Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mista driver cd'er:(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.

For å få nettverk = nettverksdriveren

For å få lyd = lyddriveren

For å få bra bilde = skjermkortdriveren

For å få evt. webcam til å fungere = kameradriveren

Det er en smakssak hva du ønsker at skal fungere.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg hvertfall innstalert xp, men kommer ikke på nett, med laptopene og ps3 er det jo bare å koble seg på det trådløse, men med stasjonæren som er koplet til modemet med kabel er det tydeligvis litt vanskeligere. Trenger vist en cd, men jeg har mista cd'en jeg fikk av Tele2 da vi bytta til dem, og nå har jo Nextgentel tatt over. Må jeg ringe og bestille cd?

Lenke til kommentar

Du trenger ingen CD fra Tele2 eller Nextgentel. Det du trenger er drivere til din hardware (finnes hos produsentene). Uten drivere til f.eks. nettverkskortet vil du ikke kunne koble deg på på lokalnett elelr internett. Dette har BeFs allerede fortalt deg. Kan virke som du ikke har lest innlegget hans.

Lenke til kommentar

Det du har lyst på er "Others" --> Chipsett driver for nForce 4
"Audio" --> Realtek driver
"LAN" --> Nyeste driver for nettverkskoret

og godt mulig du også vil ha noe under "utilities" (dersom du møter på problemer med noe av det som står der)

Se så på Graphics i CPUz og gå på respektive siden og last ned driver til skjermkortet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Du kan som sagt laste ned filene på bærbar via Peer2Peer uten å nødvendigvis sette igang installasjonsprosessen. (bare kopier de ferdige filene ye)

Eller du kan laste ned via Gobal, og smøre deg med tolmodighet.

Global (DLM) = Global server punkt, med bruk av egen programvare (download management) - tror jeg, virket ikke hos meg

Global = helt vanlig nedlasting, server trolig en plass i europa

China = vanlig nedlasting ifra server i china

P2P = bruk av peer2peer teknologi, dette må man også laste ned ett lite program for

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nei. Du trenger ikke Internett for å legge inn drivere!

EDIT:

Mistenker at du har lastet ned en programbit som skal laste ned selve driverne fra nettett og ikke selve driverne. Denne trenger selvsagt internett til den delen av jobben.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Da har jeg hvertfall fått innstalert lyd driveren, chipset driveren funker ikke, kommer bare opp ''Sett inn den siste disketten i flervolumsettet, og klikk OK hvis du vil fortsette'' Hvis jeg trykker ok kommer bare den samme meldingen igjen, har prøvd alt nå, prøvd på begge pc'ene, lasta ned på nytt flere ganger. Er nok på tide å gi opp nå hvis ingen av dere har noen tips. Har hvertfall lært noe da. ALDRI MIST DRIVER CD'ER.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...