Gå til innhold

Iron Maiden @ Telenor Arena 6. juli 2011

Heddee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Kan ikke huske å ha sett det de forrige gangene jeg har vært der i alle fall, uten å si noe sikkert.

Lenke til kommentar

Litt småskuffet over konserten. De virket litt mer uengasjerte enn de andre Maiden-konsertene jeg har vært, med tanke på at det virket ut som de ville forte seg gjennom setlisten. Dessuten var lyden ganske dårlig etter min mening (noe som Telenor Arena skal ha største del i skylden for).

Men det var veldig tøft å få høre de nye sangene live. Spesielt Wild Wind Blows som jeg anser som konsertens høydepunkt, sammen med Talisman.

Gir konserten terningkast 4.

Lenke til kommentar

Dårlig lyd mange steder og ekstrem varme kan jo ikke bandet skyldes for. Der jeg sto midt i ved de to kameraene (og miksebord) var lyden bra nok til at jeg kunne høre hvem av de 3 gitarene som spilte når, og jeg hørte alt Bruce sang og sa. Ser på dagbladet at mange som hadde sitteplasser hadde forferdelig lyd og bare hørte en graut av ekko overalt. Det er jo trist, siden sitteplassene stort sett kostet mere enn ståplassene.

Så også at folk hadde fått billetter på siden BAK scenen, og vakter ba dem flytte seg lengre bortover mot scenen, men da kræsjet de jo med folk som hadde betalt for plassene sine og måtte flytte enda flere ganger.

Jeg kjøpte 2 glass lunket vann til meg og lillebror i pausen mellom AC og IM, og det kostet 88 kroner.

Er ganske ille at Telenor Arena ikke har noe lufting gjennom taket, bare de små dørinngangene som står åpne.

Et svett og varmt konsertpublikum er ikke det samme som Stabæk-publikum på en fotballkamp, så da får de heller slutte å bruke arenaen til metalkonserter.

For min del surrer og går Fear of the Dark-allsynginga enda i hodet mitt et døgn etterpå, så jeg er fornøyd.

Her er forresten en HD-video av FOTD fra i går, filmet nesten helt fremst. Er bra trøkk i publikum.

http://www.youtube.com/watch?v=yZ_cDXIjX6U

http://www.youtube.com/watch?v=1xhdsfoIZlY

The Trooper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Glemte å nevne at scenen med lys, eddie osv, er noe av det beste jeg har sett på en Maiden-konsert. De hvite prikkene som skulle forestille stjerner på Final Frontier-sangen var rett og slett episk.

Samme scene som i Bergen, men på steroiderthumbup.gif

Lenke til kommentar

Iflg en venninne var meet & greet-sesjonen kraftig irriterende, fordi en fyr hadde dratt med HELE platesamlinga si som skulle signeres.

I reglene sto det visst at hver person kunne ha med 3 artikler for signering, han hadde 20. Og bandet pratet ivei med han, og de andre 9 som sto og ventet på å få utveksle ord med bandet måtte vente. Det var satt av 30 minutter til 10 personer, og han fyren tok opp mesteparten av tida så de andre knapt rakk i si halvparten av det de hadde tenkt til. Igjen, dårlig arrangering av Telenor Arena sikkerhetsfolkene.

Bandet var bare snille og signerte alt til fyren. Dette var folk som hadde kjøpt egne backstage-billetter og fikk se konserten fra scenen (men ikke være ordentlig backstage og henge med bandene)

Men hun var heldig og sprang nesten rett på Bruce Dickinson på vei ned fra scenen etter konserten, og fikk tatt et bilde med han.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...