Gå til innhold

Government bak 9/11 - V 2.0

Anbefalte innlegg

først, det er ingen som påstår at hele massen holdt seg innenfor samme areal, isåfall må du vise meg hvor.

Dette har vi kranglet om før... For at kollapsen skal drives nedover må den jo ha en masse som driver den nedover... Jeg mener det skyldes noe annet enn ren kinetisk energi som oppstår fra gravitasjon...

Jeg mener at så mye som 95 % eller mer av bygningens opprinnelige masse havner på utsiden av det opprinnelige arealet og at det i seg selv viser at bygningen gikk i "oppløsning av seg selv".

Det er heller ingen som påstår at alle metallene ble til støv da de traff bakken? Dette er jo også nevnt i artikkelen jeg linker til.

Kommentarene du henviser til er bare hans personlige meninger og det betyr jo i praksis like mye som mine personlige meninger....

Rapporten vi snakker om har uansett om du liker det eller ikke vist til en unormalt stor mengde små partikler som ikke oppstår ved en gravitasjons drevet kollaps...

At man i tillegg finner ekstreme mengder små partikler som kan oppstå ved slike forbrenningsprosesser gjør ikke din sak bedre

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og som sagt, det er her snakk om noen av verdens fremste eksperter på sine felter som har brukt flere år og millioner av dollar, så mener du at de presenterer "fysiske umuligheter" fordi du synes noe er rart eller ikke forstår det helt?

Nå har ikke jeg dykket så mye ned i den økonomiske biten, men det at de brukte mer på å etterforske Bills bruk av sigarer enn denne episoden sier jo litt..

Amount of money allocated for the 1986 Challenger disaster investigation: $75 million

Amount of money allocated for the 2004 Columbia disaster investigation: $50 million

Amount of money allocated for Clinton-Lewinsky investigation: $40 million

Amount of money allocated for the 9/11 Commission: $14 million

mer her: http://www.liveleak.com/view?i=49d_1190054204

Ganske spesielt spør du meg.... Men nå er jo jeg bare ei dum blond jente som går med foliehatt da :p

De har jo åpenbart gjort en del bra ting siden så mange fortsatt tror på historien...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akasha: Ja man må ha en viss masse for å drive kollapsen, men hvor har du det fra at 95% havner utenfor den plattformen?

Om jeg ikke husker feil fant vell rapporten din en god blanding av partikler man regner med å finne og partikler fra prosesser, som de endogene prosessene bla. nevnt i artikkelen, man mener å kunne forklare uten bomber eller lignende. Ellers så har artikkelforfatteren ett godt poeng ved at det at vitenskapen ikke umiddelbart klarer å finne ett svar på alle spørsmål betyr ikke at den best beviste hypotesen er feil.

Ellers så ser pengesammenligningen ut til å være veldig ufullstendig. Så vidt jeg kan se dreier dette seg kun om 9/11 kommisjonen, ikke opprydningen eller åsstedsgranskningen eller analysene foretatt etterpå, og heller ikke NIST eller andre etater sin deltagelse. Om jeg tolker det riktig har man altså plukket ut ett beløp av flere og presentert det som totalbeløpet.

http://911myths.com/index.php/Comparing_costs

Men om det er noen trøst kler du antagelig betraktelig bedre ut i foliehatten enn flertallet av dine meningsfeller ;)

Lenke til kommentar

Som sagt, man må ha en viss masse for å drive kollapsen. Tårnet har en potensiell energi (E=mgh). Ettersom den øverste delen av tårnet faller, blir det kinetisk energi. Jeg er også veldig spent på hvordan du mener at 95% havnet utenfor tårnet.

Dette har vi vært gjennom før.. Men det at arealet der tårnene sto så og si ikke har noen stor haug med vrakgods er jo er god indikasjon..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers så ser pengesammenligningen ut til å være veldig ufullstendig. Så vidt jeg kan se dreier dette seg kun om 9/11 kommisjonen, ikke opprydningen eller åsstedsgranskningen eller analysene foretatt etterpå, og heller ikke NIST eller andre etater sin deltagelse. Om jeg tolker det riktig har man altså plukket ut ett beløp av flere og presentert det som totalbeløpet.

Hvorfor I alle dager skal oppryddingen føres som en del av kostnaden?

Blir ikke det litt som å regne opprydningen etter terror bomben inn I kostnaden til 22 juni kommisjonen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor I alle dager skal oppryddingen føres som en del av kostnaden?

Blir ikke det litt som å regne opprydningen etter terror bomben inn I kostnaden til 22 juni kommisjonen?

Selvfølgelig ikke hele oppryddingen men innsamling og analyse av både bygningsmaterialer, flyrester osv. Når man kun tar med en bitteliten del av utgiftene her, mens man tar med fks hevingen av vrakrestene etter romskipet i sammenligningen sier det noe om at man er mer interessert i å score ett poeng enn å belyse virkeligheten.

Lenke til kommentar

Som sagt, man må ha en viss masse for å drive kollapsen. Tårnet har en potensiell energi (E=mgh). Ettersom den øverste delen av tårnet faller, blir det kinetisk energi. Jeg er også veldig spent på hvordan du mener at 95% havnet utenfor tårnet.

Dette har vi vært gjennom før.. Men det at arealet der tårnene sto så og si ikke har noen stor haug med vrakgods er jo er god indikasjon..

Så vidt jeg har kunne se var det da en haug der, men den var ganske stor i utbredelse ja. Er dette så rart? Om du slipper noe i bakken og det knuser vil det jo naturlig nok spre seg ganske mye utover, selv om det ikke var så spredt da det falt.

Igjen, det blir veldig mye:"jeg synes det er rart, derfor er det umulig."

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har kunne se var det da en haug der, men den var ganske stor i utbredelse ja. Er dette så rart? Om du slipper noe i bakken og det knuser vil det jo naturlig nok spre seg ganske mye utover, selv om det ikke var så spredt da det falt.

Sammenlign den haugen, og den totale massen av hele bygningen...

Lenke til kommentar

Her er en liten tankevekker i tall....

0.jpg

Det er kanskje en litt annen diskusjon, men det ligger i alle fall ikke nok innenfor arealet til bygningen..

Jeg satt og så gjennom en del bilder da du ba meg gjøre det og jeg har nå sett ganske mange forskjellige vinkler og størrelser. Litt vanskelig å ta stilling til ett udatert bilde som ikke sier noe om hvilke stadie man er på. det er i allefall ingen tvil om at det lå enorme mengder igjen etter kollapsen og antagelig mye presset godt ned i bakken med tanke på energien innvolvert. Hva er det du mener du ser?

Lenke til kommentar

0.jpg

Det er kanskje en litt annen diskusjon, men det ligger i alle fall ikke nok innenfor arealet til bygningen..

Jeg satt og så gjennom en del bilder da du ba meg gjøre det og jeg har nå sett ganske mange forskjellige vinkler og størrelser. Litt vanskelig å ta stilling til ett udatert bilde som ikke sier noe om hvilke stadie man er på. det er i allefall ingen tvil om at det lå enorme mengder igjen etter kollapsen og antagelig mye presset godt ned i bakken med tanke på energien innvolvert. Hva er det du mener du ser?

På hvilket stadie blir det presset ned da ??

Vil ikke det først skje når kollapsen kommer til bunnen... ?

mener du at den øverste delen presser første etasje ned i kjelleren ??

• Liker 1
Lenke til kommentar

0.jpg

På hvilket stadie blir det presset ned da ??

Vil ikke det først skje når kollapsen kommer til bunnen... ?

mener du at den øverste delen presser første etasje ned i kjelleren ??

Jeg vil anta at massen blir presset dit den kan, da også ned mot og i bakken og eventuell kjeller osv.

Er trossalt normalt å finne krater/merke når noe treffer bakken

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at massen blir presset dit den kan, da også ned mot og i bakken og eventuell kjeller osv.

Er trossalt normalt å finne krater/merke når noe treffer bakken

Helt klart, men her er det jo etasje for etasje som går ned... og i følge din oppfatning er det den samlede energi fra etasjene over som får etasjene til å svikte hele veien ned.

Du må jo ha en viss masse for å holde denne prosessen gående og det du ser på bilder av materiale som ligger igjen innenfor det arealet bygningen hadde er jo ingenting sammenlignet med bygningens masse.

De nederste etasjene er jo tross alt også bygningens sterkeste punkt og dimensjonert til å holde hele vekten av bygningens totale masse. Hvor er massen som får denne delen til å kollapse de siste 10-30 meterne ??

Hvorfor ligger det ikke oppå toppen av bygningen der som den sto ?

Så hva holdt prosessen i gang da når det ikke er noe der?

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men dette skrev jeg jo om over. Om du slipper en kake på gulvet vil den jo spre seg over ett mye større ommråde, selv om den ikke var større enn sin egen diameter da den falt mot bakken. Nå ble faktisk en del av tårnene spredt da de traff etasjene under, men dette kan ikke sammenlignes med den energien som blr frigjort da de traff bakken. Mener du i fullt alvor at du forventet å se en "stabel" med bygningsmasse innenfor overflaten til de opprinnelige tårnene?

Lenke til kommentar

Men dette skrev jeg jo om over. Om du slipper en kake på gulvet vil den jo spre seg over ett mye større ommråde, selv om den ikke var større enn sin egen diameter da den falt mot bakken. Nå ble faktisk en del av tårnene spredt da de traff etasjene under, men dette kan ikke sammenlignes med den energien som blr frigjort da de traff bakken. Mener du i fullt alvor at du forventet å se en "stabel" med bygningsmasse innenfor overflaten til de opprinnelige tårnene?

Om det er en gravitasjons drevet kollaps så må det være mye der. Noe annet vil tilsi at det er noe annen enn en gravitasjons drevet kollaps.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er en gravitasjons drevet kollaps så må det være mye der. Noe annet vil tilsi at det er noe annen enn en gravitasjons drevet kollaps.

Nå følger jeg ikke logikken din, kan du utdype? Jeg har jo akkurat forklart hvorfor det ikke er logisk at all masse ved en gravitasjonsdrevet kollaps holdes samlet innenfor det gitte planet på hver etasje. Tvertimot har jeg forklart hvorfor dette ville vært veldig rart. Vi så jo mye masse, men ikke samlet på ett unaturlig areal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...