Gå til innhold

Iron Maiden @ Telenor Arena 6. juli 2011

Heddee

Anbefalte innlegg

Ikke den beste Maiden-konserten jeg har vært på, men heller ikke den "dårligste". Heller ikke den varmeste (Valhall 2006 og Ullevi 2008 puuuh). Så den føyer seg inn midt i rekka som nå har nådd fem. Synd med varmen i Telenor Arena, og publikum kunne vært enda litt mer med (selv om publikum alltid er råbra på Maiden).

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Dette var folk som hadde kjøpt egne backstage-billetter og fikk se konserten fra scenen (men ikke være ordentlig backstage og henge med bandene)

Hvordan i all verden får man tak i slike billetter? Har ikke sett noe om noe sånt via fanklubben.

Lenke til kommentar

Husker ikke, var ei nettside hun hadde kjøpt dem fra. Var bare 10 billetter, tror det var en konkurranse et sted.

Tror varmen gjorde publikum endel slappere også, det hang mange slakt over rekkverket på første rad. De hadde sikkert stått eller sittet på utsiden hele dagen. Da har man ikke mye energi til overs på kvelden. Spesiellt uten noe som helst matservering. Leste en facebook-update som sa "Skal sitte utenfor Telenor Arena fra kl 0700!!"

Jeg venter stort sett så lenge som mulig med å dra bortover. Vi kom innendørs litt før 19:30, da var salen fortsatt halvfull så man kunne stille seg stort sett der man ville (utenom aller fremst). Pluss at de fleste flytter seg rundt imellom bandene. Alice begynte å spille mens jeg sto i t-shirt kø :p

Se på videoene fra The Trooper og FOTD jeg posta på forrige side. Hører plenty med publikumslyd der. Men man hører ikke resten av publikum akkurat der man selv står, er sikkert derfor mange tror publikum er så "dårlige" ift en DVD der de har hatt mikrofoner hengende rett over publikum for å ta opp crowd-lyden også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Jeg kom inn ca. 45 min. før Alice Cooper startet, og stod nesten helt foran, kanskje 2 meter fra gjerdet. For å si det sånn, så tror jeg aldri jeg har vært så sliten etter en konsert før, så jeg kan bare prøve å forestille meg hvordan de som hadde vært der hele dagen hadde det. Det var en som stod i nærheten av meg som besvimte når Maiden sitt sett nærmet seg slutten. Heldigvis delte vaktene ut vann til de som stod helt foran.

Lenke til kommentar

Endelig hjemme igjen etter osloturen (dog med en snau ferietur inneblanda). Konserten var fet den, men varmen ødela så sykt mye for meg. Måtte gå ut rett før fear of the dark for å ikke krepere. Det var varmt på metallica i fjor også, men ikke i nærheten av det her.

Men Alice imponerte! Hadde så og si ingen forventninger, likte musikken helt ok og jeg hadde hørt igjennom mye av stuffet hans, men aldri vært noe særlig fan. Men jaggu ble jeg ikke mindblown da!

Lenke til kommentar

Alice Cooper har hatt maaaaaaaaaaange hits helt siden starten av 70-tallet, så det er mye å grave i der :)

Han hadde også teatralske konserter med svære dukker og halshugging og masse greier som fulgte temaet til låtene. Vi så bare en liten bit av det i Oslo nå. Og han kutta visst ut blodet. AC er den originale "shock rockeren", han er den Marilyn Manson og alle mulige andre prøvde å imitere men ikke kom i nærheten av.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Han hadde også teatralske konserter med svære dukker og halshugging og masse greier som fulgte temaet til låtene. Vi så bare en liten bit av det i Oslo nå. Og han kutta visst ut blodet. AC er den originale "shock rockeren", han er den Marilyn Manson og alle mulige andre prøvde å imitere men ikke kom i nærheten av.

Han kutta ikke ut blodet på Norway Rock i går i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...