HK416 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Hei. Det hele startet da pc'en fikk en feilmelding, etter windows har loadet (skal til å komme Welcome). Kjørte en windows reperasjons modus, for å rette feil. Etter første fase var kjørt, restarer pc og så står det "forsetter installasjon". Uten å tenke meg lengre skrudde jeg av pc. Etter dette, når jeg starter denne i vanlig modus kommer "forsetter installasjon" cd'en begynner å spinne. Så komemr musen frem, men ingenting annet (cd'en stopper å spinne). Svart bakrunn, med musen. denne kan jeg bevege. Ingen hurtig knapper fungerer. Om jeg starter i sikkerhets modus ('vanlig' sikkerhets modus, eller sikkerhets modus med cmd) Kommer den samme svarte bakrunnen med muset som kan beveges. Forsatt ingen hurtig knapper som fungerer. 'start med sist fungerene konfigurasjon' har samme virking. Om jeg prøver å boote fra cd igjen, får jeg BSOD, med 07xb feilmelding. Dette skjer også med nyeste ERD xp. Noen som har noe tips eller erfaring? Endret 21. september 2010 av HK416 Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Løpet er kjørt. Innstaller Windows (eller benytt anledningen til å innstallere et annet OS) på nytt. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Prøv CTRL+ALT+Delete Start Task Manager Velg File --> New Task Skriv Explorer.exe Sier ikke at det nødvendigvis hjelper, men det KAN hjelpe! Lykke til Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Prøv CTRL+ALT+Delete Start Task Manager Velg File --> New Task Skriv Explorer.exe Sier ikke at det nødvendigvis hjelper, men det KAN hjelpe! Lykke til Takker for tips, men det fungerte ikke. I samme slengen prøvde jeg ctrl+shift+esc, windows+d, windows+L, windows+e ... osv ... Det virker som windows ikke får startet opp. At det er skadet sektorer, som CHKDSK ikke finner .. for den melder "NO BAD SEKTORS" i chkdsk scan. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 24. september 2010 Forfatter Del Skrevet 24. september 2010 Grunnen til pc gikk i blåskjerm, var for SATA operations sto på RAID mode. Hadde tatt ut den ene disken, med viktig data, for å jobbe i 'fred' Uansett, satte jeg den til ATA mode (fikk bsod med achi også), og reinstallerte bare pc. Problemet er jo bare drivere for xp på en vista dedikert maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå