Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bygge-pc.

Anbefalte innlegg

Så, jeg er rimelig fersk når det gjelder bygging av Pc. Jeg har lest et par guider om hvordan det skal gjøres og jeg tror jeg skal klare byggingen.

Men problemet er at jeg har et rimelig strengt budsjett og vil helst ikke overstige 6500. Jeg vurderer å ta i bruk Pc i deler tilbudet til komplett.no og jeg har sett for meg denne pcen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323837

Så hovedspørsmålet er: Vil denne pcen være god nok til å runne spill som Cod Mw2 på rimelig høye innstillinger? Eller burde jeg vurdere noe annet?

Bruksområdet til Pcen er gaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville heller gått for denne, og prøve å få komplett til å bytte ut den eksisterende strømforsyningen med XFX XXX som er akkurat nå billigere pga. at den er på tilbud, samt gir mulighet til å oppgradere, er modulær, gir mer strøm slik at du kan oppgradere til et ekstra skjermkort+++ og ser mye bedre ut....!!!

CPU'en på denne er også lettere å overklokke hvis du skal gjøre det...

og ikke gløm at dette kabinettet har veldig god airflow (cable management) og lettere å oppgradere med tanke på at den passer ekstra lange skjermkort, lettere instalering av hardisker, åpning bak cpu (hvis du skal bytter CPU kjøler Corsair H50 (som jeg har selv og kan anbefale på det sterkeste) eller COOLit ECO/Vantage)...

Endret av ts2101
Lenke til kommentar

Prøv å få bytta harddisken også, Greenpower er ikke akkurat blant de raskeste harddiskene. Spinpoint F3 1Tb koster like mye og lagrer like mye og yter bedre.

Hovedsaklig: hold deg unna ecogreen og greenpower og lignende navn, de yter ikke like bra og er laget for backup

EDIT:

HD 5770 er begynt å bli overpriset, GTS 450 er bedre og kommer bare til å bli bedre over tid.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Prøv å få bytta harddisken også, Greenpower er ikke akkurat blant de raskeste harddiskene. Spinpoint F3 1Tb koster like mye og lagrer like mye og yter bedre.

Hovedsaklig: hold deg unna ecogreen og greenpower og lignende navn, de yter ikke like bra og er laget for backup

hadde det ikke vært bedre å skaffe den nye Hybrid-disken til Seagate og bruke den for OS'et, og beholde denne hardisken til lagring (evt. oppgradere den til 1TB)???

jo mer den blir brukt, jo raskere blir den!!!

her får en nesten ssd-ytelse for en brøkdel av det vanligvis koster!!

skal være enig at alle ''grønne'' hardisker yter ikke noe særlig for å ha os og slikt på, men det er fordi de er beregnet som ren lagringsplass, og til det er de utrolig bra til ettersom de lager nesten ikke no varme i det hele tatt

Endret av ts2101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...