ShadedVoid Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei, jeg har et lite problem med ruteren min. Historien er som følger: Da jeg skulle åpne noen porter en dag så brukte jeg 10.0.0.138 og fikk adgang til ruteren med en gang. Men så tenkte jeg at jeg skulle endre navn på nettverket fra det standard navnet til et annet navn. Etter å ha endret navnet på nettverket har jeg ikke kunnet komme inn på ruteren min med 10.0.0.138! Jeg har googlet og sett mange steder etter noe som kan hjelpe men det ser ikke ut til å fungere. Jeg ser på dette med å resette ruteren til fabrikkstandard som siste utvei ettersom jeg aldri har gjort dette før. Når jeg taster inn 10.0.0.138 i Firefox får jeg bare "Unable to connect", noe som jeg mener er helt "borti staur å veggji" som vi sier i Valdres siden jeg er tilkoblet ruteren. Dere skal få navn på ruteren så fort jeg kommer hjem og får sjekka det opp. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Regner med du kobler til med kabel? Hvis du bruker trådløst er det ikke sikkert det går, siden du har skiftet navn/passord. Det er ikke farlig å resette modemet. Det blir i samme stand som da du kjøpte det, med de instillingene som var da. Du trenger ikke legge inn brukerinfo på nytt, om det er det du er redd for... Lenke til kommentar
ShadedVoid Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Aha! Jeg har prøvd med både kabel og trådløst. Jeg er litt nervøs for at jeg ikke skal få konfigurert ruteren slik at den fungerer etter at jeg resetter den, men jeg får se på noen guider og sånn før jeg gjør det. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kjør ipconfig (kjør - skriv inn cmd og så skriv inn ipconfig i det vinduet som dukker opp) og sjekk hva som står som din standard gateway... kanskje du byttet IP på boksen da du var inne å stilte på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå