DubleTruble Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei har fått et stort problem her og har ikke peiling på hvordan jeg skal fikse det. Problemet er: For ca. 1 uke siden startet jeg min Windows på helt vanlig måte da var skjermen helt rar og jeg kom ikke lenger enn til Windows logge inn (der jeg velger bruker) så slo den seg av igjen helt av seg selv. Når jeg slo den på igjen var skjermen fortsatt rar og jeg kunne velge mellom noen alternativer for å logge på (bilde), jeg logget på i sikkerhetmodus på kjørte en antivirus scan (men AVG) fant ingen ting. Etter det funket den litt men jeg måtte oppdatere alle driverne på nytt (tror det var det jeg gjorde ihvertfall). Den funket litt etter det men så bynte skjermen å bli stor prikkete og den skrudde seg av å på. Nå har jeg det samme problemet som i starten men nå fungerer ikke Internett heller(modemet det er et speedtouch modem problemet er @ den blinker orange og grønt). Det er en Windows xp fra 2001 som ble oppgradert julen 2008. Har tatt noen bilder av skjermen når jeg skrur den på: 1. bildet er Windows start 2. bildet er ABIT starten 3. bilde er en start skjerm (dere vet sikker hva det er) 4. og 5. bildet er der jeg kan velge sikkerhetmodus og det. Lenke til kommentar
SLe Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Hmm.. Siden du nevnet at den restarter av seg selv i tillegg til rare skjermbilder er det nok en hardware feil, kan ved første øyekast se ut som om du har et skjermkort-havari. Kan jo prøve med en annen skjerm hvis du har en lett tilgjengelig. Hvis det er en pc fra 2001 kan det være på tide å bytte den ut, 9 år er ganske lenge innen data Mer info om pcen? Endret 21. september 2010 av SLe Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Kan jo prøve med en annen skjerm hvis du har en lett tilgjengelig. byttet skjer for ca. 1 måned side kan prøve den gamle igjen Vet den er "litt" gammel. Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Kan jo prøve med en annen skjerm hvis du har en lett tilgjengelig. har koblet til den gamle skjermen nå (funker ikke) skal jeg oppdatere noe eller gjøre noe annet? Endret 22. september 2010 av ErJegDum Lenke til kommentar
SLe Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hva slags pc er det? Bygget selv? Fabrikkmerke etc? Specs? Siden du mest trolig har en hardwarefeil, altså feil på en komponent, må du nok bytte ut noe. Og siden pcen ikke akkurat er ny kan du nok likegjerne kjøpe deg en ny, desverre. Hva bruker du pcen til? Hvis du bare surfer etc kan du slippe billig unna hvis du kjøper uten skjerm. Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Hva slags pc er det? Bygget selv? Fabrikkmerke etc? Specs? Siden du mest trolig har en hardwarefeil, altså feil på en komponent, må du nok bytte ut noe. Og siden pcen ikke akkurat er ny kan du nok likegjerne kjøpe deg en ny, desverre. Hva bruker du pcen til? Hvis du bare surfer etc kan du slippe billig unna hvis du kjøper uten skjerm. Fujitsu Simens computer, Windows Xp Home Edition fra fabrikk (fabrikk lagd), fra 2001 som ble oppgradert i 2008 (av en i familien). ABIT Drivere (hvis det kan stemme) HIS skjermkort. Noe mer? den brukes til det meste (fra laste ned å se på filmer, spill til å skrive regninger, så harddisken er viktig å få med seg hell ut av dette) Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 klarte å fikse det (kjøpte ny pc) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå