herzeleid Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Opium production in Afghanistan http://pressthat.wor...ction-timeline/ august 11, 2002: afghans directly producing and exporting heroin in broad daylight An Afghan refines opium into heroin. [source: BBC] In the past, Afghanistan had mostly exported raw opium, but now many new refineries are converting the opium into heroin. The British government has spent £20 million to eradicate opium, but the program is marred by corruption and largely seen as a failure. The new heroin factories are said to be “working in broad daylight.” There has been a rash of bombings and assassinations in Afghanistan as various factions fight over drug profits. Reporters for a British newspaper are able to determine the precise location of some of these factories, but the US-led forces in Afghanistan are doing nothing to stop them. (Burke 8/11/2002) Det er ingen hemmelighet at produksjonen ble strupet i 2001 for så å komme på samme nivå som tidligere etter invasjonen. Det tror jeg ikke noen benekter heller? Poenget er at det er en prioriteringssak, skal du skape deg flere fiender ved å brenne ned avlinger og sette av ressurser til bekjempelse av denne produksjonen? Derfor prøver man å bruke midler på å avvikle dette via andre kanaler, som strengt tatt er lite effektive. Jeg synes strengt tatt ikke det er veldig rart. Hva er det du mener foregår? Turte du ikke ta utfordringen? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) http://www.boilingfr...ream-followers/ Stillingen er nå 2-0 til Sibel Edmonds. 1) Opium dyrkes i områder som kontrolleres av NATO 2) Opium foredles til heroin fabrikkmessig, og disse fabrikkene er ikke mye hemmelige herzeleid formidlet det omvendte. Han trodde på mainstream-bildet. Mainstream vil ha oss til å tro at det er Taliban/Al Qaida som driver opiumsmugling, og bruker dette for å finansiere nye terroraksjoner hvor som helst Derfor prøver man å bruke midler på å avvikle dette via andre kanaler, NATO bombet ikke heroinfabrikkene. Og hvorfor gjorde de ikke det, herzeleid? http://pressthat.wor...ction-timeline/ Author James Risen notes the US military’s rules of engagement in Afghanistan states that if US soldiers discover illegal drugs they “could” destroy them, which is “very different from issuing firm rules stating that US forces must destroy any drugs discovered.” An ex-Green Beret later claims that he was specifically ordered to ignore heroin and opium when his unit discovered them on patrol. Siden disse heroinfabrikkene er "egne", da jobber vel de bøndene som leverer opiumet for myndighetene eller CIA, og ikke for Taliban? Endret 29. oktober 2012 av Rosario 1 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 http://www.youtube.com/watch?v=ZbRMave5dxI Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 http://www.boilingfr...ream-followers/ Stillingen er nå 2-0 til Sibel Edmonds. 1) Opium dyrkes i områder som kontrolleres av NATO 2) Opium foredles til heroin fabrikkmessig, og disse fabrikkene er ikke mye hemmelige herzeleid formidlet det omvendte. Han trodde på mainstream-bildet. Mainstream vil ha oss til å tro at det er Taliban/Al Qaida som driver opiumsmugling, og bruker dette for å finansiere nye terroraksjoner hvor som helst Derfor prøver man å bruke midler på å avvikle dette via andre kanaler, NATO bombet ikke heroinfabrikkene. Og hvorfor gjorde de ikke det, herzeleid? http://pressthat.wor...ction-timeline/ Author James Risen notes the US military’s rules of engagement in Afghanistan states that if US soldiers discover illegal drugs they “could” destroy them, which is “very different from issuing firm rules stating that US forces must destroy any drugs discovered.” An ex-Green Beret later claims that he was specifically ordered to ignore heroin and opium when his unit discovered them on patrol. Siden disse heroinfabrikkene er "egne", da jobber vel de bøndene som leverer opiumet for myndighetene eller CIA, og ikke for Taliban? Jeg har sagt det til deg tidligere, hvis du har så store språkproblemer bør du unngå å opptre så skråsikkert og konfronterende. Du skriver at jeg både tror på mainstream bilder og at jeg påstår det motsatte av det ene og det andre, men du klarer ikke vise hvor. Dette er fordi det er åpenbare stråmenn. Du argumenterer egentlig ikke mot meg, men mot ett tenkt standpunkt som du tillegger meg. Egentlig argumenterer du ikke heller men prøver, med varierende hell, å la en nettside argumentere for deg. Dermed blotter du hvor lite du forstår om temaet og hvor lett påvirkelig du er, ref. saueflokken. Om du ønsker å skrive noe om mine synspunkter så forhold deg til det jeg faktisk skriver. Du spør hvorfor Nato ikke bomber alle fabrikker de kjenner til eller brenner alle plantasjer. Om du leser hva jeg skrev vil du finne at eg har svart på dette, alt før du spurte. Igjen, om du har vanskeligheter så er det greit, men da bør du oppføre deg deretter. Jeg utfordret deg til å fortelle hva du mener foregår og hvorfor du mener dette. Det virker du lite interessert i. Det er kanskje lettere å spy ut vilkårlige setninger og sitater? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Svaret på hvorfor NATO ikke bombet heroinfabrikkene var: Poenget er at det er en prioriteringssak, skal du skape deg flere fiender ved å brenne ned avlinger og sette av ressurser til bekjempelse av denne produksjonen? Derfor prøver man å bruke midler på å avvikle dette via andre kanaler, som strengt tatt er lite effektive. 1. Ikke viktig nok 2. Da kan man få opiumsbønder mot seg (man bygger heller opp en narkostat ) 3. Bedre å tilby bøndene penger ($500 i erstatning for $6400 i tap ) Istedenfor å gjøre noe -> "lipservice" overfor media Poenget er selvfølgelig at vi skal tro at "man gjør så godt man kan" = mainstream deception Du argumenterer egentlig ikke mot meg herzeleids svar om opiumsmugling og hvem som står bak I Afghanistan er det i veldig liten grad noe sentralisert styrt Taliban, men heller mange "småkonger" som slåss litt med alle. Så binder mange seg opp under Taliban-paraplyen, men styring kommer først og fremst gjennom spredte budskap og retningslinjer, ingen sentralisert kommando. Afghanerne er fremfor alt pragmatikere og narkoproduksjon er innbringende, derfor er det ikke særlig rart at dette er såpass utbredt. Al Quaida er noe helt annet og det er ingen motsetning mellom at disse sliter og at Taliban vokser. Kortversjon av svaret 1. Mange småkonger under en Taliban-paraply 2. Det er afghanere som lokkes av penger (som om de $65.000.000.000 havner i lomma på afghanerne) 3. Budskap: det er ikke NATO eller CIA eller Mossad som tar profitten Endret 30. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Afghanistankrigen koster amerikanske skattebetalere omlag $100.000.000.000 per år Er det noen vits å være der? Sibel Edmonds "Now, dear mainstream’s loyal followers, can you imagine yourself as owners and or managers of this $65,000,000,000 a year business? Do you see this massive global business operation run with a few acres, a few cast-iron pots, a dozen or so donkeys, nomad huts as hubs, and tons of cash stashed under your mattresses? I didn’t think so. But your mainstream information providers are telling you exactly that: That the $65 Billion a year global Afghan heroin business is generated, operated and managed secretly by illiterate bearded men using primitive pots and pans, donkeys, nomad tents, and mattresses used as vaults." Endret 30. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Svaret på hvorfor NATO ikke bombet heroinfabrikkene var: Poenget er at det er en prioriteringssak, skal du skape deg flere fiender ved å brenne ned avlinger og sette av ressurser til bekjempelse av denne produksjonen? Derfor prøver man å bruke midler på å avvikle dette via andre kanaler, som strengt tatt er lite effektive. 1. Ikke viktig nok 2. Da kan man få opiumsbønder mot seg (man bygger heller opp en narkostat ) 3. Bedre å tilby bøndene penger ($500 i erstatning for $6400 i tap ) Istedenfor å gjøre noe -> "lipservice" overfor media Poenget er selvfølgelig at vi skal tro at "man gjør så godt man kan" = mainstream deception Du argumenterer egentlig ikke mot meg herzeleids svar om opiumsmugling og hvem som står bak I Afghanistan er det i veldig liten grad noe sentralisert styrt Taliban, men heller mange "småkonger" som slåss litt med alle. Så binder mange seg opp under Taliban-paraplyen, men styring kommer først og fremst gjennom spredte budskap og retningslinjer, ingen sentralisert kommando. Afghanerne er fremfor alt pragmatikere og narkoproduksjon er innbringende, derfor er det ikke særlig rart at dette er såpass utbredt. Al Quaida er noe helt annet og det er ingen motsetning mellom at disse sliter og at Taliban vokser. Kortversjon av svaret 1. Mange småkonger under en Taliban-paraply 2. Det er afghanere som lokkes av penger (som om de $65.000.000.000 havner i lomma på afghanerne) 3. Budskap: det er ikke NATO eller CIA eller Mossad som tar profitten Første halvdel av innlegget ditt blir vanskelig å svare på da det virker fullstendig usammenhengende og gir lite til ingen mening. Andre del: ja, det er stort sett mange småkonger som utgjør det mange kaller Taliban. De som dyrker lokkes naturlig nok av penger, hva ellers? Men nei, i likhet med alle andre industrier så havner ikke alle pengene hos bøndene. Det er som sagt mange ledd mellom bonden og kjøper. Nei, jeg har ingen grunn til å tro at CIA eller mossad driver narkotikaindustrien i Afghanistan. Om det stemmer at de voktes og foredles av Nato, samtidig som store baser brukes til dette og transport, skulle man nesten tro dere hadde klart å grave frem mer bevis enn "jeg synes det er rart" og "dere er sauer". Jeg savner fortsatt din forklaring. Er du virkelig så feig at du ikke klarer å snakke for deg selv? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Nei, jeg har ingen grunn til å tro at CIA eller mossad driver narkotikaindustrien i Afghanistan. Om det stemmer at de voktes og foredles av Nato, samtidig som store baser brukes til dette og transport, skulle man nesten tro dere hadde klart å grave frem mer bevis enn "jeg synes det er rart" og "dere er sauer". Hva du og mainstream formidler om verdens heroinhandel er latterlig. Du vil så gjerne tro at Taliban og muslimer er årsak til verdens elendighet. Heroin: Vi snakker om tung kriminalitet, forbudt i enhvert land. Vi bruker milliarder på å bekjempe heroinmisbruk, fengslene fylles opp ned narkorelaterte kriminelle. Folk dør hver dag av overdoser. I Norge har det knapt nyhetsverdi om noen dør av overdose, det er normalt. Antall mord i Norge blir barnemat mot dem som dør av overdoser. Og Breiviks terror blir barnemat mot alle dem som dør av overdoser. Narko er en større fare for oss enn Breivik og terrorisme. I hver by i Norge finner vi narkomisbrukere, vi kan se dem på gatene. Og hvem forsyner verden med heroin fra Afghanistan? Det er ikke Taliban, det er ikke Karsai. Sibel Edmonds But your mainstream information providers are telling you exactly that: That the $65 Billion a year global Afghan heroin business is generated, operated and managed secretly by illiterate bearded men using primitive pots and pans, donkeys, nomad tents, and mattresses used as vaults. Heroinsmuglingen ut av Afghanistan er ikke eselkaravaner som trasker over grensene nedlasset med heroin. Heroinen sendes ut av Afghanistan med fly. Sharjah flybase i UAE er den sentrale hub'en for mottak og videretransport av heroin i alle retninger, slik at verden kan forsynes med sitt daglige behov. Her er det ikke slik at Taliban og Al Qaida har sine fly, andre krigsherrer sine fly og regjeringsstyrkene sine fly... flytrafikken til Sharjah kontrolleres av en aktør. Det er bare en aktør som har slike forbindelser at dette lar seg gjøre år etter år uten at FN kan stoppe det, det er vestlig etterretning. Her vil selvfølgelig benekterne begynne med at selv om en agent er korrupt så betyr ikke det at alle i etterrettning er korrupte ... Endret 30. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nei, jeg har ingen grunn til å tro at CIA eller mossad driver narkotikaindustrien i Afghanistan. Om det stemmer at de voktes og foredles av Nato, samtidig som store baser brukes til dette og transport, skulle man nesten tro dere hadde klart å grave frem mer bevis enn "jeg synes det er rart" og "dere er sauer". Hva du og mainstream formidler om verdens heroinhandel er latterlig. Du vil så gjerne tro at Taliban og muslimer er årsak til verdens elendighet. Heroin: Vi snakker om tung kriminalitet, forbudt i enhvert land. Vi bruker milliarder på å bekjempe heroinmisbruk, fengslene fylles opp ned narkorelaterte kriminelle. Folk dør hver dag av overdoser. I Norge har det knapt nyhetsverdi om noen dør av overdose, det er normalt. Antall mord i Norge blir barnemat mot dem som dør av overdoser. Og Breiviks terror blir barnemat mot alle dem som dør av overdoser. Narko er en større fare for oss enn Breivik og terrorisme. I hver by i Norge finner vi narkomisbrukere, vi kan se dem på gatene. Og hvem forsyner verden med heroin fra Afghanistan? Det er ikke Taliban, det er ikke Karsai. Sibel Edmonds But your mainstream information providers are telling you exactly that: That the $65 Billion a year global Afghan heroin business is generated, operated and managed secretly by illiterate bearded men using primitive pots and pans, donkeys, nomad tents, and mattresses used as vaults. Heroinsmuglingen ut av Afghanistan er ikke eselkaravaner som trasker over grensene nedlasset med heroin. Heroinen sendes ut av Afghanistan med fly. Sharjah flybase i UAE er den sentrale hub'en for mottak og videretransport av heroin i alle retninger, slik at verden kan forsynes med sitt daglige behov. Her er det ikke slik at Taliban og Al Qaida har sine fly, andre krigsherrer sine fly og regjeringsstyrkene sine fly... flytrafikken til Sharjah kontrolleres av en aktør. Det er bare en aktør som har slike forbindelser at dette lar seg gjøre år etter år uten at FN kan stoppe det, det er vestlig etterretning. Her vil selvfølgelig benekterne begynne med at selv om en agent er korrupt så betyr ikke det at alle i etterrettning er korrupte ... Nå henter nok jeg min informasjon utenfor mainstream i mye større grad enn deg, uten at jeg blindt stoler på en blog av den grunn. Og nei, det har ingen verdi for meg å tro at muslimer står bak alt vondt. Dere virker sykelig ivrige etter å vite hva andre mener og ønsker, likevel bommer dere så det synger gang på gang. Kanskje du kan tegne ett mer komplett bilde av hva du mener foregår? Fra produksjon til salg, hvem står bak og hvordan klarer de å holde det hemmelig(det er trossalt såpass hemmelig at eneste indikasjon er at noen synes det er "rart". Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) herzeleid Og nei, det har ingen verdi for meg å tro at muslimer står bak alt vondt. Hva står "herzeleid" for? http://en.wikipedia.org/wiki/HerzeleidThe album is a culmination of the relationship troubles of all but one of the six band members, hence the title "Herzeleid". ... trying to sell themselves as "poster boys for the master race. Muslimer = den evige fienden for "the master race" Det blir omvendt av hva herzeleid sier Ergo Og nei, det har ingen verdi for meg å tro at muslimer står bak alt vondt. -------- Hvem er kamerat Mathias_up_in_black_space? Mathias_up_in_black_spaceDu så jo hvordan det gikk i Afghanistan på begynnelsen da Taliban falt og ble jaget ut av landet sammen med Al Qaida. Feilen var at USA da fokuserte på å ta Irak istedefor å opprettholde sikkerheten i Afghanistan og gjøre det hele ferdig. Hva som er fakta eller ikke betyr lite Mathias_up_in_black_space sier det ene, så sier han det andre. Med bedrag skal krigen vinnes. Kamerat Mathias_up_in_black_space introduserer seg selv http://www.diskusjon...owtopic=1294178Min mening om saken: Selv står jeg på palestinernes side i konflikten! Kamerat Mathias_up_in_black_space starter tråden "Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?" http://www.diskusjon... "Jeg har ingen ting imot USAs metoder." Ergo "Min mening om saken: Selv står jeg på palestinernes side i konflikten!" Endret 30. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jøss, her går det unna. Blir jeg nødt til å lage popcorn? Eller ... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jøss, her går det unna. Blir jeg nødt til å lage popcorn? Eller ... Anbefales, lager du for to? Jeg tar med øl herzeleid Og nei, det har ingen verdi for meg å tro at muslimer står bak alt vondt. Hva står "herzeleid" for? http://en.wikipedia.org/wiki/HerzeleidThe album is a culmination of the relationship troubles of all but one of the six band members, hence the title "Herzeleid". ... trying to sell themselves as "poster boys for the master race. Muslimer = den evige fienden for "the master race" Det blir omvendt av hva herzeleid sier -------- Hvem er kamerat Mathias_up_in_black_space? Mathias_up_in_black_spaceDu så jo hvordan det gikk i Afghanistan på begynnelsen da Taliban falt og ble jaget ut av landet sammen med Al Qaida. Feilen var at USA da fokuserte på å ta Irak istedefor å opprettholde sikkerheten i Afghanistan og gjøre det hele ferdig. Mathias_up_in_black_space sier det ene, så sier han det andre. Med bedrag skal krigen vinnes. Kamerat Mathias_up_in_black_space "Min mening om saken: Selv står jeg på palestinernes side i konflikten!" Kamerat Mathias_up_in_black_space starter tråden "Generell diskusjon rundt Den islamske republikken Iran. På tide for verdenssamfunnet å gripe inn?" Mathias_up_in_black_spacehttp://www.diskusjon... "Jeg har ingen ting imot USAs metoder." Herzeleid er ett rammstein album ja men om du tror navnet har noe med mine politiske overbevisninger å gjøre må jeg nok skuffe deg. Betyr også hjerteinfarkt om jeg husker riktig. Den andre brukeren får nesten svare for se selv. Hvor er det du vil egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det ligner på ett "AvatarKarakter-drap", sett fra denne brukeren. Ny metode, eller kanskje bare sjelden metode Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det ligner på ett "AvatarKarakter-drap", sett fra denne brukeren. Ny metode, eller kanskje bare sjelden metode Tror sjelden er ordet. Fisken min var visst ett hemmelig jødisk tegn tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Det ligner på ett "AvatarKarakter-drap", sett fra denne brukeren. Ny metode, eller kanskje bare sjelden metode Tror sjelden er ordet. Fisken min var visst ett hemmelig jødisk tegn tidligere i tråden. jeg er glad for at jeg bare er buddhist, jeg .... passer sikkert min litt pinglete natur ,,, Det er ingen som blir sinna på oss, kanskje fordi de synes litt synd på oss, der vi tusler rundt i våre kjortler Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Nå mangler dere bare Mathias_up_in_black_space, så er det full rulle jeg er glad for at jeg bare er buddhist, jeg .... passer sikkert min litt pinglete natur ,,, Bare si mere om hva du "tror" på, så kan jeg bruke eliminasjonsmetode og finne ut hva som gjenstår av religioner -> det skulle bli innertier PencilCase, har du møtt flere enn "palestinavenn" Mathias_up_in_black_space som også er på bølgelende med USA/Israel-venn som herzeleid? Det går ikke bra i RL ... Endret 30. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Jøss, her går det unna. Blir jeg nødt til å lage popcorn? Eller ... Hide your CIA badge, he's tracking us down using superior alternative media!!! Endret 30. oktober 2012 av jjkoggan Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå mangler dere bare Mathias_up_in_black_space, så er det full rulle jeg er glad for at jeg bare er buddhist, jeg .... passer sikkert min litt pinglete natur ,,, Bare si mere om hva du "tror" på, så kan jeg bruke eliminasjonsmetode og finne ut hva som gjenstår av religioner -> det skulle bli innertier PencilCase, har møtte flere enn "palestinavenn" Mathias_up_in_black_space som også er på bølgelende med USA/Israel-venn som herzeleid? Det går ikke bra i RL ... Ja, snakker om makan til ufyselig combo Men fra spøk til alvor; det er ingenting ved disse brukerne som skremmer denne karen til å utføre kjortelløft, og med litt list og lempe, og masse tålmodighet, blir det så fint så Jeg ser at du tydeligvis er av en annen oppfatning, da ser jeg på antall innlegg opp mot regdato. Du later til å tro at sånne gjenstridige problemstillinger lar seg løse med en kjapp teppebombing, men det kan jeg si deg at er bortkastet dynamitt. Ta det piano - sannhetene kommer for dagen, men sikkert ikke i løpet av denne dagen. Peace and love Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Nå mangler dere bare Mathias_up_in_black_space, så er det full rulle jeg er glad for at jeg bare er buddhist, jeg .... passer sikkert min litt pinglete natur ,,, Bare si mere om hva du "tror" på, så kan jeg bruke eliminasjonsmetode og finne ut hva som gjenstår av religioner -> det skulle bli innertier PencilCase, har du møtt flere enn "palestinavenn" Mathias_up_in_black_space som også er på bølgelende med USA/Israel-venn som herzeleid? Det går ikke bra i RL ... Jeg har sagt det en del ganger nå, når du har så store problemer med språket så lønner det seg å innta en annen holdning og oppførsel. Jeg sier dette igjen fordi jeg tror det er ganske åpenbart for enhver som måtte finne på å gå gjennom trådene Mathias/Glimti og jeg har deltatt i at vi ikke er på bølgelengde når det gjelder særlig mye. Tvert imot er vi for det aller meste helt uenige. Så kan jeg jo bare spekulere i hvorfor du ikke klarer å argumentere selv men nå velger å gå løs på debattmotstandere og innsinuere en slags hemmelig allianse mellom flere av oss, som strengt tatt ikke har så veldig sammenfallende synspunkter. Kom igjen nå, argumenter for synspunktene dine. 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Tvert imot er vi for det aller meste helt uenige. Interessant taktikk Talent for teater antagelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå