Gå til innhold

Roskilde Festival 2011: Informasjon og Diskusjon

peryy

Anbefalte innlegg

Skulle uansett ikke dra på festivalen i år.

Er gangske enig i at denne plakaten er mer spenndene enn godt over halvparten av de andre festivalene i Europa. Roskilde skildrer seg igjen ut, ikke akkurat helt på headliner-sida, fordi Mastadon og M.I.A. er ikke klassiske headlinere.

Er gangske enig i at Kings of Leon, Artic Monkeys, og The Strokes er gangske kjedelige headlinere. Hvorfor vil Hove-crowden ha The Strokes? Faen meg kjedeligste rockegruppa som har vært. Jeg mener, kanskje den første plata var bra. Men alt eller har vært noe utrolig kjedelig. Soloplata til frontmannen til bandet har vært bedre enn alle platene dems og.

PJ Harvey blir også "årets" Patti Smith. Hun er det nærmeste vi kommer til en yngre utgave av Patti Smith. God stemme, energi og sanger slik som Patti har.

Skulle heller slippa til noe mer unike rockeartister til å spille på festivalen. Som f.eks Queens of The Stone Age, Flaming Lips, og Rage Against The Machines(de kunne fått dem i fjor, men de var på ferie når Roskilde starta).

M.I.A. er faktisk veldig god liveartist, og liker hvordan Roskilde lar henne slippe til. Er nok en stor sjanse for at hun vil kunne spille på Orange, og hun har et awsome sceneshow. Kul dame, og kul musikk.

Black Milk er gangske bra hiphop act, sammen med Big Boi. Og spesielt OFWGKTA.

Deadmau5 er fantastisk å ha tilbake på Roskilde. Han fungerer kjempebra på festivalen, og var en av de beste, og mange bra artistene der i 2009.

Liker også hvordan de har fått Magnetic Mad(w/freinds) til å spille et 3 timers langt show. Jeg tror Roskilde prøver å følge opp Trentmøller i 2009 her, ettersom de kanskje ikke akkurat gjorde et forsøk i fjor til å ha noe lignende. Det var mer en standard, men god ravefest med Prodigy i fjor, en noe det litt mer spesielle med Trentmøller i 2009.

EDIT: Yet again, det er vel 1-2 headlinere igjen og. Samt noen andre artister.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker også hvordan de har fått Magnetic Mad(w/freinds) til å spille et 3 timers langt show. Jeg tror Roskilde prøver å følge opp Trentmøller i 2009 her

Høres bra ut! :D

(Så dessverre ikke Trentemøller i forfjor da.)

Det er ikke noe direkte dårlig program, bare kjedelig. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg synes det er vanskeligere å komme i kontakt med fremmede på Roskilde enn det var på f.eks. Hove. Har vel kanskje sammenheng med at danskene ikke skjønner et ord norsk.

Husker jeg sto i hamburger-boden. "Jeg skal ha en hamburger" sier jeg med norsk uttale. "Hvad?!" fikk jeg tilbake. Jeg sa "hamburger" flere ganger på norsk før jeg uttalte det på engelsk. Først da skjønte kjerringa i boden det. Og dette var en bod hvor det kun ble solgt hamburgere :p

Lenke til kommentar

Syns ikke det er vanskelig å komme i kontakt med folk, men er det dansker går det fort i engelsk.

Husker jeg kjøpte noen pils i baren ved Arena, karen sier hvor mye han skal ha "bababfjærsfjors" osv. Skjønte jo nada. Så sa hva? han fortsatte med de danske tallene. Jeg sa What? I don't understand, men han fortsatte bare.

Endte med at jeg bare ga han masse penger, så tok han det han skulle ha :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med å skjønner dansk, heller ikke tallsystemet. Det er omvendt det skjærer seg. Jeg har funnet ut at å prate tulledansk i fylla fungerer mye bedre enn norsk. Har holdt lange samtaler på tulledansk før danskene skjønner at jeg ikke er dansk :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med å skjønner dansk, heller ikke tallsystemet. Det er omvendt det skjærer seg. Jeg har funnet ut at å prate tulledansk i fylla fungerer mye bedre enn norsk. Har holdt lange samtaler på tulledansk før danskene skjønner at jeg ikke er dansk :D

Haha, ja, funker det også.

Det verste er jo at det er en del sannheter i denne Ut i vår hage sketsjen.

Snakket med noen dansker på Roskilde for noen årsiden, de kjente seg igjen.

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

Lenke til kommentar

Du kan bare kjøpe gjennom billetlugen. Det ble visst nok en del rot med mange forskjellige billettpartnere. Husker f. eks. at det tok dem flere minutter å få verifisert våre norske billetter i fjor. Det er ikke dyrt å få dem sendt i posten fra Danmark. Det koster bare noen tiere og er så klart ikke momspliktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...