Snikpellik Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Du bør glede deg til Ullevi Det er helt sykt, litt annet enn "bare" 40.000 på Valle Hovin, hehe... var der forrige turné og har aldri opplevd villere stemning på konsert! De burde virkelig lage DVD derfra nå. Endret 30. september 2010 av Snikpellik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hmm, må innrømme at det frister å ta en tur til Göteborg i tillegg til Oslo... Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 60.000 +/- elleville Maiden-fans.. det blir INSANE! ^^ Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hadde ikke den beste plassen, men... http://www.youtube.com/watch?v=_3mnf5lz39Q Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hadde du sitteplass fordi du ikke fikk tak i ståplass, eller foretrakk du å sitte? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Hadde du sitteplass fordi du ikke fikk tak i ståplass, eller foretrakk du å sitte? Erru gæren! Fikk ikke tak i ståplass.. hadde sitteplass, men tror ikke jeg så noen som satt mens Maiden var på scenen. Skulle ønske det var ordentlig film derfra, skjedde mye bra den konserten. Bruce fikk aldri snakket ordentlig fordi han ble avbrutt av publikum, og litt senere begynte han å grine. Det kom en paraglider over stadion da han skulle introdusere en viss albatross etc Endret 1. oktober 2010 av Snikpellik Lenke til kommentar
Olum Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg skal se dem både på Roskilde og i Telenor Arena. Tror konserten på Roskilde kan bli ganske så episk. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Skal se de på Roskilde selv. Begynt å blitt noen år siden jeg så dem sist. Å Roskilde er helt klart bedre enn Telenor Arena, det er jo åpenbart. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Lillebror sikret to ståplasser igår. Jeg syns defintivt innendørs konserter er bedre enn utendørs. Lyden blir ikke i nærheten så bra utendørs, og vi hører ikke hele publikum overalt fordi lyden forsvinner rett opp i lufta. Mens inne får vi en reverb effekt av at stemmene våre reflekteres fra veggene og ned igjen. Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Er det The Final Frontier tour? Var i Bergen og ble egentlig litt skuffa når de bare spilte El dorado fra det nye albumet... Noen som veit noe om setlista i det hele tatt? Endret 7. oktober 2010 av Mocten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Tenker vi får servert 5 - 6 låter fra det nye albumet, et par mer obskure låter som er lite spilt, og resten klassikere. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Hvor har du det fra at de kommer til å spille et par obskure sanger? Hadde jo faktisk vært jævla fett om de hadde spilt noen sanger de vanligvis ikke spiller live. Hadde jeg hørt Alexander the Great hadde jeg nok driti i buksa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) De har jo glimtet til med en overraskelse eller to tidligere. F.eks. på Dance Of Death-turneen spilte de Lord Of The Flies, i 2007 spilte de Children Of The Damned osv. Nå snakker vi jo ikke veldig obskure greier, men låter som ikke går igjen særlig ofte på setlister. Endret 9. oktober 2010 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Hadde vært gøy med 1986-setlista. Blade Runner Intro (fra filmen end credits) Caught Somewhere in Time 2 minutes to midnight Sea of madness Children of the Damned Stranger in a Strange Land Wasted Years Rhyme of the ancient Mariner Guitar Solo Where Eagles Dare Heaven Can Wait Phantom of the Opera Hallowed be thy Name Iron Maiden Number of the Beast Running Free Sanctuary Endret 10. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Simenostnor Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Eg har ein drøm 1. The Final Frontier 2. El Dorado 3. The Trooper 4. These Colours Dont Run 5. Starblind 6. Isle Of Avalon 7. Brave New World 8. Sign Of The Cross 9. The Evil That Men Do 10. The Man Who Would Be King 11. The Talisman 12. The Clansman 13. Iron Maiden 14. Coming Home 15. 2 Minutes To Midnight 16. Hallowed Be Thy Name Lenke til kommentar
gard. Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hadde jeg skulle drømmet om sånt hadde jeg nok vært litt mer kreativ enn som så. Sier bare: Alexander the Great. Lenke til kommentar
Simenostnor Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Skjønner ikke hva som er så kreativt med en sang som de ikke greier å spille. Synes også at ATG har en forferdelig vokalmelodi. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Hva får deg til å tro at de ikke klarer å spille Alexander? Edit: Angående vokalen, deg om det. Jeg synes både vokalen og lyricen er fantastisk på den. Endret 13. oktober 2010 av Olum Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 In a radio interview a few years ago, when asked why the band has never played the song live, Bruce answered, "because Adrian can't remember the guitar solo!" It might have been a bit tongue-in-cheek, but he went on to say that, when the song was originally written, they put the solo through a load of (then) very advanced music computer wizardry, and it just couldn't figure out the time signature. Så har den vel aldri blitt dratt frem og øvd på igjen. Men de klarer helt sikkert å spille den hvis de først øver den inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå