Gå til innhold

Offshore eller ikke?

tuusern

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg jobber som elektrikerlærling på siste halvår og skal opp til fagprøven i slutten av året.

Jeg har lenge hatt et ønske om å jobbe offshore, men er usikker på hvilke kurs man trenger osv.

Sist uke ble jeg spurt av arbeidsgiveren min om jeg kunne tenke meg å bli sendt på Siemens sitt adgangskontrollkurs. Kurset varer en uke, og velger jeg å ta det blir jeg bundet til firmaet i 3 år. Jeg synes det hørtes lenge ut for 1 ukes kurs, men aner heller ikke verdien på det.

Er det noen som veit hvor mye ett slikt kurs koster? Er dette er en mulighet jeg burde ta?

Hva skal til for meg for å jobbe offshore, hvilke kurs trengs, lønner det seg å ha litt erfaring før man søker?

Har frist til fredag på å bestemme meg.

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det hørtes helt urimelig ut at du skal bli bundet til firmaet i tre år for få ta det kurset. Har selv blitt tilbudt flere kurs mens jeg var lærling, og har aldri fått beskjed om at jeg måtte binde meg til firmaet for det, ikke etter at jeg tok fagbrevet heller.

Verdien på et slikt kurs kan være alt fra 5000,- til 30.000. Kanskje mer, og muligens gratis. Da kommer reise og opphold i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...