Gå til innhold

Selge kraftig gamer-bærbar, hvor my?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en bærbar PC jeg har brukt i ganske nøyaktig to år, denne måneden.

Den har fulgt meg svært bra, og nå er det på tide å skaffe seg en stasjonær, da jeg ikke har bruk for bærbar med ny jobb og nytt hus :-)

Det er en Toshiba X300.

Betalte 22 000 for den for ganske nøyaktig to år siden.

Jeg lurer på hvor mye jeg kan forvente å selge den for nå?

Specs er omtrent noe som dette:

17" 1680x1050 skjerm

Intel C2D X9100 3.06GHz

4GB DDR3 RAM på 1066Hz

2x 320GB 7200 RPM

GeForce 9800M GTX 1GB (Med noe muligheter for mer tatt fra RAM og noe greier :-P)

Dual Layer DVD brenner

Sikkert en del flere ting, og om jeg vet svaret, så kan jeg svare, men det er jo 100 000 forskjellige X300-modeller :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er batterilevetiden?

Har maskinen piksel feil?

Har maskinen riper, skader, ser maskinen ut som ny?

Siden maskinen er 2 år, så bør kjøperen bytte batteri, siden da er nok batteriet på vei mot å tape effekt.

Nå er vel maskinen neppe blandt de beste for å være i dag, med tanke på effekforbruk per watt, så jeg vil anta batterilevetiden er kort i spilling.

Vil tro en 12 000 kr kanskje om du er heldig.

Å ha en DDR3 ram på en slik maskin, da bør du ha betalt ennå mere.

Etter det jeg vet finnes bare core 2 duo på DDR2 ram.

Lenke til kommentar

Det er her snakk om en Toshiba Qosmio X300 og noen versjoner kom ganske riktig med DDR3 RAM. Det som er så bra med Qosmio (har hatt en selv) er Harman Kardon høytalere, og de har en lyd gjengivelse som er utrolig bra. Finnes knapt bærbare som har så bra lyd som Qosmio.

Ellers så har den 9800M GTX skjermkort, tja, er ikke blant de beste, den er ellers bra utstyrt, men du skal være heldig hvis du oppnår 12 lapper for den. Tross alt, man får en Asus G73JH for ca 10 lapper idag, og den er stort sett bedre på alle måter, bortsett fra Harman Kardon høytalere da.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen er pent behandlet, uten feil av noe slag, ville jeg ikke betalt mer enn 4-5 tusen for den. Det er veldig lett å finne NYE maskiner som vil være et bedre kjøp hvis man dobler den summen - trekker man fra ca. 50% (fordi det er en BRUKT maskin), ender man opp på en 4-5 tusen.

Ikke dermed sagt at det er umulig å finne en som er villig til å betale mer, men det er en annen sak.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ja, batteritiden er ikke spesielt bra, jeg måtte teste dette i dag, da jeg bare har denne koblet til, da dette i utgangspunktet ikke er PCen du tar med deg for å sitte på bussen og lignende.

Ja, det er sant at jeg glemte det lydsystemet, jeg husker hvor utrolig imponert jeg ble da jeg hørte det første gang. Det er faktisk solid lyd, og absolutt brukbart, så lenge målet ikke er å spille høy musikk. Jeg har sjelden lyden på maks, og det er bare når jeg skal til andre rom og fremdeles vil høre lyden. Det er goodie altså.

Den er brukt. Den ser ikke helt ny ut. Ingen pixelfeil. Litt småriper på kantene, men ikke noe som skjemmer.

Men betyr det at hvis jeg finner en eller annen kanal å selge denne på, så kan jeg satse på å få rundt 10.000 kroner?

Lenke til kommentar

Ja, batteritiden er ikke spesielt bra, jeg måtte teste dette i dag, da jeg bare har denne koblet til, da dette i utgangspunktet ikke er PCen du tar med deg for å sitte på bussen og lignende.

Ja, det er sant at jeg glemte det lydsystemet, jeg husker hvor utrolig imponert jeg ble da jeg hørte det første gang. Det er faktisk solid lyd, og absolutt brukbart, så lenge målet ikke er å spille høy musikk. Jeg har sjelden lyden på maks, og det er bare når jeg skal til andre rom og fremdeles vil høre lyden. Det er goodie altså.

Den er brukt. Den ser ikke helt ny ut. Ingen pixelfeil. Litt småriper på kantene, men ikke noe som skjemmer.

Men betyr det at hvis jeg finner en eller annen kanal å selge denne på, så kan jeg satse på å få rundt 10.000 kroner?

prøv på finn.no... men ville ikke hatt for store forhåpninger! :) lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...