Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Vel, når du ser hva du sitter igjen med av ytelse, så kan jeg skjønne at maccan sier ca 10k for den pcen. Intel sine cpuer har falt i pris, og en I7 950 koster like mye. Hvorfor skal noen velge ozc platinum ram foran gold serien, for eksempel? CPU kjølinga har jo blitt testa grundig av flere, og de sier den er grei, men luftkjølere i samme prisklasse er bedre. Western Digital Green serien er kjent for å virke, men være trege, hvorfor gikk du ikke for 2 stk samsung disker? Og bygd av en profesjonell(deg)? Hvilke bevis har du for at du kan bygge, at du har gjort alt riktig, ikke hatt noen "byggeuhell" eller prøvd overklokking og funnet ut at dette ikke er noe for deg? Jeg veit det at mange kan bygge pc, og sikkert gjør en grei jobb, men er en grunn til at jeg alltid er skeptisk til å kjøpe brukt. Sier ikke at du er verken ukyndig eller noe som helst, men det er flere der ute som tenker som meg når du selger et såpass "nytt" oppsett så fort etter du har kjøpt det selv. Edit: Kan jo også arrestere deg på det der du skriver at pcen ikke er overklokka eller fikla med. Ved å kjøre et enkelt søk på din bruker, har du jo spurt om og skrevet at du har klart å overklokke cpu til 3.3ghz, og du har også tukla med skjermkortet ditt. Du sitter jo regelrett og juger om tilstanden på komponentene og blåser i nesa når folk sier den er verdt 10k? Ta deg sjøl i nakken, gutt og finn ut hva du vil. hørt om at man har lyst på bærbar? bruk huve før du poster. Dataen er i 100% stand, eneste jeg ahr gjort er prøvd en liten overklokk på cpu og satt den tilbake etter kanskje 20-30min. fordi jeg ikke merket noe forskjell i det hele tatt. jeg har bygget dataer i flere år og selgt. alle har verdt fornøyde og har ikke hatt problemer med min pcer jeg har selgt. når folk ser "profosjonel" så trur de at man mener omg den er sykt overklokka eller noe ? den er kun bygget bra! delene er behandlet som gull, alt ser bra ut inni, og alt av spill kjører uten lagg, ikke pixel feiler eller hav det heter etter statisk elektrisitet. en venn av meg gjorde den feilen da han lagde sin første pc.. han glemte armchain.(den som da hjelper mot statisk elektrisitet). at folk kan hakke ned så jævlig fordi man skriver "profosjonellt byggd" det er teit det. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Dersom du er bestemmt på 12k som laveste pris, er det jo bare å ta noen gode bilder, kanskje legge ved noen pc / gaming ting du ikke har brukt for, og legge den ut på finn.no Folk i dette forumet er ganske bevisste på hva som er currect price og at datakomponenter faller raskt i verdi. Men på QXL / Finn.no er det godt mulig at du vil være konkuransedyktig for området du bor i. Det kan ikke skadet å gjøre det, og det koster ikke mange kronene =) Får du dog en potensiell kjøper som er datakyndig bør du ikke si at det "ikke har vært tuklet med" for å unngå å si at du har prøvd en overklokk på så og så mye, men gikk tilbake til default pga. ditten og datten. Lykke til! se der ja endelig en posetiv og mer voksen person svarer. joa jeg har alltid selg mine dataer på finn:) alltid blitt selgt til min pris. men kan være jeg selger til en av mine venner:) de har sett hvor god pcn er og de er veldig intrisert:) takk for at du var voksen nokk til å svare ordentlig. overklokken kan man virkelig si at det var så farlig? den var på ca 3.3ghz i 30min kanskje mindre og ble satt tilbake. mæ man virkelig si at pcn er så fiklet med da:/? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) LMH1, DELL som er en "ganske" stor aktør, selger overklokket ifra butikk igjennom spillsystemene "Alienware". http://tinyurl.com/22wsnu9 Hva mener du de kunne like godt solgt varen som høyere nr.? Mener du 5750 OC er det samme som 5770 Underklokket? Eller gtx 460 OC er det samme som gtx 470? ... noooope! Er enig at f.eks HD 5750 OC kan tilsvare f.eks HD 5756. Selv er jeg forsiktig med å kjøpe skjermkort med OC merket siden det kan være begrenset med muligheter for overklokking selv, og det kan være vanskeligere å selge skjermkortet igjen. Men for alt del, kan OC skjermkort være veldig gode på overklokking. Selv om de har vært overklokket fra produsent. Angående DELL, er det en grunn for man får opp: http://www.renet-web.net/wp-content/uploads/2007/06/dell-hell.jpg logo? Dell er vel neppe kvalitet, det handler om, sånn sett er ASUS bedre. Muligens Alinware er av bedre kvalitet, men har selv aldri prøv en slik maskin. Siden jeg liker bedre å bygge min egen drømme maskin. Endret 21. september 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Det er nok ikke profesjonell = omg overklokket han tenkerDet er nok heller det at han tenner på noen plugger når det virker til at noen utgir seg som noe de ikke er.Jeg vil ikke ta stilling til dette, men bare påpeke at nok mange her på forumet mener at en som lever helt eller delvis av å bygge pcèr skal ha forståelse av mange andre aspekter, slik som overklokking. Altså : En som har helt eller delvis til yrke å mekke PCer vet "selvsagt" hvordan man overklokker en Ci7 930 til 4Ghz.Min egen erfaring er at det burde være "#¤%easy å få den opp til 3,6Ghz el. 3,8Ghz. Jeg vil selv anta at "de fleste" som mekker Ci7 maskiner i yrket sitt besitter kunnskap om dette, men det er jo bare en antagelse.Jeg har møtt på flere som bygger og selger maskiner, men som ikke har satt seg inn i overklokking på nyere modeller. Ingenting feil med det, men som sagt så vil spesiellt kyndige herfra kreve at en som er profesjonell helst har enda mer kunnskap enn dem selv på eks. dette området.Ihvertfall, jeg trekker meg ut av tråden! Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) ikke løgner fordi man sier slikt xD 6000kr er nesten 50% erke vitts å være pirkete. hvca faen, den erke overklokket. hva er ditt problem? jeg bestemte meg for å ikke overklokke, siden det var for invikla:/ Jo, det er løgn, både det du skriver i første innlegget om at maskinen ikke har vært overklokket og at den er satt sammen av en profesjonell (jeg foreslår at du googler ordet 'profesjonell' før du bruker det neste gang). Problemet er at du prøver å antyde noe annet enn sannheten og da blir folk svært skeptiske. Det at du lyver om at maskinen ikke har vært overklokket gjør også folk skeptiske til at komponenter kan være skadet og du prøver å kvitte deg med maskinen raskt (1 mnd). Neste gang du starter en tråd anbefaler jeg at du begynner med sannheten. 6000 er 38% av 15500,- og ikke 50%. Jeg støtter det flere andre i tråden har skrevet, 10000,- +/- (maks 12000,- kr.). Når varen er brukt (uansett hvor lenge) vil den synke raskt i pris. Det er dessverre vanskelig å få solgt lett brukte varer, og i mange tilfeller lettere å få solgt varer som er godt brukt (og dermed langt billigere). Prøv å lage en Finn/QXL/Hardware.no bruktmarked annonse og sett prisen til 12000,-, får du ikke solgt den er det eneste alternativet å sette ned prisen. Jeg foreslår derimot at du er 100% ærlig i annonsen, slik at du ikke får videre konsekvenser om noe skulle gå galt. For de aller fleste datakyndige vil ikke lett overklokking være en ulempe når det kommer til bruktkjøp av datavarer. Endret 21. september 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) overklokken kan man virkelig si at det var så farlig? den var på ca 3.3ghz i 30min kanskje mindre og ble satt tilbake. mæ man virkelig si at pcn er så fiklet med da:/? Syns du virkelig kan være ærlig med kjøperne dine. Selv du kan droppe å si noe, eller du kan være ærlig. Hva sier du hvis maskinen ryker etter 1 måned? Ikke min feil? Da er det kundens problem? Det lønner seg, ikke å være alt for ærlig ikke, men ikke lyv. Du trenger ikke så si, at du kjøpe maskinen, for 1 måned siden, men ble misfornøyd, og selger den igjen. Men ja det er jo litt rart, at en selger maskin som nestene er helt ny. Så i det tilfellet bør du egentlig brukt åpenkjøp, hvis maskinen er bare noen dager gammel. Endret 21. september 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 ikke løgner fordi man sier slikt xD 6000kr er nesten 50% erke vitts å være pirkete. hvca faen, den erke overklokket. hva er ditt problem? jeg bestemte meg for å ikke overklokke, siden det var for invikla:/ Jo, det er løgn, både det du skriver i første innlegget om at maskinen ikke har vært overklokket og at den er satt sammen av en profesjonell (jeg foreslår at du googler ordet 'profesjonell' før du bruker det neste gang). Problemet er at du prøver å antyde noe annet enn sannheten og da blir folk svært skeptiske. Det at du lyver om at maskinen ikke har vært overklokket gjør også folk skeptiske til at komponenter kan være skadet og du prøver å kvitte deg med maskinen raskt (1 mnd). Neste gang du starter en tråd anbefaler jeg at du begynner med sannheten. 6000 er 38% av 15500,- og ikke 50%. Jeg støtter det flere andre i tråden har skrevet, 10000,- +/- (maks 12000,- kr.). Når varen er brukt (uansett hvor lenge) vil den synke raskt i pris. Det er dessverre vanskelig å få solgt lett brukte varer, og i mange tilfeller lettere å få solgt varer som er godt brukt (og dermed langt billigere). Prøv å lage en Finn/QXL/Hardware.no bruktmarked annonse og sett prisen til 12000,-, får du ikke solgt den er det eneste alternativet å sette ned prisen. Jeg foreslår derimot at du er 100% ærlig i annonsen, slik at du ikke får videre konsekvenser om noe skulle gå galt. For de aller fleste datakyndige vil ikke lett overklokking være en ulempe når det kommer til bruktkjøp av datavarer. ok, så folk harke lov å selge 1mnd etter altså? folk blir bare skeptiske da?. profosjonell sier jeg til meg selv da visst det er så farlig. har holdt på med det i mange år.. men men det er visst ikke nokk:) jeg gir meg med å gå på finn som jeg alltid selger mine ting og kundene er mer fornøyd en det du noen gang har sett en kunde før:) men men, tenkte jeg skulle prøve noe nytt og spørre her på hw siden folk gjør det, men her er det jo fult av folk som tydeligvis kun liker å mokke:P jeg trekker meg fra tråden. i og med at den blir solkt i løpet av uka tipper jeg som vanlig:) overklokken kan man virkelig si at det var så farlig? den var på ca 3.3ghz i 30min kanskje mindre og ble satt tilbake. mæ man virkelig si at pcn er så fiklet med da:/? Syns du virkelig kan være ærlig med kjøperne dine. Selv du kan droppe å si noe, eller du kan være ærlig. Hva sier du hvis maskinen ryker etter 1 måned? Ikke min feil? Da er det kundens problem? de får med eskene til delene, faktura og alt. det er bare å sende det inn visst det faktisk skjer! tviler sterkt visst det skjer, alle mine pcer jeg har selgt har vart i mange år. alldri hatt noe problemer. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Denne diskusjonen har jo gått ut av kontroll: Til trådstarteren: Du kan være uenig med oss her inne, vi kjem med en anbefaling av pris, om du ikke liker den hva skal du diskutere med oss om? Ja det er et diskusjon forum, men vi har gitt deg en fair prise på denne i7 gamer pc-en. Liker du den ikke, er det et problem? Det er du som skal selge produktet! Om du har gjort diverse greie med pc-en, kan diskuteres endless.... Der det finnes ikke akkurat et fasit svar. Det for bli opp mellom deg og kjøperen av den "flotte" i7 gamer pc-en. Angende pris, garanti og om du har kvitteringen fra nettbutikkene du handlet fra. Selv er jeg enig med 9-10k for denne pc-en. Endret 21. september 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) ok, så folk harke lov å selge 1mnd etter altså? folk blir bare skeptiske da?. profosjonell sier jeg til meg selv da visst det er så farlig. har holdt på med det i mange år.. men men det er visst ikke nokk:) jeg gir meg med å gå på finn som jeg alltid selger mine ting og kundene er mer fornøyd en det du noen gang har sett en kunde før:) men men, tenkte jeg skulle prøve noe nytt og spørre her på hw siden folk gjør det, men her er det jo fult av folk som tydeligvis kun liker å mokke:P jeg trekker meg fra tråden. i og med at den blir solkt i løpet av uka tipper jeg som vanlig:) Jo, men for å forstå dette: Jeg selger maskinen min, etter 1 måned, den ga ikke ytelsen jeg forventer. Maskinen har aldri vært overklokket, så løp og kjøp. Prisen blir nesten som ny. Hvorfor skal folk kjøpe maskinen av deg? hvis prisen blir nesten den samme som å bestille i butikk? De må vel først sende maskinen til deg, også vente at du sender den videre på garanti. Hadde det ikke vært lurere å bruke åpen kjøp isteden før de 14 dagene har utløpt? Isteden for å selge maskinen brukt, og få lavere pris. Du hadde bare tapt fraktkostnader + tid på koble ned maskinen. Om du hadde formattert harddisken. Endret 21. september 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Denne diskusjonen har jo gått ut av kontroll: Til trådstarteren: Du kan være uenig med oss her inne, vi kjem med en anbefaling av pris, om du ikke liker den hva skal du diskutere med oss om? Ja det er et diskusjon forum, men vi har gitt deg en fair prise på denne i7 gamer pc-en. Liker du den ikke, er det et problem? Det er du som skal selge produktet! Om du har gjort diverse greie med pc-en, kan diskuteres endless.... Der det finnes ikke akkurat et fasit svar. Det for bli opp mellom deg og kjøperen av den "flotte" i7 gamer pc-en. Angende pris, garanti og om du har kvitteringen fra nettbutikkene du handlet fra. Selv er jeg enig med 9-10k for denne pc-en. btw "flotte" er bare idiotiskt av deg:) men har trukket meg fra tråden. jeg har bestemt meg for min pris. går ikke under det er latterlig:) ja har alt som trengs visst kunden faktisk får problemer som jeg tviler sterkt skjer på mange år. ha en fin dag. ok, så folk harke lov å selge 1mnd etter altså? folk blir bare skeptiske da?. profosjonell sier jeg til meg selv da visst det er så farlig. har holdt på med det i mange år.. men men det er visst ikke nokk:) jeg gir meg med å gå på finn som jeg alltid selger mine ting og kundene er mer fornøyd en det du noen gang har sett en kunde før:) men men, tenkte jeg skulle prøve noe nytt og spørre her på hw siden folk gjør det, men her er det jo fult av folk som tydeligvis kun liker å mokke:P jeg trekker meg fra tråden. i og med at den blir solkt i løpet av uka tipper jeg som vanlig:) Jo, men for å forstå dette: Jeg selger maskinen min, etter 1 måned, den ga ikke ytelsen jeg forventer. Maskinen har aldri vært overklokket, så løp og kjøp. Prisen blir nesten som ny. Hvorfor skal folk kjøpe maskinen av deg? hvis prisen blir nesten den samme som å bestille i butikk? lang fra det samme. koster rundt 15k+ med frakt idag. pluss tiden å bygge den. 12k er ikke mye i det hele tatt. den ga ytelsen jeg forventa hva er ditt problem:P? jeg vil bare skifte til bærbar.. den er dårligere end stasjonæren, folk skjønner bare ikke dette:/ nvm. siste komentar. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) ok, så folk harke lov å selge 1mnd etter altså? folk blir bare skeptiske da?. profosjonell sier jeg til meg selv da visst det er så farlig. har holdt på med det i mange år.. men men det er visst ikke nokk:) jeg gir meg med å gå på finn som jeg alltid selger mine ting og kundene er mer fornøyd en det du noen gang har sett en kunde før:) men men, tenkte jeg skulle prøve noe nytt og spørre her på hw siden folk gjør det, men her er det jo fult av folk som tydeligvis kun liker å mokke:P jeg trekker meg fra tråden. i og med at den blir solkt i løpet av uka tipper jeg som vanlig:) de får med eskene til delene, faktura og alt. det er bare å sende det inn visst det faktisk skjer! tviler sterkt visst det skjer, alle mine pcer jeg har selgt har vart i mange år. alldri hatt noe problemer. Joda, folk har selvfølgelig lov til å selge en maskin etter 1 måned, men folk vil selvfølgelig bli skeptiske. Profesjonell er du ikke og det beviser blant annet innleggene i denne tråden. (i tillegg sjekk definisjonen på 'profesjonell') Det at du ikke er profesjonell er heller ikke et problem når det kommer til salg, da mesteparten av det som blir solgt på bruktforum ikke blir solgt av profesjonelle. Vi "mokker" ikke. Vi gir deg et ÆRLIG svar på hva vi tror maskinen din er verd. Du er tydligvis misfornøyd med svaret du fikk og det er i seg selv helt greit. Du er selvfølgelig velkommen til å prøve å få mer for maskinen, men som vi har nevnt tidligere, mener vi ikke maskinen er verd mer enn 10 000,- +/-, uansett hva andre er villige til å betale. Jeg mener uansett at det er mulig å få opp til 12000,- for maskinen. Endret 21. september 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Skjønner meg ikke på trådstarter. Måten han svarer på er infantil og han vil ikke høre på noen her på forumet. I tillegg gjør det direkte vondt i øynene mine å prøve å dekryptere det skvipet han skriver. Jada, han er så "proffesionell" (sic!) og alle kundene hans er mer fornøyd enn noen kunder noen gang har vært før. Helt sikkert. Håper han ikke får solgt pcen! Ett kjapt søk viser at trådstarter ikke engang vet hvordan han skal installere ett OS på en SSD. Sier litt... Endret 21. september 2010 av Kimma16 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 ok, så folk harke lov å selge 1mnd etter altså? folk blir bare skeptiske da?. profosjonell sier jeg til meg selv da visst det er så farlig. har holdt på med det i mange år.. men men det er visst ikke nokk:) jeg gir meg med å gå på finn som jeg alltid selger mine ting og kundene er mer fornøyd en det du noen gang har sett en kunde før:) men men, tenkte jeg skulle prøve noe nytt og spørre her på hw siden folk gjør det, men her er det jo fult av folk som tydeligvis kun liker å mokke:P jeg trekker meg fra tråden. i og med at den blir solkt i løpet av uka tipper jeg som vanlig:) de får med eskene til delene, faktura og alt. det er bare å sende det inn visst det faktisk skjer! tviler sterkt visst det skjer, alle mine pcer jeg har selgt har vart i mange år. alldri hatt noe problemer. Joda, folk har selvfølgelig lov til å selge en maskin etter 1 måned, men folk vil selvfølgelig bli skeptiske. Profesjonell er du ikke og det beviser blant annet innleggene i denne tråden. (i tillegg sjekk definisjonen på 'profesjonell') Det at du ikke er profesjonell er heller ikke et problem når det kommer til salg, da mesteparten av det som blir solgt på bruktforum ikke blir solgt av profesjonelle. Vi "mokker" ikke. Vi gir deg et ÆRLIG svar på hva vi tror maskinen din er verd. Du er tydligvis misfornøyd med svaret du fikk og det er i seg selv helt greit. Du er selvfølgelig velkommen til å prøve å få mer for maskinen, men som vi har nevnt tidligere, mener vi ikke maskinen er verd mer enn 10 000,- +/-, uansett hva andre er villige til å betale. Jeg mener uansett at det er mulig å få opp til 12000,- for maskinen. jeg kaller meg selv profosjonell da. flere år med bygging av pc og ikke 1 av dem har feilet. det er godt nokk for meg:) men takk allikavell. Skjønner meg ikke på trådstarter. Måten han svarer på er infantil og han vil ikke høre på noen her på forumet. I tillegg gjør det direkte vondt i øynene mine å prøve å dekryptere det skvipet han skriver. Jada, han er så "proffesionell" (sic!) og alle kundene hans er mer fornøyd enn noen kunder noen gang har vært før. Helt sikkert. Håper han ikke får solgt pcen! joa de er det. men men jeg selger den iløpet av uka uansett:) erke noe problem. takker alle for hjelp. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) 12k er mye penger det Mikkis2. Det er greit at du syntes det er lite med 10k for en PC i denne ytelses klassen, men selv om det er et i7 oppsett, så er det ikke verdens beste komponenter du har med. Hovedkortet er utdatert i den form av at det er nye versjoner med USB3 og Sata III, og som også gir mer stabilitet til OC. 2 460 GTX i SLI gir mye mer ytelse enn et 5870. Også videre... Men 10k er altså den prisen både Badcat, jeg og en haug andre folk har gitt deg. Om du ikke liker prisen er det helt greit, men Badcat har sikkert bygget PCer siden du var 3 år, så personlig ville jeg setter jeg hans velformulerte ekspertise langt over det meste som blir sagt her. Du skal altså ikke få lov til å si at alle som sier 10k bare hakker på deg, mens de som sier at du kan prøve 12 er velformulerte voksne mennesker som vet hva de driver med. Det blir en alt for subjektiv mening. Okay, du har ikke overklokket PCen, men du har prøvd det. Si det da? Om du satt CPU volt manuelt til 1.25 har jo det ingenting å så. Du må skjønne at når folk ser en overklokkingstråd hvor du skriver så virker det hele skeptisk. Det er greit at 3,3Ghz bare krever å trykke på + knappen inne i BIOS, men nok om det. Du er ikke proffesjonell. Basta Bom. Du har erfaring med å bygge mange PCer, og det er et pluss selvfølgelig. Det går ofte langt bedre å bygge sin andre PC enn den første. Alt du skriver her gir et veldig dårlig inntrykk av selger, og hadde denne tråden kommet til lys for kjøper, så hadde jeg aldri i verden kjøpt denne PCen siden du fremstår som en useriøs selger og person. Det eneste spørsmålet du skal stille deg er - Ville du selv kjøpt denne PCen for 12k? Svaret vil jo sansynligvis bli nei for de fleste, mens 10k er en langt mer rimelig sum. Du må selvfølgelig bare prøve å rippe off gud og enhver mann for all del, men når du spør om våre meninger så får du det. Det er opp til deg å sette pris på det eller ikke, men ikke angrip oss for å være ærlige. En tommelfinger regel er. Maskinen er brukt 0-3 mnd. 1/4 - 1/3 av prisen. Maskinen er brukt et år. 50% av pris Maskinen er brukt mer enn et år. 50% og trekk av 1500 ekstra per år du har hatt produktet Endret 21. september 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 12k er mye penger det Mikkis2. Det er greit at du syntes det er lite med 10k for en PC i denne ytelses klassen, men selv om det er et i7 oppsett, så er det ikke verdens beste komponenter du har med. Hovedkortet er utdatert i den form av at det er nye versjoner med USB3 og Sata III, og som også gir mer stabilitet til OC. 2 460 GTX i SLI gir mye mer ytelse enn et 5870. Også videre... Men 10k er altså den prisen både Badcat, jeg og en haug andre folk har gitt deg. Om du ikke liker prisen er det helt greit, men Badcat har sikkert bygget PCer siden du var 3 år, så personlig ville jeg setter jeg hans velformulerte ekspertise langt over det meste som blir sagt her. Du skal altså ikke få lov til å si at alle som sier 10k bare hakker på deg, mens de som sier at du kan prøve 12 er velformulerte voksne mennesker som vet hva de driver med. Det blir en alt for subjektiv mening. Okay, du har ikke overklokket PCen, men du har prøvd det. Si det da? Om du satt CPU volt manuelt til 1.25 har jo det ingenting å så. Du må skjønne at når folk ser en overklokkingstråd hvor du skriver så virker det hele skeptisk. Det er greit at 3,3Ghz bare krever å trykke på + knappen inne i BIOS, men nok om det. Du er ikke proffesjonell. Basta Bom. Du har erfaring med å bygge mange PCer, og det er et pluss selvfølgelig. Det går ofte langt bedre å bygge sin andre PC enn den første. Alt du skriver her gir et veldig dårlig inntrykk av selger, og hadde denne tråden kommet til lys for kjøper, så hadde jeg aldri i verden kjøpt denne PCen siden du fremstår som en useriøs selger og person. Det eneste spørsmålet du skal stille deg er - Ville du selv kjøpt denne PCen for 12k? Svaret vil jo sansynligvis bli nei for de fleste, mens 10k er en langt mer rimelig sum. Du må selvfølgelig bare prøve å rippe off gud og enhver mann for all del, men når du spør om våre meninger så får du det. Det er opp til deg å sette pris på det eller ikke, men ikke angrip oss for å være ærlige. En tommelfinger regel er. Maskinen er brukt 0-3 mnd. 1/4 - 1/3 av prisen. Maskinen er brukt et år. 50% av pris Maskinen er brukt mer enn et år. 50% og trekk av 1500 ekstra per år du har hatt produktet Bra svar:) enig i noen punkter. ja jeg ville gitt 12k for den lett! men jeg vil ha bærbar i og med at jeg er en hardcore Gamer og drasse med seg dette besite blir slitsomt i lengden:P joa kunne sakt det men syntes ikke det var vitts i og med at den kun var oc i kanskje 20-30min:) men ok takk for råd:). sli 460? sure:) men her kan du sette på enda et 5870! og visst du vil gå enda høyere kan du ta 3.. ja men usb 3.0 og sata 3 er ikke mange som bruker idag. selv bruker jeg det ikke, har ikke sett noen bruke det på lan heller:P men klart det er bra å være forberedt på det nye. vell folk kan si hva de vil om jeg er proff bygger eller ikke, jeg kaller meg det og det er det jeg vill, i og med at jeg har bygd siden jeg var 9år og jeg er idags dato 20. og 10k syns jeg var lite, 12k er ikke for mye men en max pris. mnin minste pris blir 11k. går ikke under, det er rein idioti^^ men takk Maccan, du må være den mest seriøse jeg har diskutert med på dette forumet:) takk. Lenke til kommentar
Goldruin Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Er sykt OT, men det virker som at det hersker en stor usikkerhet om hvordan skriver dette ordet riktig: Profesjonell - Profesjonalitet - Profesjonelt .... hehe. da vet dere det! Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Helt ærlig så tviler jeg på at du er 20år med den rettskrivingen du har, men for all del. Har du dysleksi eller noe så får du heller skyte meg. Men som de andre poengterer, en datamaskin taper seg mye i verdi så fort du monterer delene. Regn med et tap på 10-20% og så er det jo andre ting som selve delene som teller inn. Datakyndige betaler ikke 12k for en maskin som ikke har de nyeste teknologiene på plass. 10.000,- er en god pris vil jeg si. Endret 21. september 2010 av MarB Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Er sykt OT, men det virker som at det hersker en stor usikkerhet om hvordan skriver dette ordet riktig: Profesjonell - Profesjonalitet - Profesjonelt .... hehe. da vet dere det! hehe Helt ærlig så tviler jeg på at du er 20år med den rettskrivingen du har, men for all del. Har du dysleksi eller noe så får du heller skyte meg. Men som de andre poengterer, en datamaskin taper seg mye i verdi så fort du monterer delene. Regn med et tap på 10-20% og så er det jo andre ting som selve delene som teller inn. Datakyndige betaler ikke 12k for en maskin som ikke har de nyeste teknologiene på plass. 10.000,- er en god pris vil jeg si. Hva har det med at jeg skriver dårlig noe med dette å gjøre? jeg strøk i norsk, so what? det er mitt problem ikke ditt. ja da jeg hvet hva dere syntes. 11k er min minste pris Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hva er forresten hensikten din med denne tråden? Er det sånn at du ønsker et bud fra noen her på forumet eller var det kanskje dette som var den opprinnelige hensikten din? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 PC er verdt det kjøper er villig å betale. Hva er vitsen med å spørre om andres vurdering hvis du har bestemt deg for 12.000,- Du kan prøve å selge til den prisen og da vil du se om det går. Dersom det ikke går risikerer du at prisene synker ytterligere - ikke minst pga Sandy Bridge-lansering og nye skjermkort - slik at du risikerer å ikke engang få 10k. Jeg ville være forsiktig med å bruke ordet profesjonell. Det tilsier at du med god margin er så flink at du kan leve av det eller at du er i en klasse langt over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå