Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

(Trådløs) Treg overføring mellom PC og Syvio X9 (Mediespiller)

Anbefalte innlegg

Hei!

Nettopp gått til innkjøp av en Syvio X9 mediespiller samt en trådløs adapter av typen Billion (mer info)

Selve mediespilleren fungerer kjempebra, problemet er den trådløse overføringshastigheten mellom pcen og spilleren. Ved overføring er jeg heldig om den når 2MB/s. Adapteren, trådløskortet samt routeren(DIR655) har alle støtte for Wireless N, men får fremdeles ikke en Akseptabel overføringshastighet.

Noen som har noen gode råd eller vet hva jeg gjør feil?

Endret av Hestvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har både PCen og mediaspilleren full dekning på trådløs nettet? Har du sjekket at routeren er satt til N standar og ikke står på G? å bruke WPA2 TKIP/AES kryptering har også hjulpet i noen tilfeller.

Sjekk også at du har nyeste driverne til trådløs adapteren. Kan jo begynne med dette, og se hvor det går

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

Nå har jeg forsøkt alt ovenfor, satt kryptering til WPA2 AES, oppdatert drivere og firmware til router, trådløskort og mediespilleren. Hastighet har vært forsøkt på N+G og kun N. Overføringen stabiliseres på rundt 1,20 MB/s.

På routeren vises de forskjellige enhetene som er tilkoblet, der vises PCen med signal på 80% og en hastighet på 220 Mbps, spilleren har kun 50% og hastighet fra 25-40 Mbps.

Det som også kan nevnes, er at ved krysskabling mellom PC og Syvio X9, er overføringen kun 4-5 MB/s.

Kjenner jeg blir ganske frustrert over oppførselen til det tekniske her!

Lenke til kommentar

vil tro det er en del av problemet da?

Med 25-40mbit/s vil du oppnå 3.125-5MB/s teoretisk. I den virkelige verden vil dette alltid være et mindre tall enn det teoretiske tallet.

Angående kryssa kabel, så tipper jeg at en eller begge PCene har 10/100mbit/s nettverks kort, noe som tilsvarer 12,5MB/s teoretisk. denne kan du i alle fall halvere i den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Husk at det er mye bedre antenner i en laptop enn i et lite USB-adapter, og det var nok ikke det beste adapteret til å begynne med det der :)

Kabel i taket er absolutt den beste løsningen! Grunnen til at du bare får 4-5MB/s er nok at den lille mediaspilleren ikke klarer mer, er ikke noe problem å få rundt 11MB/s over 100mbit/s kablet nettverk!

Lenke til kommentar

Husk at det er mye bedre antenner i en laptop enn i et lite USB-adapter, og det var nok ikke det beste adapteret til å begynne med det der :)

Kabel i taket er absolutt den beste løsningen! Grunnen til at du bare får 4-5MB/s er nok at den lille mediaspilleren ikke klarer mer, er ikke noe problem å få rundt 11MB/s over 100mbit/s kablet nettverk!

Godt mulig, men da burde de ikke reklamere om at de støtter 10/100 Mbps overføring på kabler nettverk. Skal teste videre med kabel å se om det er mulig å øke hastigheten en smule.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Låner denne litt.

har også denne spilleren ,men får ikke til å få den på nettverket. Nå skal det inrømes at jeg er ikke verdens beste på nettverks oppsett akkurat. Iallefall så når jeg velger t den skal på infrastructure, eller PtP så får jeg "no ssid found". jeg får ingen av de opsjonene for å velge å sette opp ip adresse eller gjøre andre ting her. dongle er plugget i rett "høl" og såvitt jeg vet er nettverket åpent.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei.

Har fått tak i en Syvio X9 mediaspiller og sliter virkelig å få overført filer til harddisken. For det første leser spilleren ingen av usb-pinnene eller harddiskene jeg kobler gjennom USB-inngangen. Hvor vanskelig kan det vært liksom?

Aner heller ikke hvordan jeg skal koble den opp mot macen. Har koblet både macen og spilleren inn i Thompson-ruteren med kabler. Den finner ruteren som en mappe som heter "THOMPSON". Men når jeg går inn der ber den bare etter Net User ID og Password. Hva i alle dager er det?

Er det noen som har noen gode råd? Hvorfor kan jeg ikke bare stikke inn en usb-pinne og få overført filmer, sanger og bilder?

Setter pris på all hjelp! Er desperat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...