osdfewøn Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Helt enig! kapittel fem hjelper litt på vei, men det er ikke stort. Vi er ihvertfall to stykk her som er med på å prate med ham i morra! Vi sendte mail tidligere om han hadde tid til å møte oss, men har ikke fått svar.. Noen av dere som har hørt fra ham? Lenke til kommentar
anettolsen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Er og kraftig frustrert over oppgaven. Og han derrane Bernhard Jensen som han Niemi nævnte, e jo en forfatter av bøker fra bynnelsen av 1900 talle, og bindestrekshistorie er noe nytt. kordan e dt muli liksom at dn forfattarn ska vært t nåkka hjælp??? Og går man på UB å spørr om info om bindestrekshistorie ser bibliotekkarn bare rart på meg! Men e flott å hør at man e fleire i samme båt. E me å snakk me Niemi, har sendt han mail dr eg har sagt at eg ønske å snakke me han. trur han må fatte hinte om dt e mange som kontakte han! Lenke til kommentar
anettolsen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Eg har fått svar fra han Niemi nu han han skriv som følger(om dt kan være t nåkka hjelp) : Historikeren heter Bernard Eric Jensen, og boka hans er Historie – livsverden og fag, som bl.a. brukes på mastergradsstudiet og er derfor lett å finne både på Akademisk kvarter og på UB. Nå finner dere ikke mye konkret i boka som eksplisitt bruker ordet ”bindestrekshistorie”, men mange av kapitlene tar opp emner som er høyst relevante, som i kap. 9. Men jeg er usikker på hvor mye dere får ut av boka på kort tid, den er for øvrig ganske krevende. Egentlig tror jeg dere har nok stoff i Kjeldstadli og den øvrige pensumlitteraturen og gjennom forelesningene, dertil i valg av for eksempel et bokverk dere kjenner og som kunne brukes som eksempel i oppgaven, jf. hva jeg sa på veiledningen i går. – Jeg har ingen anledning i dag til samtale. EN Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ut fra mailen hans virker det som om han ikke har så store krav til oppgaven. Altså, han krever i alle fall ikke at vi kommer med mye tilleggslitteratur. Da gjelder det "bare" å bruke boka og kompendiet, og forsøke å få noe fornuftig ut av det. Lenke til kommentar
Carineolsen Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, så var det det da. Få noe fornuftig ut av det. Hvilke artikler i kompendiet er brukans? Lenke til kommentar
anettolsen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 emm, sekker artiklan t kjeldstadli? har ikje kompendiume me meg på skola i dag så veit ikje... må sjekke dt når eg kjæm heim... Lenke til kommentar
Carineolsen Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Syns denne eksamenen er helt på trynet. Har sitti nå siden mandag og ikke gjort noen ting, ikke funnet noe relevant. I tillegg så får jeg en ny eksamen i morra. Blir en spennende helg føler jeg ... Lenke til kommentar
anettolsen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ja kødd nu ikje! har ikje skreve nåkka, word står bare å lyse, einaste eg har klart å fått ned e kandidat nummere liksom... Har sotte på skola sia i mårrest og føle eg kjem ingen vei. Lenke til kommentar
olavsal Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg sitter tro det eller ei med samme oppgaven - og har som alle andre problemer. Min store arbeidsdag er såvidt blitt ei kvart side. Problemet jeg føler med denne oppgaven er at "bindestrekshistorie" såvidt er nevnt i en bisetning på ei forelesning noen uker tilbake. Problemet jeg møter med oppgaven er at det rett og slett ikke er noe og finne. Jeg har lest det lille "kapittelet" om bindestrekshistorie og vet enda ikke helt hva det er. Jeg har lett gjennom bibsys,ofelas, Google, Google Scholar, JSTOR og Nasjonal biblioteket uten og finne noe som helst. Jeg har skrevet noen semesteroppgaver og hatt noen eksamenoppgaver tidligere på universitetsnivå og har sett noen rare oppgaver iløpet det året, men da hadde vi valgmuligheter. Oppgava vi nå har fått er det rareste oppgava ut fra det utgangspunktet vi har, jeg har vært borti. Det faktum at det ikke finnes flere oppgaver synes jeg bare er sært. At han ikke har tid til å møte de som ønsker det anser jeg som ikke aktuelt fra hans sted. Fordi når så mange av oss sliter med oppgaven vi har fått utdelt da er det noe gale. Nei, oppgaver/hjemmeeksamener skal selvfølgelig ikke være "walk in the park", men når så mange av oss sliter med en hjemmeeksamen der alle hjelpemidler er tillat må det ringe ei bjelle hos ham som fagansvarlig og som forfatter av oppgava. At han som professor synes oppgaven er enkelt er iøyenfallende da han faktisk har som arbeid og vite dette! Da har jeg fått ut det meste av frustrasjonen jeg har over denne oppgava! Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg kaster snart bøkene ut av vinduet. Dette er det verste jeg har vært med på. Lenke til kommentar
Carineolsen Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Så det er altså ingen som finner noe som helst stoff? Utenom det lille som står i boka? Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Nei, det som er aktuelt er vel kap. 6 i boka. Ellers står det jo litt i heftet, men ikke noe konkret. Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg kunne tenke meg å fokusere litt på kvinnehistorie, men aner ikke helt hva det er. Ut fra boka får jeg ikke så mye informasjon, ei heller fra heftet. Noen andre som velger å fokusere på kvinnehistorie? Lenke til kommentar
Carineolsen Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Er det hele kapittel 6, eller er det bare fra side 99 og utover? Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hele kap. 6 handler om bindestrekshistorie. Lenke til kommentar
anettolsen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 eg trur eg satse på lokalhistorie eller politisk historie... kan være lurt å ta flere kanskje, for å få fylt opp de 4 sien vi skal skrive! men e dt bare bull så e man jo like langt. Står ikje en shit nån plassa. har sotte i 2-3 daga uten å komme nån vei, detta e før sært! han kunne heller gjett oss en oppgave om levninga eller berettninga, som dt faktisk e mere å finne om! likevel om dt også e litt innvikla så går dt i alle fall ann å lese seg tell... Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Men hva skal man liksom skrive, om f.eks. lokalhistorie eller kvinnehistorie? Lenke til kommentar
anettolsen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Om du skriv om kvinnehistorie eller lokalhistorie så tar du eksempler fra det du les å prøve å forklare hvordan de forskjellige under disiplinene spiller en rolle til det du leser på. du må se på det store bildet liksom. finner du kjønnshistorie, global historie, politisk historie you name it liksom i den lokalhistorien du leser på??? Lenke til kommentar
Skyen Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 hm, har ikke noe lokalhistorie som jeg leser. Bruker kun pensum. Men finner vel ut av hvordan jeg kan klare å skrible sammen ca. 4 sider. Lenke til kommentar
osdfewøn Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hva sier dere til å møtes å ta en gruppebrainstorming og bannes litt i fellesskap? Vet ikke om noen som får til denne oppgaven. Med tanke på hvor mange det er som virkelig sliter med oppgaven, bør fagansvarlig ordnet et nytt møte.. Har fått litt oversikt over hva bindestrekshistorie faktisk er, men sitter like fast på hva jeg kan bruke som eksempler, hvordan man skal formulere det hele ned på papiret og hvordan problemstillinga skal lyde! Finner ingen ende å angripe på! Har gidd opp oppgaven for idag, og er spent på om jeg vil komme noen vei i morgen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå