Gå til innhold

Roskilde Festival 2011: Informasjon og Diskusjon

peryy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er den virkelig så svak, når festivalen blir utsolgt tiltross for svak lineup? Jeg tviler på at flertallet drar ditt bare for hasj, billig øl og stemmninga(hvertfall de som ikke har vært der fra før på det feltet).

Jeg er faktisk enig i at Kings of Leon, Iron Maiden og sånt ikke er gode headlinere. Selv om jeg ville ha sett Mastadon, M.I.A. og Deadmau5 på den oransje scena. Men hey, jeg drar ikke i år.

Uansett burde dere bli litt gira på å se Deadmau5 på natta på den oransje scena. Det er faktisk noe jeg tror kommer til å bli fett.

Lenke til kommentar

Vil heilt ærleg tru at mange kjøper billett på det grunnlag at det er Roskilde, det var fint vær i fjor og folk håpar på ein "reprise" av fjoråret. Det er som regel året etter gode år at det blir utsolgt, har eg eit sterkt inntrykk av.

For å ta det litt subjektivt: Når band som etter mi meining burde ha vore subheadliners står på toppen av plakaten, og dei tre rockebanda der eigentleg er samme band(strokes, KoL og Arctic Monkeys(Ikkje misforstå. Eg likar banda, og har sett dei live før)), så blir det litt for svakt. Etter tre år på festivalen er eg litt "forbi" det å kun reise ned for festinga sin del, og der gode band tidlegare var ein solid bonus oppå det heile, ser eg heller på festinga som bonusen. Roskilde må stille sterkare enn dette for å trekke meg nedover. Har diskutert dette med fleire, og mange seier "HELT E9 SJUR!!!". Når til og med Patrick(dei som veit veit) ikkje skal ned, så veit du at det er for veikt.

Deadmau5 blir for meg litt uinteressant. Noko eg ville ha sett om eg hadde tid å drepe, men ikkje noko meir.

Lenke til kommentar

Siden billetlugen.dk ikke har svart på mailen vi sendte ang at vi ikke har mottatt billettene våre så ringte jeg i dag.

Etter ca 50min i kø fikk jeg beskjed om at det ikke var noe problem.

Skulle bare gå til billetluge kundeservicen på campen å snakke med de, så skriver de ut ny billett til oss :)

Kommer jo inn fordi vi har jo fått inngangsbooking billettene våre.

Lenke til kommentar

Nei, her tar du feil! Eg snakkar om alles favorittamerikanar. Uslander på roskildeforumet. Er jo nesten tradisjon å hooke opp med han.

Imponerende. Du har altså fulgt godt nok med til å få med deg at USlander ikke skal på Roskilde, men om du ikke vet hvorfor eller unnlater å nevne det må fåglorna vite. Det har nemlig ingen ting med lineupen å gjøre. Han kunne ikke komme på Roskilde i år fordi han hadde problemer med økonomien, som han så fint fortviler over i denne forumtråden.

Selv klarer jeg ikke helt å bry meg om kritikken av lineupen. Headlinerne er riktig nok litt svake i år, (Det er de på de andre festivalene i Europa også.) men Roskilde er så uendelig mye mer enn bare headlinere. Det er rundt 15-20 band som jeg virkelig har lyst til å se, og bare noen få av dem er headlinere. Det kommer til å bli en super festival og jeg gleder meg virkelig.

Lenke til kommentar

jøss! uncalled for å få den betrevitergreia slengt i ansiktet! Snakka med han her om dagen, og det viser seg at han kjem bortover til Skandinavia i juli og han var ytterst skuffa over lineupen, så han valgte å nedprioritere festivalen mtp. økonomien.

Lenke til kommentar

Jeg pakker alt i morra. Har ganske god tid siden jeg tar nattbussen klokka 23.

Swebus kl 23 fra "Oslo Gallerian" aka bussterminalen?

Pleier ikke å være tidelig ute med pakkingen, men siden jeg er på jobb i dag så vasket jeg tøy i løpet av uken. Så alt var klart til pakking i går, så tok meg 5min å putte det i poser og oppi sekken.

Mangler sovepose da, må ut å kjøpe det etter jobb.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meget god festival for min del, selv om jeg ikke fikk med meg alt jeg hadde planlagt. Noen som merket at det var enorme mengder mer dop i år enn tidligere, spesielt mye MDMA og sopp?

Ikke noe jeg la spesielt merke til.

Så faktisk en kar med en genser det sto Olum på da vi gikk av toget i Køben på vei hjem.

Men personen som hadde den på seg hadde ikke dreads?

Lenke til kommentar

Meget god festival for min del, selv om jeg ikke fikk med meg alt jeg hadde planlagt. Noen som merket at det var enorme mengder mer dop i år enn tidligere, spesielt mye MDMA og sopp?

Synes ikke det virket som om det var så veldig mye dop egentlig. En god del cannabis selvfølgelig, men synes ikke det var så åpenlyst.

Politiet drev vel også å slo ned ganske hardt på narkotikabruk, en i campen vår fikk i hvert fall bot og 10 gram mariuhana inndratt.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Regnet nesten ikke noe på søndagen.

Var verre på fredagen. Da regnet det helt sykt mye i løpet av 1,5-2timer.

Heldigvis var vi da på vei tilbake til campen så da var det bare å få på seg regntøy å sitte under partyteltet å pimpe vin mens vi så på lynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...