odaje Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hei, Jeg er nå utvekslingsstudent i usa. Jeg tatt med meg en gammel samsung mobil med et norsk simkort. På flyplassen ringte jeg vertsfaren min uten problemer, men nå etter noen uker prøvde jeg å ringe han. Det gikk ikke, jeg fikk pipe tone og alt, men mobilen hans ga ingen respons på oppringingen min. Det samme skjer når han prøver å ringe meg. Et annet problem er når jeg prøver å ringe hjem , så funker det noen ganger, men andre ganger får jeg beskjed om at det ikke går. Vet noen grunnen til dette? Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Ring operatøren din og spør? Med en annens telefon da selvfølgelig. Email funker også. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Kan hende din operatør ikke har roaming-avtaler med operatøren som har antenner i nærheten av der du ferdes. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Det kan hende. Eller så kan det også hende at det ikke en nok med +47. Da jeg var i England i sommer gikk det helt fint å mange ganger ringe og sende meldinger til norske numre med +47 foran. Men plutselig gikk ikke det lengre. Da fikk jeg råd om å prøve 0047 i stedet for +47. Da virket alt helt fint resten av oppholdet. Endret 28. september 2010 av wacz Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Velg nett - ikke bruk AT&T men bytt til T-Mobile. Jeg fikk plutselig ikke ringt mens jeg var i NY, da var mobilen byttet til AT&T. T-Mobile nettet var det eneste som fungerte som det skulle. Edit: Brukte da Tele 2. Burde vel være samme med Netcom. Telenor abb funker kanskje annerledes. Endret 28. september 2010 av Nator Lenke til kommentar
odaje Skrevet 30. september 2010 Forfatter Del Skrevet 30. september 2010 Takk for råd og tips. Jeg sendte en melding til Chess Kundeservice. Der var det ikke mye hjelp å få. Mannen jeg pratet med gjentok opp til flere ganger at det var noe feil med min mobil, selv om jeg sa opp til flere ganger at jeg har prøvd med flere to forksjellige norske mobiler og at de andre utvekslingsstudentene fra Europa har samme problem. Han sa også at Norge og Usa har forskjellige frekvensområder og at man trenger en telefon som støtter dette frekvensområde, men at iphone støtter dette frekvensområde. What to do, what to do ... Men jeg har uansett skafffet meg et amerikansk sim kort. Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Om du skal oppholde deg i USA i mer en 2 uker så er det veldig naturlig å kjöpe sim kort. Du kan også ta i bruk alle WLAN som finns rundt omkring. Da jeg var i USA par år siden og bodde hos kompiser som var utvekslingsstudenter så brukte de skype ganske hyppig. Nå har du skype på mobilen også. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 1. Har din norske leverandør roaming-avtale med leverandørene i nærheten av deg? Sjekk her. 2. GSM teknologien kan bruke flere typer frekvenser. I Norge og Europa er det vanlig å bruke 900Mhz og 1800Mhz. I USA er det vanlig å bruke 850Mhz og 1900Mhz. Noen steder, feks. på flyplasser, hender det at operatørene har antenner som støtter alle frekvensene, så det er kanskje grunnen til at det virket da du ringte fra flyplassen? Sjekk derfor i manualen til telefonen din hvilke frekvenser den støtter. Se også på dekningskartene i linken over for å finne ut av hvilke typer frekvenser som brukes i ditt område. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå