Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Egg problemer

Gjest Per

Anbefalte innlegg

Hei hei! Postet denne i mat og drikke seksjonen tidligere idag, men virker som det er laber aktivitet der.Aner ikke hvor jeg skal poste..

Det har seg sånn at jeg snart begynner på en diett som inneholder en del egg. Har gått på denne dietten tidligere med stort hell. 5-8 egg blir det om dagen. Har blitt fortalt at kokte egg er det aller beste når det kommer til muskelbygging. Da skal visstnokk de fleste næringsstoffene i egget bli bevart, en del næringsstoffer "forsvinner" under stekning etter hva jeg har hørt. Rent smaksmessig er stekte egg, omeletter og eggerøre bedre syntes jeg, men jeg må altså helst spise kokte. Har aldri vert spesielt begeistra for egg, men jeg lærte meg å like det da jeg gikk på denne dietten første gangen, hadde ingen problemer med smak heller. Etter tre måneder med mye egg, begynte jeg likevel å kjenne at jeg var litt smålei smaken på slutten. Så sa det stopp, dietten var unnagjort, men av en eller annen grunn taklet jeg ikke lengre egg, og hvertfall ikke kokte. Har omtrent ikke rørt et egg på 1.5 år nå, og når jeg har prøvd nå i det siste har det vert veldig mislykket. Før kunne jeg hive i meg 4 kokte egg, men nå nettopp kasta jeg opp etter å ha tvunget i meg 2.

Hva kan jeg gjøre for å få et bedre "forhold" til egg igjen? Tilbereding osv? Noen som har opplevd det samme? Blitt drittlei noe?

Har aldri før kastet opp mens jeg har spist noe, men nå gjorde jeg det altså. Egg er jo knallsundt, og vill like det.

What to do?

Takk for svar på forhånd!

Mvh Troj

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjerne slik at det man får i seg veldig mye av, blir man rett og slett lei av etter hvert. Noen ganger varer det lenge, mens andre ganger kanskje bare en uke eller to.

Hvorfor synes du egentlig at det er så ekkelt nå? Smak? Konsistens? Tanken på noe i egget når du spiser det?

Har du prøvd både bløtkokte, hardkokte og smilende egg? Prøv med majones eller en slags form for krydder på? Kanskje litt salt? Prøv å løsrive deg fra den standarde måten å ha egget på klart til å spises, enn det du hadde før.

Endret av Vikestart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Har blitt fortalt at kokte egg er det aller beste når det kommer til muskelbygging.

Selv om egg er sunt, ser jeg ingen grunn til å tvinge i seg så mye. Er sikker på at det er andre ting med mye proteiner som kan være like lurt å få i seg ved muskelbygging.

Ta deg en tur på trenings og kostholdskategorien, der er det en del dyktige folk med god peiling.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=328

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...