Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Hva er forresten hensikten din med denne tråden? Er det sånn at du ønsker et bud fra noen her på forumet eller var det kanskje dette som var den opprinnelige hensikten din? nei:) PC er verdt det kjøper er villig å betale. Hva er vitsen med å spørre om andres vurdering hvis du har bestemt deg for 12.000,- Du kan prøve å selge til den prisen og da vil du se om det går. Dersom det ikke går risikerer du at prisene synker ytterligere - ikke minst pga Sandy Bridge-lansering og nye skjermkort - slik at du risikerer å ikke engang få 10k. Jeg ville være forsiktig med å bruke ordet profesjonell. Det tilsier at du med god margin er så flink at du kan leve av det eller at du er i en klasse langt over gjennomsnittet. hehe takk. har kanskje allerede solgt den idag:P Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) @ mikkis2k: Riktig pris for et bruktsalg er nøyaktig det en potensiell kjøper har lyst til å betale for produktet. Om det ville være moralsk rett å selge maskinen til en intetanende fjott for 17.000 kroner vil heller være et moralsk dilemma for deg selv. angående profesjonell, så vil jeg ikke diskutere dette noe lenger enn å si at JEG ikke ville ansett deg som profesjonell. Selv har jeg jobbet med datamaskiner i salg og bygging/oppsett for større selskaper i snart 3 år, og jeg anser IKKE meg selv som profesjonell engang.. Angående din definisjon på profesjonell: Selv om jeg har nappet løken siden ungdomstiden kaller jeg meg ikke profesjonell av den grunn Det finnes alltid ei som kan det bedre enn meg selv edit: Slått på streken av badcat angående korrekt pris gitt. Endret 21. september 2010 av branick Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 @ mikkis2k: Riktig pris for et bruktsalg er nøyaktig det en potensiell kjøper har lyst til å betale for produktet. Om det ville være moralsk rett å selge maskinen til en intetanende fjott for 17.000 kroner vil heller være et moralsk dilemma for deg selv. angående profesjonell, så vil jeg ikke diskutere dette noe lenger enn å si at JEG ikke ville ansett deg som profesjonell. Selv har jeg jobbet med datamaskiner i salg og bygging/oppsett for større selskaper i snart 3 år, og jeg anser IKKE meg selv som profesjonell engang.. Angående din definisjon på profesjonell: Selv om jeg har nappet løken siden ungdomstiden kaller jeg meg ikke profesjonell av den grunn Det finnes alltid ei som kan det bedre enn meg selv edit: Slått på streken av badcat angående korrekt pris gitt. dataen er solgt for 12200kr Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Ser du, da var 12,200,- den rette prisen. Er jo ikke verre enn som så! Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ser du, da var 12,200,- den rette prisen. Er jo ikke verre enn som så! venner er tingen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Sånn på slutten kan jeg jo nevne at å legge ut noe for salg her rundt forumet er ofte en dårlig deal. "kjøpere" kommer alltid med skambud som ikkje har noe rot i virkeligheten. Iblandt kommer det folk som vet hva ting er verdt, men det er jammen men skjeldent virker det som. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Sånn på slutten kan jeg jo nevne at å legge ut noe for salg her rundt forumet er ofte en dårlig deal. "kjøpere" kommer alltid med skambud som ikkje har noe rot i virkeligheten. Iblandt kommer det folk som vet hva ting er verdt, men det er jammen men skjeldent virker det som. hehe:) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det er jo ganske åpenbart at pcen var verdt godt opp mot kjøpssummen så lenge den var 100% , i og med det er en venn som har kjøpt pcen så er det jo tydelig at han har fått mulighet til å både se og prøve pcen og dermed så har det jo ikke vært noen tvil for ham når det gjelder tilstanden (noe vi her på forumet har trukket fram). Å ordlegge seg riktig er nok også like viktig her på forumet for å få en riktig vurdering av pcen, som jeg personlig sa ga jeg faktisk en verdi på 50% av pcens opprinnelige verdi i mitt eget innlegg, basert på kun tvilen som jeg opplevde pga TS. Det har blitt oppgitt gode referanser på hvordan datakomponenter faller i verdi, tror nok at det er mange som er enige i at med en gang maskinen blir brukt faller den i verdi med en plass mellom 5 * 25% allerede de første 2 månedene og prisen på maskinen kan falle så mye som 50% i løpet av det første året. Har man dog valgt gode komponenter så er fallet noe lavere. Bra at Trådstarter fikk en fair pris for den, så gratis! Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Venner er tingen sier du? Snill pris til en venn det der... Ja... Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Venner er tingen sier du? Snill pris til en venn det der... Ja... +1 Da er man ikke spesielt kul mot vennene sine ass! Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 har jeg sakt den ble selg til en venn? en venn av meg hjalp meg selge den:) bare her for å mokke litt igjenn:P? Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 +1 Da er man ikke spesielt kul mot vennene sine ass! Hvorfor er det slik at venner skal få en bedre pris? Kanskje venner like godt burde betale litt ekstra noen ganger.... de kjøper jo fra en venn 1 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Da var markedsprisen 12.200,- Rett pris eksisterer kun i utopia Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Vi får statse på at personen som kjøpte maskinen, blir fornøyd. Husk som en generiell regel, bør prisen kjøpt mellom brukt privatpersoner bør bli laverere, på grunn av forbrukerkjøpsloven ikke gjelder. Og at bvare mister verdi. Så da har man bare kjøpsloven, hvis det skulle skje noe feil. Man kan jo aldri være sikker, på hva maskinen har vært brukt til før, men i denne tråden, mener jeg hvem som helst, kan si, at man bør styre unna kjøp av datamaskin på finn.no og QXL. Siden det finnes personer som ikke er ærlige, en gang kan det skje at maskinen viser seg, å være tyvgods, hvem skal da ta ansvaret for det? Det må vel kjøperen, som prøver å handle i god tro? Om kjøperen da prøver å anmelde selgeren, kan kjøperen, også ta straffen sin. Vil ikke det å lure folk få alvorlige kosekvenser for seriøse selger på finn.no og Qxl? Da mange av de ikke får solgt noe på grunn av useriøse selgere? Endret 22. september 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå