herrnimrod Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) I så store og uoversiktelig hendelser, hvor man vet det foregår en aktiv disinformasjon og manipuleringskampanje kan det hjelpe å se ting et mer generelt perspektiv. Que bono? Hvem tjener på det? Tjente Bin Laden? Afghanistan? Muslimer? Eller amerikanske og vestlige politikere? Militærkontraktørene? Bankene som lånte dem trillioner? Hvem har mest ressurser og erfaring av de to? Endret 24. november 2011 av herrnimrod Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Det er ingen selvmotsigelser her. Tvert imot er hun overraskende edruelig for en person som i dine øyne bevisst går ut for å tjene penger på paranoide aluminiumshatter. Hun sier rett og slett, dette er hva jeg vet og dette er hva jeg har hørt. og på bakgrunn av dette velger hun å komme opp med teorier som ingen ting av det hun har hørt eller vet beviser. Blir som om jeg skal si at jeg vet at "julebrusen lages kun i juletider" ... "fordi den er så giftig at om vi skulle drukket den hele året ville alle dødd". Hun fremstår ikke som nøytral, hun har ikke negativ respons på et eneste spørsmål, selv spørsmål som strider mot det hun sitter og forteller sier hun "yeah something is really weird there". "Etter advarslene begynte å komme noen måneder i forveien begynte de å overvåke WTC. Her ble det da sett flere biler som kjørte opp om natten i ukene før angrepet. Det skal det finnes videobevis av. Det beviser ikke bomber, men det passer inn i teorien om bomber og kan etterprøves i en eventuell etterforskning." newsflash, det er ganske mange biler som fortsatt kjører i området av ground zero da dette er midt i downtown new york og tungt traffikert (hadde æren av å sitte nesten 2 timer i kø i samme området når jeg var i new york i sommer). Men det hun nå sa var at dette dreide seg om svarte biler uten kjennemerker, som fulgte søppelbilene helt hjem til døren. Om CIA hadde informasjon i forkant om at WTC var et mål for en trolig terroraksjon (som denne damen mener), så burde det jo være klart for de fleste at CIA ønsket å overvåke for eksempel søppelbiler der mannaskapet hadde tilgang til WTC. Det ble sveiset kumlokk i forkant av presidentbesøket i Norge også, uten at det betyr at de la bomber i bakken. Occam's razor. Hun snakker vel om å booste telefonene sitt signal på en eller annen måte? Dette er også noe hun bare har hørt. Nei hun snakker om å booste gps signal til fly og at disse vanligvis har signalkvalitet på 4/10 men at det denne dagen var 10/10. Bi-effekten av dette signalet var at det var lett å ringe sine kjære fra flyet. Som jeg sa tidligere så er dette bare oppspin da vi bruker helt andre typer navigering i fly. Dette er noe hun bare tror eller har hørt av noen , men det er jo også alle de andre detaljene hun kommer med. Dette er kvaliteten på informasjonen hennes, og den er da helt bedriten. De inkompetente kaprerne er ressursvake mennesker som tror de er med på en hemmelig operasjon. De reiser rundt og legger fra seg ganske åpenbare bevis. De er der for å gi de ærlige etterforskerne en troverdig distraksjon. På dagen border de flyene under ett eller annet påskudd, disse flyene blir så kapret via radio og resten vet vi. Med tanke på at du har en som er temmelig inne i flyteknikk og jeg selv har vokst opp i flymiljøet med en far som pilot, så kan du jo forklare litt om denen kapringen via radio. Spesielt med tanke på at 767 og 757 ikke har Fly-by-wire. Hvorfor sprenger politiet bomber i Oslo sentrum fra 18-20 juli? kilde? Hvorfor firer spesialstyrker seg inn i vinduer på godt synlige fasader? Og hvorfor gir ikke politiet beskjed om dette til innbyggerne på forhånd? Det er fordi når bombemannen faktisk parkerer bilen og går bevæpnet gjennom byen så vil han vekke mye mindre oppsikt. Skulle en av de andre gjerningsmennene vi nå vet om bli avslørt kan dette skyves bort på øvelsen. kilde? Delta hadde øvelse 22/7, men så har da Delta øvelser hver uke. Hun sier hun aldri har hatt depresjoner, før hun i fengsel ble truet om livslang innleggelse på psyk med tvungen medisinering (lobotomering). Gi dama en pause for faen! Hun sier hun fram til tidspunktet der hun er og holder foredraget aldri har hatt depresjoner. Dama argumentere på en måte der vi bare må ta hennes ord for god fisk, og når vi får muligheten til å etterprøve enkelte av tingene hun sier så viser det seg å ikke stemme. Hva slags konklusjoner trekker du ut fra dette? Endret 24. november 2011 av traveldag Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Kun timer før Anders Behring Breivik begynte å skyte ungdommer på Utøya, avsluttet politiets beredskapstropp en øvelse hvor de øvde på en nesten identisk situasjon. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4208952.ece http://www.youtube.com/watch?v=SxLZJmG-sr8 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Kun timer før Anders Behring Breivik begynte å skyte ungdommer på Utøya, avsluttet politiets beredskapstropp en øvelse hvor de øvde på en nesten identisk situasjon. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4208952.ece http://www.youtube.com/watch?v=SxLZJmG-sr8 Så den informasjonen du fikk var: "Treningen skal etter det Aftenposten vet, ha gått rett inn i det som møtte politiet i Tyrifjorden den samme dagen: et mobilt terrorangrep hvor en eller flere gjerningspersoner kun har som mål å skyte flest mulig mennesker og så skyte politiet når de kommer." og en video der du ser tre fra Delta ta seg inn et vindu i et bygg vi ikke kjenner. Fra dette fikk du: Hvorfor sprenger politiet bomber i Oslo sentrum fra 18-20 juli? Hvorfor firer spesialstyrker seg inn i vinduer på godt synlige fasader? Og hvorfor gir ikke politiet beskjed om dette til innbyggerne på forhånd? Videre så trekker du konklusjonen: Det er fordi når bombemannen faktisk parkerer bilen og går bevæpnet gjennom byen så vil han vekke mye mindre oppsikt. Skulle en av de andre gjerningsmennene vi nå vet om bli avslørt kan dette skyves bort på øvelsen. Ser du selv hva du skriver? du latterligjør din egen dømmekraft. 2 Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Dama argumentere på en måte der vi bare må ta hennes ord for god fisk, og når vi får muligheten til å etterprøve enkelte av tingene hun sier så viser det seg å ikke stemme. Hva slags konklusjoner trekker du ut fra dette? Jeg tror du desperat prøver å blåse opp ubetydligheter og ilagte antagelser for å diskreditere dama. Men hvis du ikke klarer å se forbi papirskyskrapere og penetrering av armerst stål med en aluminiumskondom så ser du vel ingenting du ikke vil se. Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Kun timer før Anders Behring Breivik begynte å skyte ungdommer på Utøya, avsluttet politiets beredskapstropp en øvelse hvor de øvde på en nesten identisk situasjon. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4208952.ece http://www.youtube.com/watch?v=SxLZJmG-sr8 Så den informasjonen du fikk var: "Treningen skal etter det Aftenposten vet, ha gått rett inn i det som møtte politiet i Tyrifjorden den samme dagen: et mobilt terrorangrep hvor en eller flere gjerningspersoner kun har som mål å skyte flest mulig mennesker og så skyte politiet når de kommer." og en video der du ser tre fra Delta ta seg inn et vindu i et bygg vi ikke kjenner. Fra dette fikk du: Hvorfor sprenger politiet bomber i Oslo sentrum fra 18-20 juli? Hvorfor firer spesialstyrker seg inn i vinduer på godt synlige fasader? Og hvorfor gir ikke politiet beskjed om dette til innbyggerne på forhånd? Videre så trekker du konklusjonen: Det er fordi når bombemannen faktisk parkerer bilen og går bevæpnet gjennom byen så vil han vekke mye mindre oppsikt. Skulle en av de andre gjerningsmennene vi nå vet om bli avslørt kan dette skyves bort på øvelsen. Ser du selv hva du skriver? du latterligjør din egen dømmekraft. Noen trenger hjelp til alt. Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum Ingen visste var at det hele bare var snakk om en øvelse. Informasjonsseksjonen i Oslo politidistrikt legger seg flate og beklager sterkt at publikum ikke ble gjort oppmerksom på den tilsynelatende dramatiske øvelsen. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3569108.ece Viser bare hvor kontrollert media er når slike saker drukner i informasjonsstrømmen. Endret 24. november 2011 av herrnimrod Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Kun timer før Anders Behring Breivik begynte å skyte ungdommer på Utøya, avsluttet politiets beredskapstropp en øvelse hvor de øvde på en nesten identisk situasjon. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4208952.ece http://www.youtube.com/watch?v=SxLZJmG-sr8 Så den informasjonen du fikk var: "Treningen skal etter det Aftenposten vet, ha gått rett inn i det som møtte politiet i Tyrifjorden den samme dagen: et mobilt terrorangrep hvor en eller flere gjerningspersoner kun har som mål å skyte flest mulig mennesker og så skyte politiet når de kommer." og en video der du ser tre fra Delta ta seg inn et vindu i et bygg vi ikke kjenner. Fra dette fikk du: Hvorfor sprenger politiet bomber i Oslo sentrum fra 18-20 juli? Hvorfor firer spesialstyrker seg inn i vinduer på godt synlige fasader? Og hvorfor gir ikke politiet beskjed om dette til innbyggerne på forhånd? Videre så trekker du konklusjonen: Det er fordi når bombemannen faktisk parkerer bilen og går bevæpnet gjennom byen så vil han vekke mye mindre oppsikt. Skulle en av de andre gjerningsmennene vi nå vet om bli avslørt kan dette skyves bort på øvelsen. Ser du selv hva du skriver? du latterligjør din egen dømmekraft. Noen trenger hjelp til alt. Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum Ingen visste var at det hele bare var snakk om en øvelse. Informasjonsseksjonen i Oslo politidistrikt legger seg flate og beklager sterkt at publikum ikke ble gjort oppmerksom på den tilsynelatende dramatiske øvelsen. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3569108.ece Viser bare hvor kontrollert media er når slike saker drukner i informasjonsstrømmen. du la ikke med artikkelen som kilde i posten over, men spiller forsåvidt ingen rolle da denne er publisert 17.mar. 2010 6 Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Hva? Haha, jeg leste dette 22 juli i aftenposten! Det ser du utallige andre også gjorde ved noen enkle googlesøk. Ser ut til at Aftenposten repostet artikkelen 22 juli, hvorfor vites ikke. Jeg finner derimot dette: Politiet glemte å informere om øvelse Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum. HANS O. TORGERSEN Publisert: 23.07.2011 0.11 Oppdatert: 23.07.2011 0.11 http://freak.no/forum/showthread.php?t=193058&page=56 Har de forandret datoen tro? Alle søk viser til at denne ble postet på 22 juli og alle de originale linkene er nå døde. Jaja, uansett hadde de jo samme type øvelse i dagene før. Om folket ble fortalt den gangen vites ikke, men sprengningen på gården til Breivik viser jo at det er stor sjanse for at "kommunikasjonssvikten" har skjedd igjen. Endret 24. november 2011 av herrnimrod Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hva? Haha, jeg leste dette 22 juli i aftenposten! Det ser du utallige andre også gjorde ved noen enkle googlesøk. Ser ut til at Aftenposten repostet artikkelen 22 juli, hvorfor vites ikke. Jeg finner derimot dette: Politiet glemte å informere om øvelse Anti-terrorpolitiet avfyrte sprengladninger under en øvelse midt i Oslo, to hundre meter fra Operaen, men glemte å gi beskjed til publikum. HANS O. TORGERSEN Publisert: 23.07.2011 0.11 Oppdatert: 23.07.2011 0.11 http://freak.no/forum/showthread.php?t=193058&page=56 Har de forandret datoen tro? Alle søk viser til at denne ble postet på 22 juli og alle de originale linkene er nå døde. Jaja, uansett hadde de jo samme type øvelse i dagene før. Om folket ble fortalt den gangen vites ikke, men sprengningen på gården til Breivik viser jo at det er stor sjanse for at "kommunikasjonssvikten" har skjedd igjen. Kan jo nesten virke som aftenposten har prøvd å fremme en konspirasjon om at politet visste at dette kom til å skje, men aftenposten er kanskje ikke jødestyrt? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Tuller dere her nå, eller er du genuint av den oppfatning at ABB var en innside-jobb herrnimrod? Isåfall er jeg faktisk enda mer nysgjerrig på den om at "Stoltenberg er egentlig en reptil i forkledning" fra den listen som jeg trodde var en spøk, men som jeg nå forstår faktisk er alvor for enkelte... Var det beste jeg fant om saken derfra... Det er vist et vitne som heter mike walter som har forklart dette med at vingene foldet seg bakover. Takk for linker Akasha' date=' skal titte litt mer i rapporten, men jeg oppfatter det vel umiddelbart mer som at vinger ble tilintetgjort, enn at de foldet seg bakover og ble med inn i hullet. Skal lese mer før jeg mener for mye om dette. Men dette vitnet du linker sier jo dette i klartekst hører jeg, og jeg stiller meg som sagt skeptisk til den forklaringen, selv om jeg ikke skal påberope meg allverdens fysikk-kunnskap. Så det er jo fint vi kan være enig om noe i det minste. Ellers registrerer jeg at du tydeligvis ikke ønsker å svare på spørsmålene, så det får jeg bare ta til etterretning. Venter i spenning sammen med Traveldag, på avklaring av radio-kaprede 757, og litt mer om hvordan dette ble gjort i praksis. (De gjorde det ikke lett for seg selv da de valgt flytype for formålet skjønner jeg, men det er kanskje en del av "cover-up`en, og [i']alt[/i] kan vel fjernstyres med nok innsats") 4 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Reptil-aliens i forkledning som tar over jorden er nå faktisk like troverdig som konspirasjonsteoriene som er fremlagt her om 9/11 osv. 5 Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Oppførselen hennes er også meget spesiell med smilet og totalt fravær i alvoret av situasjonen hun prøver å beskrive. Når hun snakker om Prozac ler hun av at hun aldri har hatt depresjoner osv men når hun prater om tiden i fengsel sier hun at hun gikk gjennom tunge depresjoner.. Det er da en god del forskjell mellom depresjon og å være livredd når man sitter i fengsel et sted som i USA under patriot act...ikke sikkert du hadde vært så tøff i trynet sjøl under sånne forhold! Uansett er hun jo ganske klar på at hun ikke vet hva som skjedde...uansett interessant å høre historien fra en på innsiden av CIA, og så får man ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Nei hun snakker om å booste gps signal til fly og at disse vanligvis har signalkvalitet på 4/10 men at det denne dagen var 10/10. Bi-effekten av dette signalet var at det var lett å ringe sine kjære fra flyet. Hun nevnte begge deler (både tlf og gps), men det jeg lurer på er angående mobiltelefoner. Noen av samtalene fra mobil ble tatt opp på bånd senere og det virket som om dette var ekte samtaler. Historien om skuespillere som skulle fake samtaler høres også rimelig søkt ut for å si det mildt. Samtidig har jeg hørt flere si at mobilsignal inne i fly så høyt oppe vanligvis er helt umulig...personlig kan jeg ikke huske å ha hatt dekning særlig lenge etter takeoff på noen av flyturene. Noen som har en forklaring på mobilsamtalene? Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Oppførselen hennes er også meget spesiell med smilet og totalt fravær i alvoret av situasjonen hun prøver å beskrive. Når hun snakker om Prozac ler hun av at hun aldri har hatt depresjoner osv men når hun prater om tiden i fengsel sier hun at hun gikk gjennom tunge depresjoner.. Det er da en god del forskjell mellom depresjon og å være livredd når man sitter i fengsel et sted som i USA under patriot act...ikke sikkert du hadde vært så tøff i trynet sjøl under sånne forhold! Jeg anklager ikke henne for noen form for svakhet ved reaksjonen, men jeg reagerer på at hun i det ene øyeblikket ler av påstandene om prozac fordi hun aldri har hatt depresjoner, mens senere så snakker hun om flere månder med depresjoner i fengsel og hvordan hun viste tegn på post-traumatisk-stress. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 traveldag, Du har etterlyst beviser men ignorert tilbud om å få dette, og da skal heller ingen tvinge deg til å se dem Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg anklager ikke henne for noen form for svakhet ved reaksjonen, men jeg reagerer på at hun i det ene øyeblikket ler av påstandene om prozac fordi hun aldri har hatt depresjoner, mens senere så snakker hun om flere månder med depresjoner i fengsel og hvordan hun viste tegn på post-traumatisk-stress. Alle bra kvinner motsier seg selv innimellom, det er nødvendig for å balansere tankene og følelsene:) Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Dama argumentere på en måte der vi bare må ta hennes ord for god fisk, og når vi får muligheten til å etterprøve enkelte av tingene hun sier så viser det seg å ikke stemme. Hva slags konklusjoner trekker du ut fra dette? Jeg tror du desperat prøver å blåse opp ubetydligheter og ilagte antagelser for å diskreditere dama. Men hvis du ikke klarer å se forbi papirskyskrapere og penetrering av armerst stål med en aluminiumskondom så ser du vel ingenting du ikke vil se. En kule av kobber kan penetrere 1cm med panserstål eller 30 centimeter med armert betong, og veier bare noen få gram. Fart + vekt + flybensin = Stor skade 5 Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 En kule av kobber kan penetrere 1cm med panserstål eller 30 centimeter med armert betong, og veier bare noen få gram. Fart + vekt + flybensin = Stor skade Ett fly er hult, en kule er solid. En kule reiser selvfølgelig også betraktelig fortere enn ett fly. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ett fly er hult, en kule er solid. En kule reiser selvfølgelig også betraktelig fortere enn ett fly. Så fordi et fly hovedsakelig er hult og laget av aluminium så mener du at det burde sprette av vinduene på et høyhus som om det var et papirfly? Et fly og en kule reiser stort sett med samme hastighet. Uansett veier en kule noen få gram, og kan ta ut et vindu. Så hvorfor skulle ikke et fly på flere titalls tonn ta ut det samme vinduet? Lenke til kommentar
herrnimrod Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Generelt sett reiser en kule 4 ganger fortere enn et fly, men det er sikkert unntak. Hvem snakket om vinduer? Det handler ikke om total masse, det handler om konsentrert masse. Ett fly er særdeles lite konsentrert i sin oppbygning. De er trosalt designet for å holde seg i luften, ikke penetrere fortifikasjoner. Du kan jo skyte en kule gjennom 6 harde hindringer for å så prøve det samme med en blikkboks av samme vekt og fart. Med mindre hindringene er lagd av papir vil selvsagt ikke dette gå. For å gjøre det ekstra interessant kan du og sveise noen metallbiter på sidene og se om disse følger boksen inn i hullet. Endret 28. november 2011 av herrnimrod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå