Har innstalert CPUz nå, lasta det ned på laptopen la det på minnepen. Har ASUS A(N#"-SLI-Deluxe. Gikk på Asus sine sider, der var det masse å laste ned, vet ikke hva jeg må ha. Link http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=A8N32-SLI Deluxe&SLanguage=en-us Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Det du har lyst på er "Others" --> Chipsett driver for nForce 4"Audio" --> Realtek driver"LAN" --> Nyeste driver for nettverkskoretog godt mulig du også vil ha noe under "utilities" (dersom du møter på problemer med noe av det som står der)Se så på Graphics i CPUz og gå på respektive siden og last ned driver til skjermkortet. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Takk for svar, bare et problem. Lasta ned med P2P, la filene på minnepenn, åpna de på den andre pc'en. Det som ble lasta ned må vist få kontakt med nettet for å laste ned istalasjons filene, men det er jo ikke internett på den. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Du kan enten laste dem ned med P2P på bærbare, eller laste ned via FTP eller HTTP på bærbare.FTP pleier ofte å være hakket raskere enn HTTP. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ok, men det står ikke noe om FTP eller HTTP der. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Du kan som sagt laste ned filene på bærbar via Peer2Peer uten å nødvendigvis sette igang installasjonsprosessen. (bare kopier de ferdige filene ye)Eller du kan laste ned via Gobal, og smøre deg med tolmodighet.Global (DLM) = Global server punkt, med bruk av egen programvare (download management) - tror jeg, virket ikke hos megGlobal = helt vanlig nedlasting, server trolig en plass i europaChina = vanlig nedlasting ifra server i chinaP2P = bruk av peer2peer teknologi, dette må man også laste ned ett lite program for Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ja, har prøvd det. Lasta ned med P2P, la det på minnepenn, stakk den i den stasjonære uten internett, trykka på filen, så kom det opp en melding om at den ikke kunne koble til internett noe som er forstålig, man trenger altså internett for å innstalere driverne. Lol Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Nei. Du trenger ikke Internett for å legge inn drivere! EDIT: Mistenker at du har lastet ned en programbit som skal laste ned selve driverne fra nettett og ikke selve driverne. Denne trenger selvsagt internett til den delen av jobben. Endret 22. september 2010 av PerB Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Da har jeg hvertfall fått innstalert lyd driveren, chipset driveren funker ikke, kommer bare opp ''Sett inn den siste disketten i flervolumsettet, og klikk OK hvis du vil fortsette'' Hvis jeg trykker ok kommer bare den samme meldingen igjen, har prøvd alt nå, prøvd på begge pc'ene, lasta ned på nytt flere ganger. Er nok på tide å gi opp nå hvis ingen av dere har noen tips. Har hvertfall lært noe da. ALDRI MIST DRIVER CD'ER. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 http://drivermax.com hjelper deg med vanskelig/manglende drivere. På gratis versjonen kan du bare laste ned 2 drivere per døgn. Men du får vite hvilken driver som finnes. Den finner også drivere til maskinvare som er "unknown". Finn hvilken driver du mangler, søk på google, og du er i gang ganske raskt. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Hvordan skal det programet klare å søke etter driver updates når jeg ikke får nett på pc'en? Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hvordan skal det programet klare å søke etter driver updates når jeg ikke får nett på pc'en? Det forutsetter at du har kommet så langt at du har internett tilgang,ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå