Farnoy Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Og er vel helt forståelig av SOE at de må ta såpass mye betalt i måneden, når de har holdt på med et enormt spill i flere år og har servere å vedlikeholde i tillegg. Og, som psilocybe sa, det er snakk om 13-14 kroner mer enn konkurrenten. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 F.eks. $15 er ikke så ille, men jeg husker godt når det ble spurt på det offisielle SWG forumet hva folk synes om å betale $30 i måneden. Uhyggelig mange hadde noe som helst imot det. En ting er å være SW fan, men det blir lenge til jeg villig vekk betaler $30 i måneden + retail CD for å spille ett online spill alene. Prisen som er estimert i denne tråden, hvor er den forresten hentet fra? Lenke til kommentar
stram Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 atrax: Tror du det å sette opp gigantiske servere som skal holde hundrevis hvis ikke tusenhvis av spillere er gratis? det er kanskje billigere å kan ordnes med finansiering på enkle cs servere men når det komer til servere som skal tåle mange hundre folk på samme sted snaker vi ikke lengere om såne pusle cs servere. Å dette KOSTER de trenger også en ganske heftig nettilkobling å dette KOSTER i hvertfal. Så er det snakk om måndelige oppdateringer osv å tillegspaker å for ikke å snakke om kundeservice dette koster PENGER!!!. Derfor blir 100kr mnd ganske lite det er to øl på byn det å hvis du verdsetter to øl mere på byn ja hversegod men ikke klag på at det er sån fordi det bare er nødt til å være sån. Dette er kommers, og formålet med å ta betalt for spilletid er å tjene penger. Da må man underholde og kunne tilby bra servere. Klart dette koster, men ikke på langt nær så mye som tilbyderne vil kunne tjene. Hvis 10 000 personer betaler 100 kroner i måneden, så vil inntektene bli brutto 1 million den måneden. Jo flere som støtter oppunder utviklingen med betaling for spilletid, jo flere spillutviklere vil forsøke å melke markedet på samme måte. I lengden betaler hver enkelt i tifold hva spillet faktisk er verdt. Det er opp til enhver å velge å underbygge denne utviklingen eller ikke. Jeg ønsker den ikke velkommen, og vil aldri betale for å kunne spille multiplayer online (-selvfølgelig utover hva innkjøp av spillet og nettilgangen min koster meg). Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jo flere som støtter oppunder utviklingen med betaling for spilletid, jo flere spillutviklere vil forsøke å melke markedet på samme måte. folk betaler ikke villig vekk pengene sine til dårlige spill. AO kunne liksom ikke hatt en 7 dagers gratis prøveperiode hvis spillet var så dårlig at folk kuttet ut med en gang. ingen hadde tjent på det. I lengden betaler hver enkelt i tifold hva spillet faktisk er verdt. Det er opp til enhver å velge å underbygge denne utviklingen eller ikke. Jeg ønsker den ikke velkommen, og vil aldri betale for å kunne spille multiplayer online (-selvfølgelig utover hva innkjøp av spillet og nettilgangen min koster meg). det er vel kanskje opp til hver enkelt å definere hva spillet er verdt. for meg er en hundrings null og niks, og får jeg 30 dager i et bra spill med kontinuerlige patcher, bra support, og konstant utviklende storyline, så er jeg happy. SWG burde dog hatt samme mulighet som AO, at man kan downloade install-cd'en fra dem uten kostnad (eller 5-10$). Lenke til kommentar
venague Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 AO var ikke nedlastbar i begynnelsen heller. Man må være i hyllene for å få solgt nok så vidt jeg har forstått. Notum Wars var heller ikke nedlastbar første måneden eller så nettopp av samme grunn. Kanskje det blir mulig å laste ned SWG om noen måneder.. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Så du tror heller ikke på telefon at teleselskapene tar penger for tellerskrit å adsl osv du da eller at selskaper som canal+ tar penger for at du skal kunne se på film hele døgnet? eller hvilkensomhelst underholdings greie som tar penger fra deg måndelig fordi de tjener penger på det!!! SEFF tjener de penger på det det er jo det som driver hele media samfunet i dag, at man faktisk tjener penger. at noen finner ut at man kan tjene penger på noe er jo ikke så galt å hvis samtidig jeg finner ut at produktet er bra ja da kan de få pengene minne. Jeg kan skjøne at hvis du ikke liker et spill at du ikke hvil gjøre det men ikke kom å klag på at du faktisk må betale får et produkt du kan samenligne med å abonere på en tjeneste.!! Lenke til kommentar
charlsen Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det driter jeg i fordi jeg skal spille swg!!!!!! hahahaha Lenke til kommentar
stram Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Som jeg skrev, så er det opp til hver enkelt å velge. Jeg har valgt, og skrevet hvorfor jeg gjør dette valget. Jeg har ikke problemer med å se at andre kan verdsette og prioritere annerledes. Det er sikkert snakk om mange gode spill med bra support som vil komme til å bruke slik abonnementsordning. I dag er det imidlertid mange gode spill som ikke har slik ordning, og jeg er redd for at denne andelen på sikt kan komme til å gå ned. Kanskje jeg tar feil. Jeg håper jeg tar feil.. Jeg vet ikke om du henvender deg til meg, Zoneman. I så tilfelle er det skivebom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå