Nforgiven Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Hei Har et problem med min Mercedes 230 TE (1991 model). Alt startet under en langtur til sør-Sverige i forrige uke. Da jeg stoppet etter rundt 8t med kjøring så ville motoren ikke starte. Det virker som om motoren fikk mer enn nok av bensin, ettersom jeg fikk pottesmell, men den vil ikke anntennes. Etter en times tid så startet den og jeg hadde ikke flere problemer den dagen. Men problemet kom tilbake og ble bare verre og verre og nå fusker den til og med når den går. Den går greit på park og tomgang, men med en gang den skal i gir dør motoren ut. jeg må gi full peis for å få den til og gå noe som ser litt rart ut i Trondheim sentrum. Jeg har hatt en sprekk i termostatlokket, så det sto en del damp inne i motorommet. Dette er nå fikset. Jeg har også renset alle pluggene med silikonspray, ettertørket og brukt varmepistol for å få vekk siste rest av damp/vann/olje. Problemet ligger der fortsatt. har fått tips om at det kan være releet for bensinstyringen, og at det kan være fukt der som gjør at motoren går ujevnt. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Et kjent problem med den modellen er bensinpumpereleet. Har det problemet med min at den ikke vil starte innimellom, dog ikke med at den fusker under kjøring/girvalg. En ting som har hjulpet er å spraye innmaten i releet med wd40 el.l når problemet oppstår. Har et i reserve liggende, men det er for 6-sylindret motor. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det kan også være en slange som sitter under innsuget som har løsnet og gjør at du får falsk luft. Du kjenner det ganske greit om du stikker hånda under innsuget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå