Gå til innhold

Riks TV - får inne alle kanaler, utenom NRK.

Anbefalte innlegg

Fant ingen andre treffende tråder for dette, så lager en ny tråd:

Jeg har nå skaffet Riks-TV i leiligheten (ligger på en høyde midt i bergen ca) og kjøpte meg en inne-antenne laget "spesielt for riks tv" fra elkjøp. Kjøpte også en antenneforsterker separat sånn just in case. Den gjorde ikke ting bedre.

Har seg nå slik at jeg får inn alle andre kanaler enn NRK, krystallklart. Trodde alle kanalene ble sendt ut fra samme basestasjon? Noen ideer hva jeg kan gjøre?

Har en Grundig HD-mottaker fra rikstv, tror det er den som heter DTR8820 og rikspakken.

Fant det her uten at det automatisk gjorde meg så mye klokere, http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-kabel-tv/65266-far-ikke-alle-kanalene-rikstv.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK bruker disse innstillingene.

RF-kanal: K21

Frekvens: 474 MHz

Akkurat det der vil variere fra sender til sender. Man kan se hvilke kanaler som brukes på de forskjellige sender ved å muse over senderen på dekningskartet. Hvilken kanal/frekvens hver enkelt TV-stasjon sender på har jeg ikke sett,m men van får en ide ved å velge en f.eks. NRK på TV og så velge signalmeteret i TV-ens mottaker og se hvilken kanal/frekvens den da viser resultater for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...