Hunter147 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Gleder meg! Ca hvor tidlig bør jeg komme meg i kø for å komme langt frem? Blir btw min første konsert ever Av erfaring har jeg fått svært god plass ved å stille meg i kø en time før dørene åpner. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jah, en time ellernoe før åpning går helt fint. Skal du heeeeeeeeelt fremst må du sikkert komme et par timer før. Men også husk at helt fremst er det max press og umulig å holde seg på beina uten å stå og slåss hele tiden. Og crowden vil bevege seg fra side til side, som skaper nesten-panikk og du mister lett fotfestet og faller. Å stå fremst er ikke noe jeg anbefaler, det ødelegger lyden (du hører ikke høytalerne som peker ut mot publikum ovenfra), ser veldig lite, og blir hele tiden most frem og tilbake. Er det din første konsert vil jeg foreslå å stille deg 5-6 rader bak de aller fremste, kanskje enda litt lengre bak. Du får bedre lyd, ser mye bedre storskjermene og bandet, og slipper det værste mose-presset også. Og publikum er fortsatt helt med. Min erfaring med å stå på første rad er at jeg brukte mere tid på å være forbanna og aggressiv på de som bøllet frem og tilbake enn å delta i konserten. Og jeg er ikke av de minste karene heller. Et annet uvurderlig tips er TA MED DEG MAT og VANN hvis du skal stå i kø lenge. Å bare drikke øl innendørs gjør deg max pissetrengt, og det er ikke kult å bølle seg bakover til dass og så bølle seg fremover igjen midt i konserten. Du slipper neppe inn med vannflasker, men drikk det hvertfall før du går inn. Beina dine vil SKRIKE etter å sette seg ned etterhvert. Sulten blir man også, det er tross alt noen timer fra man slipper inn til det hele er over, og du vil svette hele tiden nesten. En pose med boller fra kl 17-24 er ikke akkurat nok mat, og du vil kunne bli svimmel og dårlig av varmen og alt presset fra publikum når du ikke har noe energi i kroppen. Regn med en times tid før oppvarminga starter, så en times tid å rigge ned og flytte rundt på instrumentene før Maiden kommer på, som sikkert spiller 2-2,5 timer. Endret 28. februar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 De annonserte nettopp at de skal gi ut et nytt Best-Of Album. Virke ut som det er en slags oppfølger av Somewhere Back In Time. Blir også da naturlig å spekulere om det kommer til å følge en Turne av denne utgivelsen. EMI ANNOUNCE THE RELEASE OF A BRAND NEW COLLECTION FROM IRON MAIDEN 'FROM FEAR TO ETERNITY: THE BEST OF 1990-2010' ON MAY 23RD 2011 EMI are proud to announce the release of 'From Fear To Eternity: The Best Of 1990-2010'. A double-CD set spanning twenty years, this follows the huge success of 2010's studio album 'The Final Frontier' which hit the number one spot in 28 countries around the world. It also became the band's highest-charting album in the USA where Iron Maiden have just been awarded their first Grammy for Best Metal Performance, for the song 'El Dorado', taken from 'The Final Frontier' album, and which is included in this selection. Iron Maiden's current phenomenal global success has seen the band not only scale new-found heights aided by their unique method of touring, using a customized Boeing 757 - named Ed Force One by their fans - to transport band, crew and all their equipment round the world to many new places, but has meant their ever-expanding fanbase now encompasses a brand new generation of metal lovers. 'From Fear To Eternity' is a chance for these new fans of the band to explore Iron Maiden's rich history, with the highlights of their last eight studio albums distilled into this handy collection, which follows 2009's compilation of their earlier work, the 1980-1990 'Somewhere Back In Time' album. Perennial favourites to be found on this album include songs also featured in Maiden's current 'The Final Frontier World Tour' set list; tracks such as 'Fear Of The Dark', 'The Wicker Man', 'Blood Brothers' and 'Dance Of Death' sit alongside recent classics 'El Dorado' and the hauntingly evocative 'When The Wild Wind Blows'. It also include singles like 'Holy Smoke' and 'Be Quick Or Be Dead' together with more progressive thought-provoking album tracks like 'Afraid To Shoot Strangers' and 'For The Greater Good Of God'. This new collection charts the musical development of Britain's most successful metal band as they have evolved their sound, producing longer, more complex songs, gaining huge critical acclaim in the process. Featuring many of the epics for which the band has become renowned, it is accordingly released as a double-CD, but will retail for the price of a single album. The full tracklisting for the CD album* is as follows: DISC 1 1. The Wicker Man 4.36 2. Holy Smoke 3.49 3. El Dorado 6:49 4. Paschendale 8.28 5. Different World 4.19 6. Man On The Edge (LIVE) 4.40 7. The Reincarnation of Benjamin Breeg 7.22 8. Blood Brothers 7.14 9. Rainmaker 3.49 10. Sign of the Cross (LIVE) 10.49 11. Brave New World 6.19 12. Fear Of The Dark (LIVE) 7.41 DISC 2 1. Be Quick Or Be Dead 3.24 2. Tailgunner 4.15 3. No More Lies 7.22 4. Coming Home 5.52 5. The Clansman (LIVE) 9.06 6. For the Greater Good of God 9.25 7. These Colours Don't Run) 6.52 8. Bring Your Daughter... To The Slaughter 4.44 9. Afraid to Shoot Strangers 6.57 10. Dance of Death 8.36 11. When the Wild Wind Blows 11.02 *It will also be made available as a Digital Download Album and as a Limited Edition Triple Vinyl Picture Disc. Iron Maiden's 2011 The Final Frontier Tour is currently underway in an Around The World In 66 Days odyssey aboard Ed Force One, piloted by lead singer and qualified airline captain Bruce Dickinson. Having recently completed a series of shows in Australia and first-ever visits to Singapore, Indonesia and South Korea, they are now on their way to Mexico for concerts in Monterrey and Mexico City. After this they will play shows right across South America, including Argentina and Chile where both shows will be filmed for inclusion in a DVD to be released later this year. Says bassist and founder member Steve Harris, "The tour has been amazing so far and we've been overwhelmed by the reaction from our fans everywhere. We are now on our way to Mexico and South America which the whole band is very excited about! We really enjoy playing there as the fans are so passionate and we always feel a huge responsibility to put on the best show we possibly can for them. For this tour we have a great set list, a brand new stage show, and of course Eddie!. This leg of the tour ends with two shows in Florida in April, which is another favourite place for us to play, then we'll be taking a short break before a series of Summer headline Festival and Stadium shows in Europe, finishing up with our first UK Arena tour in many years. It's a great way to round off what has been an incredible time for Maiden these last few years. We are really looking forward to seeing all our loyal fans again and welcoming all the new ones! " http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=8&p2_articleid=1331 EDIT: Nevner også på hjemmesiden at de skal spille inn konsert i Sør-Amerika og gi den ut på DVD senere i år. Ed Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Sinnsykt fett cover. Også kult at de skal gi ut en ny live-DVD fra Sør-Amerika. Publikum er jo klin gærne der. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 I'll be there. Men har vurdert å droppe det og, for økonomiske grunner... Men maiden leverer vel uansett om det er slagere eller nye greier! Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Big 4 på søndag og Maiden på onsdag! skader ikke det Endret 16. april 2011 av jajamensen Lenke til kommentar
mortenandre Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Nærmer seg nå! Rom på Cochs Pensjonat i boks. Hyggelig, billig og kvalitets pensjonat for di som lurer på overnatting! Cochs Pensjonat. Sover alltid der når jeg er i Oslo på konserter! Endret 14. juni 2011 av mortenandre Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Under to uker igjen nå da. Begynner å glede meg stort nå Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hehe, jeg har sett dem så mange ganger at det blir mere sånn "åja, er det imorgen ja?" Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Hehe, jeg har sett dem så mange ganger at det blir mere sånn "åja, er det imorgen ja?" Samme her Nesten blitt rutine å gå på Maiden-konsert, på samme måte som man går og ser fotballkamper. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Er nesten sånn "åja det er tiden på året da Maiden kommer igjen. Jaja får vel dra dit, da." Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 Hehe, skjønner den. Blir nok første gangen for meg, både med Maiden og Cooper Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 har sååååå lyst og har sååååå lite penger :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 For min del blir det 7. gang med Cooper og 6. gang med Maiden. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. juni 2011 Del Skrevet 25. juni 2011 (endret) Er faktisk mere spent på Cooper enn Maiden. Cooper har jeg aldri sett før annet enn Welcome to my Nightmare-DVD fra 70-tallet . Maiden har jeg sett hver gang siden 2001. Lurer på hva slags setliste han kjører for tida. Håper ikke det blir for mye nytt Så 2009-showet hans fikk svært gode kritikker rundt i aviser. Endret 25. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Setliste for årets turne i spoiler. Nå vil jeg tro at vi bare får ca. 2/3 av dette servert på Telenor arena, siden Cooper ikke headliner. 01. The Black Widow 02. Brutal Planet 03. I'm Eighteen 04. Under My Wheels 05. Billion Dollar Babies 06. No More Mr. Nice Guy 07. Hey Stoopid 08. Is It My Body 09. Halo of Flies 10. I'll Bite Your Face Off 11. Muscle of Love 12. Only Women Bleed 13. Cold Ethyl 14. Feed My Frankenstein 15. Clones (We're All) 16. Poison 17. Wicked Young Man 18. Killer 19. I Love the Dead 20. School's Out Encore: 21. Elected 22. Fire Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Er det snakk om at de kjører i hovedsak fra Final Frontier, eller blir det noen SCHLÆGERE også? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Hvis cooper spiller bare halvparten av den setlista er jeg en happy puppy Og SELVSAGT spiller Maiden schlægere, det har de alltid gjort, selv på turne for en ny plate. Når de kjørte hele Matter of Life and Death fra start til slutt sist, klinte de på 5 classic låter på slutten av konserten. Er ikke denne turneen basert på den nye Best Of-plata som var postet litt over? Endret 26. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Årets turne er ikke basert på Best Of -platen, men The Final Frontier. Setlisten er noe lik den de spilte i fjor, men med flere FF-sanger pluss noen klassikere. Årets setlist: "Satellite 15... The Final Frontier" (from The Final Frontier, 2010) "El Dorado" (from The Final Frontier, 2010) "2 Minutes to Midnight" (from Powerslave, 1984) "The Talisman" (from The Final Frontier, 2010) "Coming Home" (from The Final Frontier, 2010) "Dance of Death" (from Dance of Death, 2003) "The Trooper" (from Piece of Mind, 1983) "The Wicker Man" (from Brave New World, 2000) "Blood Brothers" (from Brave New World, 2000) "When The Wild Wind Blows" (from The Final Frontier, 2010) "The Evil That Men Do" (from Seventh Son of a Seventh Son, 1988) "Fear of the Dark" (from Fear of the Dark, 1992) "Iron Maiden" (from Iron Maiden, 1980) Encore "The Number of the Beast" (from The Number of the Beast, 1982) "Hallowed Be Thy Name" (from The Number of the Beast, 1982) "Running Free" (from Iron Maiden, 1980) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Ser nice ut. Uansett hvilken setlist vil folk whine over at deres favorittlåter ikke er med, eller at en de er lei av alltid er med. Jeg liker freske låter i setlistene, så slipper jeg høres de samme 1985-låtene om og om igjen hver gang jeg går på konsert Den vanlige sytingen er at "Fear of the Dark er så kjeedelig og er sååå jævlig lei den herreguuuuud", men når samme folk kommer ut av arenaen, "å fyfaen allsangen på FOTD var dødsfett!!!!" Endret 26. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå